- پایگاه خبری اخبارپول - http://poolpress.ir -

اعتمادسازی، چشم‌انداز صنعت بیمه در ۱۴۰۱

به گزارش اخبارپول، متن کامل این یادداشت که در خبرگزاری فارس منتشر شد به شرح زیر است:

صنعت بیمه [1] به طور معمول اولین پاسخ‌دهنده مالی در شرایط بحران و آسیب اقتصادی است. کووید۱۹ شرایط جدیدی را برای جامعه بشری رقم زده‌ است. شرایطی که همراه با تغییرات سریع و تنش‌های شدید اقتصادی بوده‌ است.

شرکت‌های بیمه در زمان بحران بیش از همه با چالش تغییرات تقاضا و خسارت‌های متفاوت مواجه بوده‌اند. به نظر می‌رسد اعتمادسازی در چنین شرایطی کلید واژه اصلی این صنعت است. تحقیقات ثابت کرده که شرکت‌هایی که اعتماد را در خط مقدم برنامه‌ریزی، استراتژی و هدف‌گذاری قرار داده‌اند و از این طریق اعتماد مشتریان، رگولاتورها، سرمایه‌گذاران، کانال فروش و کارمندان خود را جذب کرده‌اند، در زمینه ایجاد وفاداری و عملکرد مالی شرکت در میدان رقابت بهتر از رقبای خود ظاهر شده‌اند.

در نتیجه آنچه به عنوان چشم انداز صنعت بیمه [2] در سال ۱۴۰۱ مهمترین دارایی شرکت‌ها به حساب می‌آید، اعتماد افرادی است که با شرکت در تعاملند.

نقش روابط عمومی در این دوره بیش از قبل مهم و حیاتی است، چرا که بازوی اجرای شرکت برای ایجاد اعتماد، این بخش در سازمان است. باید توجه کرد که تجارب اجرایی و مطالعات این عرصه نشان می‌دهد، بازنگری در استراتژی‌ها با توجه به تغییرات بنیادی در ترجیحات مشتری، امری ضروری است و چابکی عنصر لاینفک رویکرد مدیریتی در بخش روابط عمومی به حساب می‌آید.

روابط عمومی با ایجاد فضای رسانه‌ای و شفاف‌سازی، ایجاد بستری برای افزایش یا کاهش اعتماد به برند را ممکن می‌سازد. انتشار به موقع اخبار و پاسخگویی مناسب به مشتری و عموم جامعه یکی از مهم‌ترین رویکردهایی است که باید در دستور کار قرار بگیرد برای پیاده‌سازی این تفکر نیز بستر اینترنت و شبکه‌های اجتماعی با توجه به تسلط آن بر فضای ذهنی مشتری، پیشنهاد می‌گردد.

به طور خلاصه می‌توان گفت بهره‌برداری از بستر مجازی جهت ایجاد شفافیت و افزایش آگاهی مشتریان و عموم جامعه و پاسخگوئی به نیازها و ابهامات امری اجتناب ناپذیر در اعتمادسازی به عنوان عنصر کلیدی و چشم انداز آتی است.