به گفته وزیر اقتصاد و دارایی با وجودی که پیش بینی‌ها برای سال ٩٨ خوب نیست اما اعتقاد داریم که از این اظهارنظرها باید برای اعمال مدیریت بهتر بهره گرفت و امور را اصلاح کرد.

صندوق دارا دوم

به گزارش خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی اخبارپول، فرهاد دژپسند در دوازدهمین نمایشگاه بورس بانک و بیمه گفت: اوضاع اقتصادی در سال ٩٧ خوب نبود و این موضوعی نگران کننده است. اما اگر در پایان سال با مدیریت مناسبی که وجود داشت ثبات تا حدودی به کشور بازگشت.

وی با اشاره به اینکه برخی نرخ رشد اقتصادی تا منفی ١۵ درصد نیز اعلام کرده بودند تاکید کرد: این نگرانی‌ها ایجاب می‌کرد که اول متغیرها را کنترل کنیم که در نیمه دوم سال سعی شد این روند در پیش گرفته شود و تورم ماهانه از آبان ماه ٩٧ به تدریج رو به کاهش نهاد و بیکاری نیز کنترل شد.

وزیر اقتصاد ادامه داد: باید با اعمال مدیریت صحیح مانع از بدتر شدن شرایط کشور شویم.اگر شعار رونق تولید محقق شود و از سرمایه‌های راکد در کشور به خوبی استفاده کنیم، می‌توانیم زمینه به کارگیری نیروی انسانی را افزایش داده و صادرات را رونق ببخشیم.

وی افزود: باید موانع از سر راه سرمایه گذار برداشته شود. بنگاهها رشد خود را به تأمین مالی منوط می‌دانند که این یک راه غلط است. باید به سمت بهبود فناوری رفت. یکی از گرفتاری‌های صادرات، قیمت تمام شده بالا است و باید به این موضوع پرداخت.

دژپسند همچنین بیان کرد: بورس پارسال دوره‌ای طلایی داشت و برای ورود شرکتهای جدید به بازار اولیه تسهیلاتی ارائه شد؛ اما تا رسیدن به نقطه مطلوب فاصله زیادی داریم.

​وزیر امور اقتصادی و دارایی تصریح کرد: نقدینگی موجود در اقتصاد ایران باید به فرصتی برای رونق تولید داخلی تبدیل شود که اگر رونق تولید ایجاد کنیم برآوردهای منفی که از اقتصاد کشور وجود دارد هم مثبت می‌شود.

وی ادامه داد: انتخاب شعار رونق تولید مناسب است چرا که نرخ ظرفیت تولید را بالا می برد و از حالت رکود خارج می کند.

دژپسند افزود: رشد تولید منجبر به توسعه و رشد اشتغال شده و علاوه بر آن زمینه صادرات غیر نفتی افزایش و نقش کشور در جهان با این روش ارتقا پیدا می کند.


لینک کوتاه : http://poolpress.ir/?p=129823
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما

( الزامي )

(الزامي)

سال سخت را درست مدیریت کنیم
سال سخت را درست مدیریت کنیم
سال سخت را درست مدیریت کنیم
سال سخت را درست مدیریت کنیم
سال سخت را درست مدیریت کنیم