خبر

رونمایی از “کیوسک بانک” مهر اقتصاد

نخستین «کیوسک بانک» بانک مهر اقتصاد با تلاش متخصصین معاونت فناوری اطلاعات و ارتباطات این بانک، توسط مدیر عامل و معاون فناوری اطلاعات و ارتباطات بانک، رونمایی شد.
سیدمهدی حسینی معاون فناوری اطلاعات و ارتباطات بانک با بیان اینکه در دنیای امروز یکی از مهمترین ابزارهای مورد نیاز برای ایجاد رابطه میان مشتریان و بانک ها استفاده از کیوسک بانک است، گفت: این کیوسک‏ها نیازمند برخورداری از یک سیستم مقاوم سخت ‏افزاری و نرم ‏افزاری با قابلیت‏ ها و  تجهیزات فراوان، متنوع و امن برای ارائه سرویس‏های مختلف و متنوع به مشتریان هستند.
وی با بیان اینکه هزینه‏ تمام شده کیوسک بانک تولید شده توسط متخصصین بانک مهر اقتصاد، معادل نیمی از هزینه خرید این دستگاه‏ها در بازار است، عنوان داشت: انتظار می‏رود با فعال شدن و گسترش استفاده از این فناوری جدید بانکی، ضمن کم شدن حجم کار باجه‏ ای شعب، از استهلاک دستگاه‏های خودپرداز نیز به میزان قابل توجهی کاسته شود که در صورت تحقق آن در هزینه ها و سرمایه‏ گذاری، صرفه‏ جویی قابل ملاحظه ای صورت گرفته است .
وی با اظهار اینکه نرم ‏افزار و سخت‏افزار این سیستم به صورت بومی توسط متخصصین فناوری اطلاعات و ارتباطات بانک طراحی شده است، که در طراحی و عملکرد، نسبت به نمونه های مشابه خارجی متمایز است، افزود: به همین خاطر و بنا بر ضرورت نیاز به سرویس‏های جدید، می‏توان به سرعت ماژول‏های جدید را در کیوسک بانک عملیاتی کرد به نحوی که مونتاژ آن برای استفاده در شعب سراسر کشور به راحتی امکان پذیر خواهد بود.
حسینی ارائه مانده لحظه‏ ای انواع حساب ها، ارائه پرینت صورتحساب، امکان پرداخت قبوض‏ توسط شناسه قبض و شناسه پرداخت و امکان درخواست صدور دسته چک جدید را به عنوان بخشی از خدمات ویژه کیوسک بانک عنوان کرد و ادامه داد: اطلاع ‏رسانی در خصوص تسهیلات قابل ارایه بانک به مشتریان به صورت متن، صوت و پریینت، اطلاع از اسامی برندگان قرعه کشی، جستجوی شعبه بر اساس نام، کد شعبه و موقعیت جغرافیایی، ارایه خدمات مشاوره‏ای در خصوص خدمات بانک به مشتریان ، اطلاع‏ رسانی در خصوص نحوه خدمات مانند افتتاح انواع حساب‏ها، محاسبه سود اقساط، نرخ ارز، سکه و خدمات ارزی از دیگر خدمات این دستگاه ها هستند.
وی دسترسی به اینترنت، خرید شارژ خطوط تلفن همراه اول، خرید شارژ بلیط مترو، هواپیما، اتوبوس و قطار، پرداخت فیش سازمان ها، ثبت خرید خودرو و ثبت نام دانشگاه، ارایه و دریافت نظرسنجی به صورت متن و صوت، ارایه انتقاد ها, پیشنهادها و نظرات مشتریان و سامانه پرسش و پاسخ را از دیگر قابلیت های این دستگاه اعلام کرد و گفت: در فاز اول، شعب مرکزی و  سرپرستی‏ها به کیوسک مجهز می شوند و به تدریج تا پایان سال جاری، تمامی شعب بانک در سراسر کشور تجهیز می شوند.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا