سومین کنفرانس حرفهایگرایی در روابطعمومی برگزار شد

سومین کنفرانس حرفهایگرایی در روابطعمومی صبح روز شنبه ۱۴ شهریور ماه ۱۳۹۴ با حضور مدیران و کارشناسان روابطعمومی و ارتباطات سازمانها، نهادها، شرکتها و مراکز دولتی و خصوصی برگزارشد.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اخبار پول(poolpress.ir)، در ابتدای این کنفرانس سید غلامرضا کاظمی دینان، رئیس شورای سیاستگذاری این کنفرانس گفت: در دنیای جدید و مبتنی بر دانش، نقش بی بدیل روابطعمومیها در ایجاد حسن تفاهم و درک متقابل میان مردم و سازمانها به اثبات رسیده.
در ادامه این مراسم علی شوقی بنام دبیر سومین کنفرانس حرفه ای گرایی درروابط عمومی ضمن خیر مقدم و تشکر از همراهی دست اندرکاران روابطعمومی و ارتباطات برای برگزاری این کنفرانس به این موضوع اشاره کرد که این کنفرانس حاصل یک کار جمعی و تیمی است.
در ادامه این کنفرانس پیام بارت دو وریس، رئیس منتخب انجمن بین المللی روابط عمومی(ایپرا) ۲۰۱۶ به صورت ویدئویی پخش شد.
وی در بخشی از پیام خود گفت: حرفهایگرایی از ویژگیهای کارگزاران روابطعمومی است که از یک طرف به دانش نظری و از طرف دیگر به دانش عملی و مهارت مربوط میشود.
علی محمد گودرزی مشاور وزیر و رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت صنعت، معدن و تجارت درادامه این کنفرانس با ارائه بحثی در زمینه روانشناسی مثبتنگر و روابطعمومی حرفهای با حاضران سخن گفت و اعلام کرد روانشناسی مثبتنگر فراخوانی است برای علم و تجربه که همان قدر که به ضعفها میپردازیم به نقاط قوت هم بپردازیم و همان قدر که به اصلاح و ترمیم بدترین چیزها در زندگی علاقهمند هستیم، برای ساختن بهترین چیزها هم علاقه نشان دهیم.
در ادامه علی محمد بیدار مغز استاد و مدرس تشریفات هم با بیان این موضوع که مذاکره خوب و تاثیر گذار یک فن و مهارت است که بدون آموختن اصول آن نمیتوان در چنین کاری موفق شد، گفت: مروری بر ادبیات این هنر و فن نشان میدهد که این مهارت سابقهای در خورد توجه دارد که آن را به طور خلاصه مرور میکنیم.
برگزاری پنلی با حضور آقایان دکتر زارعیان، دکتر نظری، کاظمیدینان و بیدارمغز که به موضوع تشریفات در روابطعمومی اختصاص داشت از دیگر برنامههای این کنفرانس بود. در این پنل که مدیریت آن را امیرعباس تقیپور بر عهده داشت در خصوص اهمیت و جایگاه تشریفات درروابط عمومی بحث و گفت و گو شد و با سئوالات حاضران هم پاسخ داده شد.
در این کنفرانس کارگاه آموزشی روابطعمومی حرفهای و باز طراحی برند توسط رضا گنجوی مدرس حوزه برندینگ برگزار شد. وی در آغاز این کارگاه با اشاره به اینکه باز آفرینی برند، باز آفرینش تفکر و بینش حاکم بر سازمان را در پی خواهد داشت گفت: باز آفرینی برند، در اصل جراحی روح یک سازمان است؛ فرآیندی که میتواند حال بیمار را بهبود ببخشد و یا به مرگ سریع او منجر شود.
حسین امامی در آخرین بخش سومین کنفرانس حرفهایگرایی در روابطعمومی، کارگاه روابطعمومی و حضور موثر در رسانههای اجتماعی را برگزار کرد.
وی با اشاره به این موضوع که فضای کسب و کار با ظهور رسانههای اجتماعی تغییر کرده است، گفت: با اتفاقاتی که در حوزههای مختلف اجتماعی صورت گرفته است، مردم در سالهای اخیر، گرایش بیشتری به استفاده از رسانههای اجتماعی پیدا کردهاند و همیشه هم شاهد بوده ایم که تحولات تکنولوژیک در عرصه رسانه، وظایف جدیدی را به روابطعمومیها تحمیل میکند، که البته این نیاز در حد تحمیل نمی ماند و باید به عنوان یک ضرورت و الزام مورد توجه سازمان ها و بخصوص روابط عمومی ها قرار گیرد.
علاقمندان جهت دریافت مقالات ارایه شده در این کنفرانس میتوانند با مراجه به سایت i-pr.ir نسبت به تهیه و دریافت آنها اقدام نمایند.
انتهای پیام