فردا (۱۳ شهریورماه) ۱۰۰ میلیون سهم جنرال مکانیک معادل ۱۰ درصد از سهام آن برای نخستین بار به روش ثبت سفارش روی تابلو معاملات بازار دوم فرابورس می‌رود تا بدین ترتیب هفتمین عرضه اولیه فرابورس از ابتدای سال‌جاری در کمتر از شش ماه رقم بخورد.

به گزارش اخبارپول به نقل از ایسنا، فردا قرار است ۱۰ درصد از سهام شرکت جنرال مکانیک در بازار دوم فرابورس ایران عرضه اولیه شود. تعداد کل سهام این شرکت یک میلیارد سهم است و دامنه قیمت هر سهم در ثبت سفارش ۷۸۵ تا ۷۹۰ تومان اعلام شده است.

در نشست خبری که در فرابورس ایران به مناسبت عرضه اولیه این شرکت برگزار شد، فواد خیر- مدیرعامل جنرال مکانیک- با اشاره به سوابق تاسیس این شرکت در حال عرضه، اظهار کرد: در حال حاضر ۴۸.۹ درصد سهام شرکت جنرال مکانیک با ۱۲۰۰ نیروی انسانی به بنیاد مستضعفان و حدود ۵۱ درصد از آن به شرکت پایا سامان پارس تعلق دارد.

وی ضمن اشاره به توسعه فعالیت‌های این شرکت در سال‌های پس از انقلاب، گفت: ما پس از انقلاب، فعالیت‌هایمان را در زمینه ابنیه صنعتی آغاز کردیم و برخی پروژه‌های این مجموعه در زمینه تونل‌سازی شامل تونل زنجان- تهران و تونل البرز در منطقه سه آزادراه تهران – شمال به عنوان بزرگترین تونل خاورمیانه محسوب می‌شود.

فواد خیر با اشاره به اینکه این شرکت در پروژه‌های عمرانی و ساختمانی متعددی حضور داشته است، بیان کرد: از جمله شاخص‌ترین پروژه‌های شرکت در پیش از انقلاب می‌توان به ساختمان روزنامه اطلاعات در میدان امام خمینی، ساختمان اجلاس صدا و سیما، ساختمان تهران کلینیک، ترمینال ۲ فرودگاه مهرآباد اشاره کرد.

مدیرعامل جنرال مکانیک با بیان این شرکت در زمینه تونل‌سازی سرآمد است، گفت: جنرال مکانیک در پروژه‌های راه‌سازی، پل‌سازی و حفاری تونل در سراسر کشور نقش مهمی ایفا کرده است.

همچنین به گفته وی، طی ۲۵ سال اخیر دامنه فعالیت‌های این شرکت به پروژه‌های برون‌مرزی کشیده شده و توانسته در دو کشور امارات متحده عربی و پاکستان پروژه‌های عمرانی و ساختمانی متعددی را به سرانجام برساند.

فواد خیر در پاسخ به پرسشی درباره نحوه عرضه دلار دریافتی شرکت از طرف‌های بین‌المللی در سامانه نیما و نیز تاثیر تحریم‌ها بر فعالیت‌های شرکت عنوان کرد: ما موظف نیستیم ارز را در سامانه نیما عرضه کنیم، اما این کار را انجام می‌دهیم. در عین حال نمی‌توانیم بگوییم تحریم‌ها تاثیری بر کارمان نگذاشته است، اما برای تمام موانع ناشی از آن راهکاری پیدا می‌شود.

مدیرعامل جنرال مکانیک درباره علت افزایش رشد مطالبات شرکت نیز گفت: ما ملزم به رعایت استانداردهای حسابداری و تاثیر نرخ ارز در صورت‌های مالی‌مان هستیم. در سال گذشته شاهد تغییرات شدید نرخ ارز بودیم، به همین دلیل مطالبات ما نیز دو برابر شد. اگرچه میزان مطالبات تغییری نداشته اما با افزایش مبلغ آن مواجه شدیم.

وی درباره تسهیلات بانکی‌ که این شرکت از بانک‌ها دریافت کرده است، افزود: شرکت جنرال مکانیک تا کنون تسهیلات عمده‌ای دریافت نکرده است. تنها ۱۲ میلیارد تومان تسهیلات بانکی با نرخ ۱۸ درصد دریافت کرده که برای تسویه‌های عملیاتی انجام می‌شود.


لینک کوتاه : http://poolpress.ir/?p=137763
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما

( الزامي )

(الزامي)

هفتمین عرضه اولیه فرابورسی در راه است
هفتمین عرضه اولیه فرابورسی در راه است
هفتمین عرضه اولیه فرابورسی در راه است
هفتمین عرضه اولیه فرابورسی در راه است
هفتمین عرضه اولیه فرابورسی در راه است