- پایگاه خبری اخبارپول - http://poolpress.ir -

پرداخت وام اشتغال به واحدهای آسیب دیده سیل با یک سال امهال

به گزارش اخبارپول [1] به نقل از تسنیم، وزیرتعاون ، کار و رفاه اجتماعی اعلام کرد: واحدهای تولیدی که در سیل سال جاری خسارت دیده اند با اولویت وام جدید اشتغال دریافت می کنند و برای بازپرداخت این وام یک سال امهال قائل می شویم .

با توجه به ضرورت بازسازی هرچه سریع‌تر مناطق آسیب دیده و تحت تاثیر سیلاب در ۵ اردیبهشت ماه با حکم وزیر کشور کمیته حمایت از تولید و اشتغال قرارگاه بازسازی مناطق سیل زده تشکیل و پیگیری سه مأموریت مهم بازسازی و احیای مجدد بنگاه‌های اقتصادی و بازسازی و تعمیر سریع واحد‌های آسیب‌دیده تجاری تولیدی به این کمیته واگذار شد.

محمد شریعتمداری، وزیر کار نیز در راستای حمایت از بنگاه های آسیب دیده و صیانت از اشتغال موجب در سال حمایت از رونق تولید در جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی و کارگروه اشتغال استان گلستان بندهای ۱۵ گانه مصوبات ماه گذشته این ستاد را مرورو کلیات پیشنهادات اصلاحی اشتغال روستایی و فراگیر را تشریح کرد .

وی اظهارکرد: در شرایط فعلی تحریم، برای صیانت از اشتغال موجود باید سیاست هایی اعمال شود که واحدهای تولیدی بتوانند هم از سرمایه درگردش افزون و کافی تر و هم از سرمایه های لازم برای طرح های توسعه ای خود بهره مند شوند ، بنابراین چنانچه استفاده از تسهیلات و سرمایه های در گردش و استفاده از تسهیلات برای فعالیت های توسعه ای است می توان در دفتر ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی درمرکز با همکاری شورای پول و اعتبار برنامه ویژه صیانت از اشتغال موجود را با کمک سیستم بانکی واحدهای تولیدی موجود معین و این گونه در خواست ها را در استان ها دنبال کرد .

‎وزیرکار در ادامه تصریح کرد: اگر تغییراتی در رئوس برنامه های اولویت دار طرح ها و پروژه های اقتصاد مقاومتی از سوی مقامات محلی پیشنهاد می شود باید به آن ها توجه شود و در نخستین جلسه ای که ما در تهران خواهیم داشت ،از مقامات مسئول دراین حوزه دعوت می کنیم که اگر در حوزه اقتصاد مقاومتی نکته و یا تغییراتی دارند مطرح کنند تا مورد توجه جدی قرارگیرد .

‎شریعتمداری خاطرنشان کرد : باید در زمینه مباحث عمومی و سیاست گذاری اقتصادی اشتغال و در شرایط خاص تحریم باید واحدهای تولیدی تسهیلاتی در حوزه مالیات داشته باشند و ستاد حمایتی فرماندهی اقتصاد مقاومتی نیز جهت گیری های جدید مالیاتی را برای صیانت از اشتغال اتخاذ کنند تا در سراسر کشور ابلاغ و اجرا شود .

وی به راهکارهای تخصصی درسالی که قراراست رونق تولید باشد اشاره کرد و گفت : با در پیش گرفتن راهکارهای اصولی می‌توان سال خوبی [2] را پشت سرگذاشت.