بانکخبر

تحقق بانکداری هوشمند در بانک صنعت و معدن تا سال ۱۴۰۳

به گزارش اخبارپول از باشگاه خبرنگاران جوان، حسین مهری ضمن بیان مطلب فوق اظهار کرد: در حال حاضر پروژه بانکداری دیجیتال و هوشمند در بانک صنعت و معدن آغاز شده و نقشه راه آن طراحی شده است.

وی افزود: در نظر داریم با شخصی سازی محصولات و طراحی خدمات نوین بر اساس نیاز هر مشتری و تنوع بخشی به سبد محصولات و خدمات این بانک، تا افق ۱۴۰۳ این پروژه را به طور کامل عملیاتی کنیم.

مهری تأکید کرد: این بانک پس از ابلاغ سند “بانکداری آینده و تحول دیجیتال” از سوی وزارت امور اقتصادی و دارایی در سال ۹۸ اولویت خود را بر اجرای این سند متمرکز کرد و به منظور ایجاد زیر ساخت‌های بانکداری دیجیتال و تسهیل در ارائه خدمات نوین بانکی به مشتریان چهار محصول و خدمت جدید را معرفی کرد که شامل سدف (سامانه دیجیتال فرایندی)، هدف (همراه دیجیتال فرایندی)، سامانه پات (پذیرش اینترنتی درخواست تسهیلات)، و ساحب (سامانه اعتبارات حدی بانکی) است که توسعه این سرویس ها همچنان در جهت مشتری محوری ادامه خواهد یافت.

وی بیان کرد: سامانه سدف، نسل جدید سامانه بانکداری اینترنتی بانک صنعت و معدن است. این سامانه در پی نیاز مشتریان برای اجرای فرایندهای بانکداری به صورت غیرحضوری و بر پایه بانکداری باز راه‌اندازی شده است؛ سامانه هدف، همراه بانک جدید این بانک است که با سرعت عملیاتی بالا رویکردی نو را در مسیر بانکداری دیجیتال فراهم کرده است تا مشتری قادر باشد بر اساس کسب‌وکارهای خود قابلیت خدمات بانکی را شخصی‌سازی کند.

مهری تشریح کرد: سامانه پات، سامانه اینترنتی نوین پذیرش تسهیلات است؛ از ویژگی‌های این سامانه دریافت الکترونیکی اطلاعات مشتری و انتقال آن به سامانه بانکداری متمرکز است و سامانه ساحب، سامانه اعتبارات حدی بانکی است که فرایند حد اعتباری را به صورت غیرحضوری در اختیار مشتری قرار می‌دهد.

وی با اشاره به اهمیت و ضرورت گذار از بانکداری سنتی و تحقق تحول دیجیتال خاطرنشان کرد: دیجیتال سازی خدمات بانکی به معنای خودکارسازی فرآیندها و خدمات مبتنی بر وب است که با استفاده از داده های بسیار دقیق در خصوص نیازهای مشتریان، کیفیت پاسخگویی به این نیازها را افزایش می دهد، از هزینه انجام امور بانکی می کاهد و شفافیت و امنیت را ارتقاء می دهد.

مدیرعامل بانک صنعت و معدن در پایان بر لزوم همکاری همه جانبه کارکنان در بخش های مختلف بانک در شناسایی نیازهای مشتریان این بانک تخصصی تأکید کرد و افزود: در بانکداری دیجیتال علاوه بر تجهیز زیرساخت ها نیازمند تغییر فرهنگ سازمانی و آموزش های تخصصی هستیم تا مشتری تمامی خدمات و تسهیلات را بدون مراجعه و در فضای دیجیتال دریافت کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا