معاون تولید، صادرات و فناوری مناطق آزاد با تاکید بر ارائه خدمات خاص بانک‌ها در مناطق آزاد، اعلام کرد: برای ارائه محصولات بانکی، بیمه‌ای و بورسی ویژه مناطق آزاد، رایزنی‌هایی انجام شده است.

به گزارش اخبارپول، اکبر افتخاری درباره حمایت از تولید در مناطق آزاد، اظهارکرد: تولید شامل یک فرآیند چهار قسمتی است که شامل مجموعه فعالیت‌های پیش از عملیات تولید، حین تولید، پس از تولید و در آخر مجموعه فعالیت‌های پیشتیبانی تولید می شود.

وی توضیح داد: از جمله مجموعه فعالیت‌های پیش از تولید، ایجاد زیرساخت‌های مناسب ‌برای حضور تولیدکنندگان و سرمایه‌گذاران در این مناطق است.

معاون تولید، صادرات و فناوری مناطق آزاد، بیان کرد: موضوعی که مناطق آزاد را بسیار درگیر کرده، ایجاد زیرساخت مناسب است زیرا به هیچ عنوان امکان دعوت از سرمایه‌گذاران بدون ایجاد زیرساخت لازم وجود ندارد.

افتخاری در ادامه یادآور شد: مناطق آزاد تاکنون حمایت‌هایی نیز از تولید و فعالان تجاری داشته که می‌توان به معافیت‌های قانونی، مساعدت در تصاحب زمین، حمایت های معنوی از جمله اخذ مجوز و حمایت های اداری و … اشاره داشت.

وی درباره حمایت‌های حین تولید نیز، خاطرنشان کرد: برخی اقدامات نیز در جریان تولید انجام می‌گیرد که می‌توان به کاهش ممنوعیت‌ها، تعامل‌ها و سرعت بخشی روند فعالیت‌ها اشاره کرد. به گفته معاون تولید، صادرات و فناوری مناطق آزاد، فعالیت‌های پشتیبانی نیز شامل فعالیت‌های مالی، ارتباط با بخش‌های عملیاتی و اخیرا نیز برنامه ای جدی برای برخی حمایت ها از تولیدکنندگان و فعالان اقتصادی از جمله ایجاد صندوق ضمانت و حمایت از فعالان اقتصادی تدوین شده است.

معاون تولید، صادرات و فناوری مناطق آزاد در ادامه به راه اندازی فاز اول پنجره واحد اشاره کرد و گفت: در فازهای بعدی نیز یک پنجره واحد کامل ایجاد خواهد شد تا فعالان اقتصادی بتوانند نیازهای خود را از این طریق پیگیری کنند.

افتخاری در ادامه افزود: همچنین پلتفرم نوینی ایجاد شده تا مناطق آزاد به صورت اعتباری با یکدیگر داد و ستد کنند و به طور حتم مشکلات نقدینگی آنها حل خواهد شد.

تاسیس مرکز نوآوری و فناوری

وی تاسیس مراکز نوآوری و فناوری برای فعالیت استارتاپ ها و شرکت های دانش بنیان و شرکت های جدیدالتاسیس را به عنوان یکی دیگر از اقدامات عنوان کرد و گفت: برای بحث تامین مالی نیز برنامه‌ریزی خاصی انجام شده تا سرمایه گذاران بتوانند در زمینه تامین مالی و ارتباط با نهادهای مالی داخلی و بانک ها از روش های نوین تامین مالی استفاده کنند.

معاون تولید، صادرات و فناوری مناطق آزاد ادامه داد: در بحث بیمه نیز به دنبال ایجاد بیمه‌نامه‌های خاص مطابق شرایط خاص مناطق آزاد هستیم.

افتخاری درباره وضعیت تسهیلات ویژه مالی، بانک‌ها و همچنین حمایت آنها از تولید، تصریح کرد: موضوع قابل توجهی که وجود دارد این است که در هر اکوسیستمی باید متناسب با آن فضا و محیط برنامه‌ریزی و اقدام شود.

وی متذکر شد: تاکنون نهادهای مالی در مناطق آزاد به مانند سرزمین اصلی فعالیت کرده‌اند و ظرفیت سازی خوبی برای این فضا ایجاد نشده است. فعالیت‌های بانکی در مناطق آزاد و محصولات بانکی در این مناطق مانند سرزمین اصلی است.

معاون تولید، صادرات و فناوری مناطق آزاد اضافه کرد: تلاش ما بر این است تا در اکوسیستم مناطق آزاد شرایط خاص این مناطق لحاظ شود و با بانک‌ها، بیمه‌ها و بورس و… نیز رایزنی‌های لازم انجام شده تا محصول‌های خاص برای مناطق آزاد تهیه و ارائه شود.

 


لینک کوتاه : http://poolpress.ir/?p=125324
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما

( الزامي )

(الزامي)

ارائه خدمات ویژه بانکی در مناطق آزاد
ارائه خدمات ویژه بانکی در مناطق آزاد
ارائه خدمات ویژه بانکی در مناطق آزاد
ارائه خدمات ویژه بانکی در مناطق آزاد
ارائه خدمات ویژه بانکی در مناطق آزاد