بانک ملی پیامک انصراف را ۲۷ فروردین برای مشتریان ارسال کرده بود

معاون فناوری اطلاعات بانک ملی با اعلام اینکه مبلغ دریافتی بابت ارسال پیامک به اپراتورها اختصاص مییابد و هیچ درآمدی را برای این بانک به همراه نخواهد داشت، گفت:مشتریانی که تمایلی در حضور سامانه ساپتا ندارند می توانند انصراف دهند.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اخبار پول(poolpress.ir)، ولی الله فاطمی عضو هیات مدیره و مدیر فناوری اطلاعات بانک ملی ضمن ارائه توضیحاتی درباره کسر هزینه ارسال پیامک از مشتریان این بانک، اظهار داشت: هیچ اجباری بر عضویت مشتریان این بانک در سامانه ساپتا وجود نداشته و به همین خاطر کسانی که تمایل دارند میتوانند انصراف دهند.
وی با بیان اینکه سال گذشته هزینه ارسال پیامک به حدود ۴ میلیون مشتری در بانک ملی ۲۴ میلیارد تومان بوده است، گفت: با افزایش تعرفه خدمات پیامک از سوی اپراتورها در سال جاری از هشت به ۱۱ تومان و افزایش هزینههای این بخش بودجه جاری کفاف هزینههای سنگین پیش رو را نمی دهد.
فاطمی گفت: در حال حاضر هشت میلیون نفر در سامانه ساپتا عضو هستند و در طول سال بر تعداد آنها افزوده خواهد شد، برهمین اساس پیش بینی این است که هزینههای بانک ملی برای پرداخت هزینه ارسال پیامک به مشتریان این بخش حدود ۵۰ میلیارد تومان خواهد شد.
معاون فناوری اطلاعات بانک ملی در همین ارتباط افزود: با افزایش تعرفه خدمات پیامک در سال جاری از سوی اپراتورها و همچنین افزایش بودجه لازم برای ارسال پیامک به مشتریان ناچار به تصمیمگیری برای دریافت کارمزد شدیم؛ براین اساس مشتریان به دو گروه عمومی و ویژه برای دریافت پیامک تقسیم شدند که برای عمومی ارسال پیامک برای برداشت کلان از حساب بهطور رایگان، اما برای پیامکهای ویژه باید جهت تامین هزینه اپراتورها کارمزد دریافت شود.
فاطمی با اشاره به اینکه برای تقسیمبندی پیامکهای ارسالی به مشتریان و دریافت هزینه آنها در مرحلهی اول از طریق ارسال پیامک اختصاصی برای مشتریان اطلاعرسانی کردیم، گفت: این اطلاعرسانی که از طریق سایتها و شبکههای خبری و سایت خود بانک ملی انجام شد در نهایت به ارسال پیامک اختصاصی به مشتریان در ۲۷ فروردینماه امسال انجامید که آنها فرصت داشتند تا اردیبهشتماه عدم تمایل خود برای دریافت پیامک ویژه را اعلام کنند که در این صورت ارسال پیامک عادی ادامه مییابد.
عضو هیات مدیره بانک ملی با بیان اینکه ۴۹ هزار نفر یعنی ۰.۸ درصد کل مشترکین عضو سامانه ساپتا از دریافت این پیامک انصراف دادند، افزود: هزینه مورد نظر از حساب مشترکان برداشت شد ضمن آنکه به مشترکانی که پیامک را دریافت نکرده بودند مجددً پیامک ارسال شد که در صورت عدم تمایل تا آخر خردادماه وقت دارند از این سامانه خارج و انصراف خود اعلام کنند.
وی با تاکید بر اینکه مبلغ دریافتی بابت ارسال پیامک به هزینه ناشی از پرداخت اپراتورها اختصاص مییابد و هیچ درآمدی را برای بانک ملی به همراه نخواهد داشت، افزود: ما در راستای توسعه سرویس و ارائهی گستردهتر خدمات در سطح ویژه برای مشتریان نسبت به این موضوع اقدام کردهایم و هیچ مغایرتی با دستورالعمل بانک مرکزی ندارد.
به گفته فاطمی، طبق آنچه بانک مرکزی طی دستورالعملی مجوز آن را در سال ۱۳۸۹ و ۱۳۹۱ صادر کرده، بانکها میتوانند نسبت به دریافت هزینه برای ارسال پیامک مبلغی را دریافت کنند که البته چند بانک کوچک و بزرگ قبل از بانک ملی نسبت به این موضوع اقدام و هزینه دریافت میکنند،اما با توجه به اینکه بانک ملی از زمان صدور مجوز تا سال گذشته میتوانست از محل بودجه جاری خود این هزینه را تامین کند، از مشتریان مبلغی دریافت نکرده بود.
وی ادامه داد: در مجوز بانک مرکزی حتی دریافت کارمزدی معادل ۲۵ تومان برای بانک تعیین شده است، اما ما هیچگاه در بانک ملی در این مورد اقدامی نکرده و حتی پیامکهای عمومی ما رایگان است.
راه انصراف از عضویت در ساپتا
به گزارش تسنیم، مشتریانی که تمایلی در حضور سامانه ساپتا ندارند می توانند با ارسال عدد ۱ به شماه پیامک ۱۰۰۰۶۴۱۴۰ انصراف خود را اعلام کرده که تا ظرف یک روز هزینه کسر شده از آنها به حسابش بر خواهد گشت.در عین حال که متقاضی می تواند با مراجعه حضوری به شعب بانک ملی انصراف خود را اعلام کند.
انتهای پیام