گسترش برنامههای راهبردی درسازمان تامین اجتماعی

همایش “تبیین اهداف و سیاست های کلان سازمان تأمین اجتماعی در سال ۹۴ “برگزارشد.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اخبار پول(poolpress.ir)، رئیس هیات مدیره سازمان تأمین اجتماعی طی این مراسم گفت: در برنامه ریزی سال ۹۴ تلاش کردیم که بسط و گسترش برنامه ریزی راهبردی مورد توجه قرار گیرد.
عباس کبریایی زاده در همایش “تبیین اهداف و سیاست های کلان سازمان تأمین اجتماعی در سال ۹۴ ” افزود: در سال گذشته هیات مدیره این سازمان، یکصد جلسه برگزار کرد که بخشی از این جلسات مربوط به امور جاری سازمان و بخش عمده جلسات مربوط به مسائل کلان سازمان بوده و کارگروههای تخصصی هیات مدیره نیز برگزار شده است.
وی با بیان اینکه وظایف سازمان تأمین اجتماعی یک تکلیف حرفه ای و مبتنی بر عملکرد است، ادامه داد: تأمین اجتماعی باید سازمانی پاسخگو، شفاف، مشارکت جو و ارائه گر خدمات با کیفیت باشد .
کبریایی زاده اظهار داشت: رویکرد هیات مدیره سازمان تأمین اجتماعی بر عملگرایی و تحقق شعارهای سازمان استوار است که نیازاست برنامه و نگرش راهبردی داشته باشیم.
رئیس هیات مدیره سازمان تأمین اجتماعی افزود: در این راستا شورای راهبردی سازمان تأمین اجتماعی شکل گرفت و نگاه استراتژیک سازمان تکمیل شد.
وی اظهار داشت: در بودجه سال ۹۳ زمینه های تدوین بودجه عملیاتی سازمان تأمین اجتماعی مورد توجه قرار گرفت و در جلسات تبادل بودجه ای نیز، جداول عملکردی واحدها بر پایه عملکرد کلان سازمان تنظیم شد.
رئیس هیات مدیره سازمان تأمین اجتماعی با اشاره به اینکه هر برنامه راهبردی، متکی به ارزش ها، چشم انداز و اهداف سازمانی است، گفت: باید تصمیم های سازمان منطبق با ارزشهای حاکم بر سازمان باشد و مدیران این موضوع را به عنوان یک رویه مورد توجه قرار دهند.
وی با اشاره به ارزش های ۱۰ گانه و راهبردهای ۷ گانه سازمان، تأکید کرد: در سازمان تأمین اجتماعی اولین ارزش سازمانی برنامه محوری است و باید از فعالیتهای خارج از برنامه پرهیز شود.
کبریایی زاده گفت: سازمان تأمین اجتماعی یک سازمان تخصصی است که دانش در آن به عنوان یک ارزش و سرمایه مورد توجه قرار می گیرد.
وی با بیان اینکه مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی مجاهدانه تلاش کرده است که با توجه به سیاستهای نظام، اهداف سازمانی نیز محقق شود، تصریح کرد: مجموعه سیاست های کلان سازمان در برنامه ها و عملکرد مدیریت سازمان به خوبی متبلور است.
رئیس هیات مدیره سازمان تأمین اجتماعی گفت: اعتبار وجایگاه سازمان حاصل زحمات و تلاش تمامی کارکنان در سراسر کشور است.
جلب رضایت جامعه تحت پوشش، شایسته ترین اقدام تامین اجتماعی در سال گذشته بوده است
همچنین رضا امینی، مشاور مدیرعامل ومدیرکل امور استان های سازمان تامین اجتماعی دراین مراسم با بیان اینکه این سازمان در سال ۹۳ وظایف خود را به نحو شایسته ای انجام داد، گفت: جلب رضایت مردم و اعتماد جامعه تحت پوشش از مهمترین این وظایف بوده که نیاز به استمرار دارد.
وی افزود: سال گذشته را با وجود تمام مشکلات و چالشها با موفقیت پشت سر گذاشتیم.
وی با بیان اینکه بیش از ۱۵۰ مورد بازدید میدانی در سال ۹۳ توسط مدیریت ارشد سازمان انجام شد، اظهار داشت: تلاش بر این بود که مشکلات به صورت میدانی حل شود و هیات مدیره سازمان نیز برای رفع مشکلات اقدامات فراوانی انجام داد.
وی افزود: سازمان باید از حاشیه ها فاصله بگیرد و به وظایف محوله بپردازد که این امر مهم در سال گذشته به خوبی انجام شد.
امینی حرکت علمی سازمان تامین اجتماعی برای تدوین برنامه استراتژیک را از دیگر اقدامات سال ۹۳ برشمرد و گفت: تمامی کارکنان در سطح کشور نیز با حرکات اصلاحی و رو به رشد سازمان همگام و همراه هستند.
وی با بیان اینکه سیستم امتیازی در پرداختهای سازمان باید اجرایی شود، گفت: برای پیشگیری از فرار بیمه ای باید سیستم امتیازی در پرداختها را حاکم کنیم و ریسک زندگی اجتماعی مخاطبان را کاهش دهیم.
وی به جمعیت ۴۰ میلیون نفری تحت پوشش سازمان در کشور اشاره کرد و گفت: گستردگی مسئولیت در استانها ، انسجام بیشتری را می طلبد و جا دارد در استانها کارگروه تامین اجتماعی شکل بگیرد.
مدیر کل امور استان های تامین اجتماعی ضمن تبریک به حوزه حقوقی و امورمجلس گفت: باعث افتخار است که دیوان عدالت اداری که بیشترین شکایات را از تامین اجتماعی داشته، در حال حاضر این سازمان را به عنوان دستگاه برتر در تعاملات معرفی کرده و پرونده های سازمان ۲۰ درصد کاهش داشته است.
وی اظهار داشت: تعامل با شرکای اجتماعی و سایر مسئولین و نهادهای تاثیرگذار، در سازمان تامین اجتماعی باید سازنده و همسو با منافع سازمان باشد.
امینی تصریح کرد: خدمات غیرحضوری سازمان تامین اجتماعی روند رو به رشدی داشته است و با گسترش خدمات غیر حضوری میزان مراجعه مستقیم به واحدهای اجرایی کاهش یافته و نیاز به ایجاد شعب جدید و گسترش فضای اداری به میزان چشمگیری کاهش می یابد.
سازمان تأمین اجتماعی دوران تحول و جهش را پیش رو دارد
رضا راعیمعاون اداری مالی سازمان تأمین اجتماعی نیز در این مراسم گفت: این سازمان از دوران گذار عبور کرده و وارد دوران تحول و جهش شده است و در آغاز این راه هستیم.
وی افزود: یکی از شروط موفقیت سازمانها، داشتن اهداف مشخص است که در حال حاضر اهداف سازمان تأمین اجتماعی به صورت شفاف تعیین شده است.
وی اظهار داشت: سازمان تأمین اجتماعی در افق ۱۴۰۴ باید سازمانی پویا، چابک، پاسخگو و مسئولیت پذیر باشد.
راعی با بیان اینکه سازمان تأمین اجتماعی دوران گذار و تثبیت را طی یک و نیم سال گذشته پشت سر گذاشته است، افزود: مسئولین کشور به خروج سازمان از حاشیه و بازگشت به مأموریت های اصلی آن افتخار می کنند.
معاون اداری مالی تأمین اجتماعی با اشاره به نگاه بلندمدت در این سازمان گفت: سازمان تأمین اجتماعی دارای پتانسیل های قوی برای رسیدن به اهداف است که باید این ظرفیت ها را بالفعل سازیم.
راعی اظهار داشت: بودجه سازمان تأمین اجتماعی در سال جاری بیش از ۵۹ هزار میلیارد تومان است که مدیریت آن کار بسیار بزرگی است.
وی ادامه داد: سازمان تأمین اجتماعی برای خدمت رسانی به شرکای اجتماعی شکل گرفته است، لذا مسئولین و مدیران سازمان باید اهداف و مأموریت های سازمان را به دقت مورد توجه قرار دهند.
راعی افزود: سرمایه گذاری های خوبی در امور زیربنایی سازمان شکل گرفته است که این حرکتها امکان دفاع از منافع سازمان را فراهم ساخته است.
معاون اداری مالی تأمین اجتماعی تصریح کرد: در خصوص هزینه های سازمان نیز باید به نحو صحیح و به موقع عمل کنیم.
وی با اشاره به اینکه باید در تغییر و تحول سازمانی پیشقدم باشیم، تأکید کرد: در غیر این صورت عوامل محیطی تغییرات را به سازمان تحمیل می کند.
راعی ادامه داد: بودجه ریزی های عملیاتی در بیمارستان های سازمانی مورد توجه خواهد بود.
وی با بیان اینکه تغییرات ساختاری در سال جاری اجرایی می شود، گفت: انتظار می رود مدیران در این رابطه همکاری فعال داشته باشند.
انتهای پیام