شاخص‌های تعداد و مبلغ سفته و برات واخواست شده در سال ۹۷ نسبت به سال ۹۶ به ترتیب ۱۰.۲ درصد کاهش و ۱۴.۵ درصد افزایش نشان می‌دهد.

به گزارش اخبارپول، براساس تازه‌ترین آمار بانک مرکزی، در اسفندماه ١٣٩٧ حدود ۶٢ میلیارد ریال سفته و برات در شهر تهران فروخته شد که در مقایسه با ماه قبل و ماه مشابه سال قبل به ترتیب ۳۰.۴ درصد و ۱۵ درصد افزایش داشته است.

همچنین در سال ١٣٩٧ حدود ۵٠٢ میلیارد و ۳۰۰ میلیون ریال سفته و برات در شهر تهران فروخته شد که در مقایسه با سال قبل ۵.۴ درصد افزایش نشان می‌دهد.

شاخص و آمار سفته و برات واخواست شده در شهر تهران

طبق آمار شعبه واخواست دادگستری استان تهران در اسفندماه ١٣٩٧ معادل ۶ هزار برگ سفته و برات به مبلغی معادل ٨١ میلیارد ریال در شهر تهران واخواست شد. در این ماه شاخص‌های تعداد و مبلغ سفته و برات واخواست شده به ترتیب به اعداد ۷۳.۲ و ۴۳.۹ رسید که در مقایسه با ماه قبل به ترتیب ۶.۷ درصد و ۳.۱ درصد افزایش و نسبت به ماه مشابه سال قبل به‌ترتیب ۲۳.۳ درصد و ۸۴.۲ درصد کاهش داشته است.

شاخص متوسط مبلـغ یک بـرگ سفته و برات واخواسـت شده در اسفندماه ١٣٩٧ به عدد ۶٠ رسید. عدد شاخص مذکور در اسفند ماه ١٣٩۶ معادل ۲۹۱.۳ بوده است. در سال ١٣٩٧ معادل ٨ هزار برگ سفته و برات به مبلغی معادل ٢۵٧٠ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال در شهر تهران واخواست شد.

در این دوره، متوسط شاخص‌های تعداد و مبلغ سفته و برات واخواست شده به ترتیب به اعداد ۸۳.۵ و ۱۱۶.۱ رسید که نسبت به سال قبل از لحاظ تعداد ۱۰.۲ درصد کاهش و از لحاظ مبلغ ۱۴.۵ درصد افزایش نشان می‌دهد. شاخص متوسط مبلغ یک برگ سفته و برات واخواست شده در سال ١٣٩٧ به عدد ۱۳۹.۲ رسید. عدد شاخص مذکور در سال ١٣٩۶ معادل ۱۰۹.۱ بوده است.


لینک کوتاه : http://poolpress.ir/?p=130616
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما

( الزامي )

(الزامي)

کاهش تعداد سفته و برات واخواستی در تهران
کاهش تعداد سفته و برات واخواستی در تهران
کاهش تعداد سفته و برات واخواستی در تهران
کاهش تعداد سفته و برات واخواستی در تهران
کاهش تعداد سفته و برات واخواستی در تهران