بیمهخبر

تحول دیجیتال در بیمه البرز با دستیار هوش مصنوعی

ورود هوش مصنوعی به بیمه البرز با دستیار هوشمند ۲۴ ساعته رسما کلید خورد.

به گزارش اخبارپول، محمد اخلاقی کاسانی، مدیر فناوری اطلاعات این شرکت از آغاز برنامه‌ریزی برای بهره‌گیری از ظرفیت‌های هوش مصنوعی در فرآیندهای داخلی و خدمات مشتریان خبر داد.

در گام نخست، یک دستیار هوش مصنوعی به زودی در بخش مدیریت امور مشتریان بیمه البرز فعال خواهد شد تا با عملکردی پاسخ‌گو، دقیق و بدون توقف، نقش یک راهنمای ۲۴ ساعته را ایفا کند. این دستیار هوشمند با هدف کاهش فعالیت‌های تکراری کارکنان و تسریع در پاسخ‌گویی به نیازهای مشتریان، به گونه‌ای طراحی شده که با یادگیری مستمر و جمع‌آوری داده‌های گسترده، بتواند بهترین پاسخ را در کمترین زمان ارائه دهد.

به گفته اخلاقی، این ابزار هوشمند در صورت نیاز، مسائل مشتریان را به واحدهای مربوطه ارجاع داده و تا حصول نتیجه آن را پیگیری خواهد کرد. همچنین، در برنامه‌های آتی، استفاده از این دستیار در حوزه بیمه خودرو نیز مدنظر قرار گرفته است. هوش مصنوعی می‌تواند با تحلیل رفتار و سوالات مشتریان، مشاوره اختصاصی ارائه کرده و حتی در جایگاه یک بازاریاب مجازی، بهترین پیشنهادها را برای خرید بیمه به مخاطبان ارائه دهد.

مدیریت فناوری اطلاعات بیمه البرز تأکید کرد: این حرکت در راستای دیجیتالی‌سازی خدمات بیمه‌ای و افزایش رضایت مشتریان انجام می‌شود و در آینده‌ای نزدیک، دامنه‌ کاربردهای هوش مصنوعی در بیمه البرز گسترش خواهد یافت.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا