خبر

هدفگذاری ایده آل در بیمه دی با حرکت به‌سوی سودآوری بیشتر

شرکت بیمه دی در یکسال اخیر موفق شده افق های روشنی پیش روی خود باز کند به طوری که بنابر اعلام بیمه مرکزی، این شرکت توانسته است در ۴ ماه نخست امسال مقام نخست فروش محصولات بیمه‌ای را در بین شرکت‌های بیمه‌ای کشور به دست آورد.

این در حالی است که بیمه دی با کنار گذاشتن تمرکز سنتی بر بیمه شخص ثالث و حرکت به سوی رشته‌های سودآورتر همچون بیمه‌های باربری، مسئولیت و عمر، وارد مرحله تازه‌ای از استراتژی‌های خود شده است. این تغییر ریل که با کاهش نسبت خسارت و جهش سودآوری همراه بوده، نشانه‌ای روشن از گذار شرکت از سودهای ناپایدار به سمت خلق ارزش پایدار و تقویت جایگاه در بازار بیمه است.

قرار داشتن حدود ۲۰ درصد از سهم بازار در اختیار بیمه دی که این سهم با استقبال مشتریان ظرفیت رشد بیشتری دارد، مقوله تصادفی یا اتفاقی نبوده بلکه یک موفقیت بسیار بزرگ برای این شرکت خصوصی محسوب می شود.

از سوی دیگر بیمه دی در سال گذشته، با نسبت توانگری سطح یک از نظر خدمات‌دهی، قیمت، پوشش، شبکه شعب، پشتیبانی و رضایت مشتریان در مجموع، جایگاه مطلوبی میان فعالان صنعت بیمه و نیز بیمه گزاران داراست. بااین‌حال، این شرکت، نیازمند بازنگری و تغییر مسیر از رشته‌های کم‌سود به‌سوی سودده است.

ورود بیمه دی به رشته‌هایی همچون بیمه باربری، مسئولیت و عمر، اقدام انفعالی برای جبران زیان یا حاشیه سود پایینِ شخص ثالث نیست، بلکه یک گام استراتژیک برای دستیابی به تعادل در پرتفوی است. این حوزه‌ها، علاوه بر اینکه سودآورترند، به شرکت اجازه می‌دهند در زمینه طراحی محصول، قیمت‌گذاری و انتخاب مشتری، اثرگذاری بیشتری داشته باشد.

عملکرد مالی بیمه دی در بهار امسال نیز بیانگر تغییر رویکرد است و البته باید گفت که این مسیر، نیازمند صبر و سرمایه‌گذاری هدفمند است. جذب مشتریان جدید، آموزش شبکه فروش، توسعه سامانه‌های آنلاین صدور و خسارت و نیز افزایش ضریب نفوذ در بازارهای تخصصی، از جمله پیش‌نیازهای کامیابی در این تغییر جهت هستند.

در همین رابطه دکتر عبدالهی، مدیرعامل شرکت بیمه دی بر لزوم فعال‌سازی هرچه بیشتر شبکه فروش همواره تاکید داشته که این امر موید نقش کلیدی سیاست گزاری های شرکت برای رسیدن به اهداف عالی شرکت دارد.

شرکت بیمه دی که همواره رسیدگی به دغدغه های خانواده معظم شهدا را داشته و دارد، برنامه‌ریزی برای جذب نمایندگان فعال و اثرگذار را در اولویت‌های کاری خود قرار داده تا بتواند از این طریق تمامی ظرفیت‌های این بخش را به بهره برداری کامل برساند.

منبع: اقتصادتهران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا