مدیرعامل منطقه آزاد چابهار با تاکید بر اهمیت شریان‌های مالی در توسعه مناطق آزاد، فعالیت بانک‌ها در این منطقه را تشریح کرد.

به گزارش اخبارپول، عبدالرحیم کردی درباره فعالیت‌های مالی و سرمایه‌گذاری جدید در منطقه آزاد چابهار، گفت: یکی از ابزارهای مهم و کلیدی که موجب سرعت بخشی به توسعه و پیشرفت در مناطق آزاد می‌شود، شریان‌های مالی است.

وی ادامه داد: یعنی اگر کالا یا مبادله‌ای صورت می‌گیرد، باید جریان انتقال مالی آن نیز مشخص شود اما تاکنون به دلیل ضوابط و قوانین پیشین بانک مرکزی، نتوانستیم با بانک‌های خارجی ارتباط برقرار کنیم.

مدیرعامل منطقه آزاد چابهار در ادامه اظهار کرد: البته شعبات ویژه بانک‌های داخلی به خصوص بانک‌های دولتی در حال حاضر در مناطق آزاد مستقر هستند و از طریق شعبات ارزی و بخش‌های بین‌الملل این بانک‌ها، سرویس‌ها و خدمات لازم دریافت می‌شود.

کردی با تاکید بر نقش مهم شریان‌های مالی و پولی بین المللی برای توسعه مناطق آزاد، خاطرنشان کرد: در حال حاضر بانک پاسارگاد یک پروژه پتروشیمی وابسته به یکی از شرکت‌های مجموعه پاسارگاد را در اختیار دارد و صندوق ذخیره فرهنگیان نیز پروژه‌ای دیگر را بر عهده گرفته است.

وی اضافه کرد: همچنین بانک‌های ملت و صنعت و معدن در منطقه آزاد چابهار در حال فعالیت هستند که گشایش ال سی فولاد از طریق بانک صنعت و معدن صورت گرفته است. مدیرعامل منطقه آزاد چابهار درباره اخذ موافقت اصولی برای ایجاد یک شرکت هواپیمایی در منطقه آزاد چابهار، گفت: با توجه به مذاکرات صورت گرفته احتمالا این طرح امسال راه اندازی می‌شود.

کردی افزود: مقرر شده تا فاز اول این طرح از طریق سرمایه‌گذاری خصوصی تامین مالی شود و با بانک ها در حال مذاکره هستیم. وی در واکنش به اینکه آیا از منابع صندوق توسعه ملی برای این طرح استفاده خواهد شد یا خیر؟ گفت: خیر، در فاز اول برنامه‌ای برای استفاده از منابع این صندوق نداریم.

*بیشتر بخوانید

سهم بانک ها از تسهیلات اعطایی

افزایش سرمایه بانک ها قفل واحدهای تولیدی را می شکند


لینک کوتاه : http://poolpress.ir/?p=122187
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما

( الزامي )

(الزامي)

بانک‌ها در مناطق آزاد چه می‌کنند؟
بانک‌ها در مناطق آزاد چه می‌کنند؟
بانک‌ها در مناطق آزاد چه می‌کنند؟
بانک‌ها در مناطق آزاد چه می‌کنند؟
بانک‌ها در مناطق آزاد چه می‌کنند؟