بانک

دستورالعمل بانک مرکزی به بانک‌ها برای استفاده از آنتی اسکنر

دبیرکل فنآوری اطلاعات و ارتباطات بانک مرکزی از دستورالعمل بانک مرکزی به بانک‌های عامل برای تعبیه آنتی اسکنر در دستگاه‌های خودپرداز بانک‌ها خبر داد و گفت: اگر مشتری بخاطر نصب نکردن آنتی اسکنر بانک‌ها از طریق اسکن سارقان خسارت ببیند آن بانک موظف به جبران خسارت مشتری خواهد بود.
به گزارش اطلاع رسانی اخبارپول (poolpress.ir)، ناصر حکیمی در گفتگو با خبرنگاران با بیان اینکه هم اینک ۸۰ درصد خودپردازهای بانک‌های کشور به آنتی اسکنر مجهز شده اند گفت: این آنتی اسکنر در واقع قطعه سبزرنگی است که بر روی محل ورود کارت مشتری نصب می شود تا سارقان نتوانند اسکنر را در این منطقه نصب کنند.
وی به مشتریان توصیه کرد در صورتی که هنگام استفاده از خودپرداز با زایده غیرعادی و مشکوک بر روی محل دریافت کارت مواجه شدند و یا افراد مشکوکی را در اطراف خودپرداز مشاهده کردند از خودپرداز استفاده نکرده و به مسئولان بانک‌ها اطلاع رسانی کنند.
وی همچنین در باره کلاهبرداری الکترونیکی هشدار داد و گفت: بارها به مردم اعلام کردیم اینکه کسی زنگ بزند و به شما اعلام کند برنده شده اید و باید پولی را به حساب خاصی واریز کنید قطعاً کلاهبرداری است و اصلاً در این مورد شک نداشته باشید.
وی افزود: چالش بزرگ در این زمینه رفتار خود مشتریان است که با دست خودشان حساب خود را خالی می کنند.
مدیرکل فنآوری اطلاعات و ارتباطات بانک مرکزی گفت: خوشبختانه سیستم امنیتی بانکها طوری است که امکان نفوذ و هک در شبکه بانکی وجود ندارد.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا