بانک توسعه صادرات ایران مبلغ ۲۳۰ میلیون دلار برای اعطای تسهیلات به طرح‌های نفت، گاز و پتروشیمی و نوسازی ناوگان حمل و نقل تجاری از محل منابع صندوق توسعه ملی اختصاص داد.

به گزارش اخبارپول، در قراردادی که میان بانک توسعه صادرات با صندوق توسعه ملی منعقد شده و تا پایان سال اعتبار دارد، اعطای این تسهیلات از محل سپرده گذاری ریالی این صندوق برای طرحهای مختلف بانرخ سودهای متفاوتی صورت می پذیرد.

براین اساس، لات برای طرحهای “نفت و گاز و پتروشیمی” در کلیه مناطق ۶ درصد در سال، سایر‌موارد مانند “آب و کشاورزی”،‌ طرح‌ها و فعالیت‌های واقع در مناطق مشمول اعمال نرخ ترجیحی ۳.۵ درصد در سال خواهد بود و سهم سود بانک‌ ۲.۵ درصد در سال از محل نرخ سود تسهیلات پرداختی، تعیین شده است.

طرح‌ها و فعالیتهای نفت، گاز،‌ پتروشیمی، پالایشگاه، طرح‌ها و فعالیتهایی که توانایی بازپرداخت اصل و سود تسهیلات دریافتی به صورت ارزی از محل ارز آوری ناشی از صادرات محصول خود داشته باشند، طرح‌ها و فعالیتهای” حمل و نقل ریلی” مشروط به بازپرداخت اقساط شامل اصل و سود به صورت ارزی و طرح‌ها و فعالیتهای “نیروگاهی و آب شیرین کن‌ها” مشروط به بازپرداخت اقساط شامل اصل و سود به صورت ارزی مشمول دریافت این تسهیلات خواهند بود.

همچنین، این تسهیلات برای “تولید انواع خودرو” در راستای اجرای نوسازی ناوگان فرسوده حمل و نقل تجاری درون و برون شهری مشروط به بازپرداخت اقساط شامل اصل و سود به صورت ارزی توسط دولت جمهوری اسلامی ایران (وزارت نفت) قابل پرداخت است. این تضمین در هر حال رافع مسئولیت بانک عامل در بازپرداخت اقساط تسهیلات مشتمل بر اصل، ‌سود و وجه‌التزام به صندوق نیست.

روابط عمومی بانک توسعه صادرات می‌افزاید: اعطای تسهیلات به طرح‌ها و فعالیت‌های سرمایه‌گذاری در مناطق آزاد تجاری- صنعتی و ویژه اقتصادی با رعایت اساسنامه و نظامنامه صندوق بلامانع است.

این بانک برای تحقق رسالت حمایت از توسعه صادرات غیرنفتی کشور و اختصاص منابع ارزان قیمت به صادرکنندگان، از سال ۱۳۹۱ اقدام به انعقاد قراردادهای عاملیت ارزی و سپرده‌گذاری ریالی و ارزی با صندوق توسعه ملی اقدام کرده است.


لینک کوتاه : http://poolpress.ir/?p=132432
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما

( الزامي )

(الزامي)

قرارداد صندوق توسعه ملی با بانک توسعه صادرات
قرارداد صندوق توسعه ملی با بانک توسعه صادرات
قرارداد صندوق توسعه ملی با بانک توسعه صادرات
قرارداد صندوق توسعه ملی با بانک توسعه صادرات
قرارداد صندوق توسعه ملی با بانک توسعه صادرات