معاون عملیات شرکت سپرده‌گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه گفت: سود سهام ۶۹۱۹ نفر سهامدار شرکت فرابورس ایران، از طریق سامانه جامع توزیع سود پرداخت شد.

به گزارش اخبارپول، فریبا اخوان گفت: سود سهام ۶۹۱۹ نفر سهامدار شرکت فرابورس ایران از طریق سامانه جامع توزیع سود پرداخت شد.

وی با بیان اینکه سامانه جامع توزیع سود فعالیت خود را به صورت آزمایشی آغاز کرده است، اظهار کرد: سود سهام منتهی به سال مالی ۲۹ اسفندماه ۱۳۹۷ شرکت فرابورس از طریق این سامانه امروز پرداخت شد.

معاون عملیات شرکت سپرده‌گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه با بیان اینکه شرکت فرابورس ایران ۹۷۰۳ نفر سهامدار حقیقی دارد، توضیح داد: توزیع سود سایر سهامداران، پس از ثبت نام آنها در سامانه جامع اطلاعات مشتریان (سجام) ظرف مدت حداکثر ۲۴ ساعت کاری انجام خواهد شد.

سامانه جامع توزیع سود فعالیت آزمایشی خود را اواسط تیرماه امسال، با توزیع سود سهام بورس انرژی و یک شرکت بخش‌خصوصی آغاز کرد.

سامانه جامع توزیع سود این قابلیت را دارد که عایدی سهامداران شامل سود سهام شرکت‌ها، سود در مقاطع و در سررسیدهای مختلف، وجوه حاصل از سررسید اسناد خزانه و حتی وجوه حاصل از معاملات را به صورت متمرکز به حساب آنها واریز کند.

به طور مثال، اگر یکی از هموطنان در چند شرکت بورسی، فرابورسی و در کنار آن اوراق صکوک هم داشته باشد و یا پیمانکاری باشد که اسناد خزانه در اختیار دارد و یا کشاورزی باشد که گواهی سپرده کالایی و یا سهام عدالت دارد، این فرد دیگر نیازی به مراجعه به شرکت‌ها برای دریافت سود ندارد و به موجب این سامانه، تمام سود این فرد توسط شرکت سپرده گذاری مرکزی دریافت و به حسابش واریز می‌شود.

سجام یک سامانه زیر ساختی برای شناسایی مشتریان جهت ورود به باشگاه بزرگ بازار سرمایه ایران است که تمام فعالان این بازار اعم از سرمایه‌گذاران، مشتریان و مدیران نهادها در این سامانه، فقط یک بار برای همیشه اطلاعات خود را در آن ثبت خواهند کرد و پس از احراز هویت حضوری قادر به دریافت خدمات مبتنی بر داده های تایید شده خواهند بود.

بر اساس این گزارش، از طریق این سامانه اطلاعات هویتی، شماره حساب، شماره موبایل، آدرس الکترونیکی و اقامت دایمی فرد ثبت می‌شود و از آن به بعد هیچ نهاد مالی نیازی به دریافت مجدد اطلاعات آن سهامدار را ندارد.

بر اساس این گزارش، سهامداران می‌توانند با مراجعه به سایت www.sejam.ir ثبت نام خود را به صورت الکترونیکی انجام دهند.


لینک کوتاه : http://poolpress.ir/?p=135371
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما

( الزامي )

(الزامي)

سود سهام فرابورس از طریق سامانه توزیع سود پرداخت شد
سود سهام فرابورس از طریق سامانه توزیع سود پرداخت شد
سود سهام فرابورس از طریق سامانه توزیع سود پرداخت شد
سود سهام فرابورس از طریق سامانه توزیع سود پرداخت شد
سود سهام فرابورس از طریق سامانه توزیع سود پرداخت شد