خبر

۵ راز موفقیت روابط عمومی‌ها

رئیس انجمن روابط عمومی ایران گفت: مسئولان روابط عمومی باید صبور، مهربان، صمیمی، پیگیر، یادگیرنده، خستگی‌ناپذیر، حمایت‌گر، عادل و خوش‌اخلاق باشند هرچند در این افراد حس غرور و تکبر نیز نباید مشاهده شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اخبارپول(poolpress.ir)، سید غلامرضا کاظمی‌دینان در همایش روابط عمومی مخاطب‌محور که با حضور مسئولان روابط عمومی دستگاه‌های دولتی، خصوصی و خبرنگاران استان در سالن همایش‌های اریکه آریایی برگزار شد، اظهار کرد: روابط عمومی باید در جامعه مثبت‌نگر بوده و حس مثبت‌نگری را به دیگران انتقال دهد.

وی افزود: مثبت‌نگری در امور روابط عمومی باعث می‌شود تا استرس‌های کشنده از بین رود و زیبانگری در افراد ایجاد شود.

رئیس انجمن روابط عمومی ایران با تأکید اینکه خداوند اهل ارتباط بوده و هر لحظه از شبانه‌روز آماده برقراری ارتباط با بندگانش است، بیان کرد: پیامبر اسلام (ص) نیز مهم‌ترین برنامه رسالت خود را آگاهی‌بخشی و دوری از جهل برای بندگان می‌داند.

رئیس ستاد بزرگداشت هفته روابط عمومی با اعلام اینکه آگاه شده دانایی را به‌همراه می‌آورد و دانایی توانایی را در خود جای داده است، خاطرنشان کرد: جامعه آگاه، دانا، شاداب، توانا، متفکر و متحرک با قدرت به‌سوی هدف خود گام برمی‌دارد.

علم ارتباطات از مهم‌ترین علوم در برقراری رابطه با دیگران است

این مسئول با اشاره به اینکه مسئولان روابط عمومی شغل انبیا را دارند و این حرفه مقدس است، اضافه کرد: کار در روابط عمومی لذت‌بخش است.

کاظمی‌دینان تصریح کرد: خداوند اوج هنر و هنرمندی بوده که با هنر والای خود انسان را آفریده و در مقابل به خود احسنت گفته است.

وی با اشاه به اینکه روابط عمومی ترکیبی از هنر، علم و فن است، خاطرنشان کرد: زمانی که محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان وقتی که یک‌تنه مقابل وزیر امور خارجه شش کشور قدرتمند دنیا حرف خود را به کرسی می‌نشاند، هنر برقراری ارتباط را به‌درستی می‌داند.

رئیس ستاد بزرگداشت هفته روابط عمومی علم ارتباطات را یکی از علوم مهمی دانست که در روابط عمومی با مطالعه، شرکت در دوره‌های آموزشی و کسب مهارت حاصل می‌شود، افزود: هم‌اکنون شش بحث ارتباطی در بین مردم مطرح است که در گام نخست ارتباط با خود و ارتباط با خدا بیان می‌شود.

این مسئول با ابراز اینکه آرامش و آسایش در جامعه با عملکرد صحیح و مطلوب روابط عمومی‌ها القا می‌شود، یادآور شد: روابط عمومی در جامعه امروزی آئینه تمام‌نمای یک سازمان و نهاد است و پل ارتباطی بین مسئولان و مردم محسوب شده و جایگاه دریافت و انتقال ارتباطات است.

کاظمی‌دینان با اعلام نفوذ روابط عمومی در افکار عمومی خاطرنشان کرد: این بخش مهم و حیاتی عامل ایجاد حسن تفاهم و حس رابطه متقابل بوده و رکن حیاتی موفقیت سازمان‌ها و افراد محسوب می‌شود.

وی موفقیت سازمان‌ها را در دستان توانمند روابط عمومی‌های کاردان، متخصص و آگاه به مسائل روز دانست و گفت: مدیریت روابط عمومی سازمان را مدیریت می‌کند.

کاظمی‌دینان در بیان وظایف روابط عمومی، به بسترسازی، برجسته‌سازی، فرهنگ‌سازی، نفوذ در افکار عمومی، سخنگویی، اعتمادسازی، اطلاع‌رسانی، تبلیغ و ترغیب اشاره کرد.

روابط عمومی عامل ایجاد حسن تفاهم و رابطه متقابل است

وی با اعلام اینکه افرادی می‌توانند در روابط عمومی موفق عمل کنند که صادق، متواضع، وفادار، آرام و مستقل باشند، بیان کرد: مسئولان روابط عمومی باید صبور، مهربان، صمیمی، پیگیر، یادگیرنده، خستگی‌ناپذیر، حمایت‌گر، عادل و خوش‌اخلاق باشند هرچند در این افراد حس غرور و تکبر نیز نباید مشاهده شود.

کاظمی‌دینان با تأکید بر اینکه روابط عمومی‌ها نباید سیاسی باشند ولی باید سیاست را خوب بشناسند، گفت: برگزاری همایش‌های روابط عمومی می‌تواند افراد فعال در این حوزه گسترده و نقش‌آفرین را بیش از گذشته به وظایف و اهداف‌شان آشنا سازد.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا