- پایگاه خبری اخبارپول - http://poolpress.ir -

۱۱۰۰میلیارد تومان ضمانت بانکی برای استارتاپ‌ها صادر شد

به گزارش اخبارپول به نقل از ایرنا، علی وحدت در گردهمایی شرکت های دانش بنیان و استارتاپ [1] های صنعت نفت و ارایه نیازهای فناورانه در محل پژوهشگاه صنعت نفت، با بیان اینکه صنعت نفت قدیمی‌ترین صنعت کشور و توسعه دهنده و پیشران اقتصاد کشور است، ادامه داد: از همین رو، باید در اکوسیستم نوآوری کشور این بخش توجه ویژه داشته باشیم.

وی خاطرنشان کرد: وزیر نفت در تلاش است تا اکوسیستم نوآوری در صنعت نفت شکل بگیرد.

رییس هیات عامل صندوق نوآوری و شکوفایی به بحث خرید تضمینی کالاهای مورد نیاز نفت اشاره کرد و گفت: موضوع کیفیت نیز در این عرضه باید مورد توجه قرار گیرد.

وحدت ادامه داد: ابزارهای مالی این صندوق کامل است و تا پایان سال بیمه سرمایه گذاری را رونمایی می کنیم و انواع ابزارها را طراحی کرده ایم.

وی با اشاره به اینکه امیدواریم از این رویدادها حداکثر استفاده را داشته باشیم، اظهار کرد: در سال گذشته ۲۱۰۰ میلیارد تومان توسط صندوق نواوری و شکوفایی به شرکت‌های دانش بنیان تزریق شده است.

رییس هیات عامل صندوق نوآوری و شکوفایی همچنین به صدور ۱۱۰۰ میلیارد تومان ضمانت نامه توسط بانک ها اشاره کرد و گفت: ۴ هزار میلیارد تومان نیز قرارداد توسط این شرکت ها به امضا رسیده است.

بر اساس این گزارش، در این رویداد، ۴۰ نشست در ۳ روز برگزار خواهد شد و نیازهای فناورانه اعلام می شود.

همچنین نمایشگاهی از دستاوردهای ۲۵۰ شرکت دانش بنیان، فناور و استارتاپ [2] نیز برگزار است.

گردهمایی شرکت های دانش بنیان و استارتاپ های صنعت نفت و نیازهای فناورانه، از امروز ۲۷ بهمن تا روز سه شنبه ۲۹ بهمن در محل پژوهشگاه صنعت نفت برگزار می‌شود.