اولین رویداد e-ACT برگزارشد

اولین سمینار راه اندازی کسب و کار الکترونیک در یک روز e-ACT ، برگزارشد.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اخبار پول (poolpress.ir)، محمد صادق مالکی دبیرکل باشگاه کارآفرینی در ابتدای این سمینار در مورد رویداد e-ACT و اهداف آن به شرکت کنندگان توضیح داد.
در بخش اول این سمینار نیز محسن ارژنگ مدیر عامل شرکت رسانه تجارت الکترونیک ایران، خالق محصول ۰ تا ۱۰۰ کسب و کار الکترونیک، در مورد ایده ها، ویژگی یک ایده خوب و چگونگی پرورش ایده ها صحبت کرد.
وی از قانون ۴۰ روز صحبت کرد و در خصوص فروش و کسب درآمد از ایده مان ، چه باید بکنیم سخن گفت.
در بخش دیگر این سمینار، سهیل قدری با نمایش یک کلیپ در مورد برند صحبت های خود را آغاز کرد. محور سخنان او در این سمینار بر مبنای این موضوع بود که برند چه چیزی هست و چه چیزهایی نیست و در ادامه سخنانش به موارد شخص و مهم در مقوله برندینگ پرداخت.
او با تاکید چندباره بر دو نکته تمرکز و عمل بر این موضوع تاکید کرد که علاقه مندان تلاش کنند برای آغاز راه از درگیری با جزئیات پرهیزکنند .
وی ادامه داد: کافی است یک بار وارد گود شوید و تلاش با تمرکز را القاء کنید . در ابتدای راه نام شما مهم نیست این کیفیت کار شماست که نامتان را میسازد.
بر اساس این گزارش، این در حالی بود که برخی از شرکت کنندگان با این موضوع مخالف بودند و چالش جذابی در بین شرکت کنندگان و سهیل قدری بر پا شده بود.
در ابتدای بخش دوم پس از پذیرایی میان وعده، سهیل قدری در مورد مبحث برند صحبت های خود را ادامه داد.
بخش بعدی در مورد دیجیتال مارکتینگ بود، که به صورت پنل اجرا شد ، محمد صادق مالکی ، سهیل قدری و یونس جداری، هر سه روی صحنه حضور داشتند و به صحبت در مورد مارکتینگ اینترنتی و مدل های تجاری وب سایت ها پرداختند و با ارائه مثالهای عملی سعی در ایجاد ایده برای شرکت کنندگان داشتند.
در ادامه مراسم و در بخش سوم محمد صادق مالکی به آموزش الفبای اولیه سیستم های مدیریت وب سایت (CMS) ، پرداخت و سپس به توضیح قسمت های مختلف سیستم مدیریت محتوای جوملا نگارش ۳ پرداخت، اصطلاحات و بخش های ویژه جوملا را توضیح داد و در مورد ویژگی های یک سئوی خوب نیز برای شرکت کنندگان سخن گفت. تکیه بر محتوای خوب و غنی و غیر تکراری به اضافه توضیحاتی در مورد چگونگی استفاده از تگ ها و متا توضیحات، برای یک سئوی خوب اهم مواردی بود که در مورد جوملا در بخش اول توضیح داده شد.
در بخش پایانی، یونس جداری نیز برای بخش چگونه در اتمسفر بازار نفس بکشیم بحث های خود را با تیم بندی کردن شرکت کنندگان در گروه های چند نفره نفره شروع کرد و سپس با نمایش ۳۰ تصویر شرکت کنندگان را وارد چالش بررسی تصاویر کرد. سپس با مشارکت شرکت کنندگان به توضیح هر تصویر و ارتباط هر کدام با یک بخش کسب و کار و محیط حاکم بر کسب و کار پرداخت.
در آخرین بخش پس از صحبت های یونس جداری نیما اصدقی مدیر پشتیبانی وب سایت های شرکت کنندگان به روی صحنه رفت و به صورت مرحله به مرحله یک صفحه را ایجاد کرد. تا شرکت کنندگان با نحوه ایجاد یک صفحه آشنا شوند.
در انتها محمد صادق مالکی به پرسشهای شرکت کنندگان پاسخ داد و در هنگام خروج به شرکت کنندگان گواهی پایان دوره به همراه ۴ لوح فشرده، محصول رسانه تجارت الکترونیک ایران به نام ۰ تا ۱۰۰ کسب و کار الکترونیک، و یک حلقه لوح فشرده شامل آموزش تصویری مدیریت محتوا و صفحات وب سایت برای مرور بیشتر مطالب تحویل شرکت کنندگان شد.
انتهای پیام
