بانک

حال نظام بانکی ایران خوب است؟

اسد جفری با بررسی عملکرد تک تک بانک های ایران،گزارش ویژه ای به رییس کل بانک مرکزی تسلیم کرده که نشان دهنده وضعیت نگران کننده بانک های ایران است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اخبار پول (poolpress.ir), اسد جفری کارشناس و محقق ویژه بانکی، گزارش ویژه ای در باره نظام بانکی ایران تهیه و تدوین کرده که مطالعه آن توسط مسئولان، احتمالا منجر به روشن شدن آژیر خطر در اقتصاد ایران خواهد شد.
اسد جفری که اصالتا پاکستانی است،از تابستان سال گذشته در تهران به سر می برد و از سوی بانک مرکزی مأمور ارزیابی سلامت نظام بانکی ایران شده است.
جفری همچنین مأموریت دارد تا در زمینه اجرای مقررات کمیته بال و تطبیق بیشتر نظام بانکی ایران با مقررات بین المللی تلاش کند.نظام بانکی ایران پیش از این، برای هم سویی بیشتر با نظام بانکی بین المللی و استاندارد سازی فعالیت های خود، مقررات موسوم به بال یک را اجرایی کرده بود و اسد جفری اکنون مأموریت دارد تا امکان اجرایی کردن مقررات بال سه را در ایران فراهم کند.
به گزارش اقتصاد نیوز،اسد جفری با بررسی عملکرد تک تک بانک های ایران،گزارش ویژه ای به رییس کل بانک مرکزی تسلیم کرده که نشان دهنده وضعیت نگران کننده بانک های ایران است.
اسد جفری در نهایت پیشنهاد طبقه بندی بانک های ایران را از نظر اهمیت سیستمی مطرح کرده است که احتمالا ناظر بر وضعیت ورشکستگی احتمالی بانک های ایران و نحوه دخالت بانک مرکزی در این فرآیند است.
اسد جفری پیش از این در همایش بانکداری الکترونیکی گفته بود: «چشم‌انداز صنعت خدمات مالی مبتنی بر چهار رکن است. این ارکان عبارتند از: شناسایی نقاط ضعف‌ صنعت خدمات مالی ایران، بررسی نقش مورد انتظار از صنعت خدمات مالی،تنظیم چشم‌انداز صنعت خدمات مالی در راستای اسناد بالادستی و بررسی انتظارات موسسات بین‌المللی».
این کارشناس حوزه بانکی، در رکن اول سه سطح حاکمیت، بانک‌ها و مشتریان را مورد تاکید قرار داده و پایین بودن سطح دسترسی به خدمات مالی، بالا بودن نسبت مطالبات غیرجاری و ضرورت پایبندی به بانکداری اسلامی را از جمله مهمترین چالش‌ها در سطح حاکمیت اعلام کرده بود..
وی در این همایش با اشاره به این که عدم دسترسی به منابع ارزی بین‌المللی به دلیل تحریم، اثرگذاری تحریم بر وصول مطالبات ارزی و به‌روز نبودن تکنولوژی از مهمترین دغدغه‌های این بخش محسوب می‌شود، گفته بود: دسترسی محدود به اعتبارات بانکی (به‌خصوص برای مشتریان خرد و بنگاه‌های کوچک و متوسط)، بالا بودن نرخ‌های موثر اعتبارات بانکی و عدم انطباق خدمات بانکی با نیازها از جمله مهمترین نگرانی‌ها و مشکلات پیش‌روی مشتریان بخش بانکی ایران است».

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا