بانک

لزوم دریافت کارمزد خدمات بانکداری الکترونیک

با گسترش خدمات بانکداری الکترونیک، انواع خدمات بانکی در کوتاه‌ترین زمان ممکن و با کمترین هزینه به مشتریان ارایه می‌شود، این در حالی است که ارایه این خدمات هزینه‌های هنگفتی به همراه دارد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اخبارپول، بانک‌ها با هدف رضایت‌مندی مشتریان تمایل دارند خود این هزینه‌ها را پوشش دهند ولی این موضوع قیمت تمام شده پول را در بانک ها افزایش می‌دهد، در حالی که اگر هر یک از کاربران این خدمات هزینه ناچیز خدمات دریافتی خود را بپردازند ضمن کاهش هزینه بانک‌ها، قیمت تمام شده پول نیز کاهش یافته و تبع آن نرخ سود تسهیلات نیز کاهش خواهد یافت. مطالعه تطبیقی نظام بانکداری در سایر کشور‌ها نیز نشان می‌دهد الگوی پرداخت هزینه خدمات بانکی توسط کاربران در تمام بانک‌های دنیا مورد توجه قرار گرفته و در حال حاضر در حال انجام است.
با هدف اصلاح رویکرد دریافت کارمزد خدمات بانکی در نظام بانکی ایران از مدت‌ها پیش این موضوع مطرح شد که این طرح در حال حاضر در برخی از خدمات در مرحله کارشناسی قرار دارد ولی بر اساس دستورالعمل بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران دریافت کارمزد در برخی از خدمات به مرحله اجرا درآمده که در فاز نخست دریافت کارمزد خدمات بانکی برای خدمت پیام کوتاه بانکی در دستور کار قرار گرفته است.
در این راستا و به منظور بهبود کیفیت خدمات و کاهش قیمت تمام شده پول مقرر گردیده از مهر ماه ۱۳۹۴ کارمزد ارسال پیامک تراکنش‌های بانکی از مشتریان دریافت شود.
لازم به ذکر است هزینه دریافتی از کاربران خدمت پیام کوتاه بانک اقتصادنوین ناچیز خواهد بود که جزییات این طرح از طریق پیام کوتاه به اطلاع کاربران این خدمت خواهد رسید.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا