بانکبرگزیده هاخبر
اختصاصی/ از سایه به صحنه با بانک اقتصادنوین

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری اخبارپول، تبلیغات محیطی، ارائه خدمات دیجیتال نوین، حمایت از برنامههای فرهنگی و ارتقاء تجربه کاربری، حاکی از تحولی مهم در مسیر ارتباط بانک اقتصادنوین با جامعه است که این رویکرد میتواند به ترمیم تصویر برند و جلب اعتماد دوباره مشتریان منجر شود.
این بانک در سالهای اولیه فعالیت خود، تصویری از یک بانک مدرن و پیشرو با تمرکز بر تمام اقشار جامعه مدرن ساخته بود. اما در سالهای اخیر، تا حد زیادی از فضای تبلیغاتی و ارتباط مستقیم با مخاطب فاصله گرفت. حال بانک اقتصادنوین پس از چند سال وقفه در فعالیتهای رسانهای، اکنون در آستانه ۲۴ سالگی خود، با رویکردی تازه و تمرکز بر مخاطب عام به میدان تبلیغات و رسانه بازگشته است.
این بازگشت پرقدرت از سایه به صحنه امکانپذیر نیست جز با ارائه خدمات نوین و تبلیغات جذاب برای مردم که در هفتههای اخیر به خوبی شاهد آن بودهایم.
تبلیغات محیطی
بیلبوردهای بانک اقتصادنوین در سطح شهر و این مدل کمپین تبلیغاتی بهوضوح نشانهای از تلاش بانک برای بازگشت به فضای عمومی و ارتباط دوباره با جامعه بود. شعارها و طراحیها، بر خلاف رویکرد پیشین که بیشتر متوجه شرکتها و مشتریان خاص بود، حالا به زبان سادهتری با مردم صحبت میکند.
از دیگر سو بهکارگیری نوآوری و خلاقیت در تبلیغات محیطی بسیار تاثیر گذار است. بانک اقتصادنوین توانست با ارائه یک تصویر پرمعنا از خود در ذهن مخاطبان جایگاه ثابتی پیدا کند. بطوریکه این بانک توانست با نوشتن پیام خلاقانه، طراحی تصویر جذاب و منحصر به فرد، مورد توجه مخاطبان بیشتری قرار گیرد.
باید به این نکته توجه داشت که تبلیغات محیطی همواره اولین نوع تبلیغات در عرصه کسب و کارهای مختلف بوده و ارتباط مستقیمی را با تمام آحاد جامعه شکل میدهد. این نوع از تبلیغات بسیار گسترده بوده و به توسعه برند از طریق جذب مشتری کمک شایانی میکند.
بازگشت به رسانهها و اسپانسری برنامه “سپنج”
بانک اقتصادنوین، از طریق حمایت مالی برنامه فلسفی-اجتماعی “سپنج” که از فیلیمو پخش میشود، حضوری معنادار در رسانهها پیدا کرده است. این برنامه با محوریت گفتوگوهای عمیق و تفکرمحور، همراستا با هویت فکری و حرفهای برند بانک قرار گرفته و ارتباط آن را با طیف گستردهتری از مخاطبان فراهم کرده است. «سپنج» یک برنامه گفتگو محور بوده که در هر قسمت میزبان یکی از اهالی فرهنگ، هنر، فلسفه و عرفان با اجرای علی درستکار مجری سابق تلویزیون است.
حمایت بانک اقتصادنوین از تولید برنامه «سپنج» با با شعار تفکرنوین، هشتگ ماست، نشان دهنده توجه این بانک به گذر از روزمرگی با رویکرد دعوت به تفکر پیرامون معنای زندگی است. این حرکت معناگرایانه بانک اقتصادنوین در شرایطی که بشر درگیر اضطرابها، خشمها، ترسها و پوچیهای رایج در دنیای مکانیزه امروز شده است، بسیار ستودنی است.
تمرکز بر خدمات نوین و نئوبانک فوربیکس
اما تبلیغات محیطی و حضور در عرصه رسانه به تنهایی کافی نیست و نیاز است که یک بانک برای جذب مخاطب بیشتر، خدمات به روزتری هم ارائه کند. برهمین اساس، در بهمن ۱۴۰۳، بانک اقتصادنوین با همکاری شرکت توسن، از نئوبانک “فوربیکس” رونمایی کرد.
«فوربیکس» نخستین نئوبانک ویژه کسبوکارها در ایران که خدماتی مانند صدور صورتحساب، حسابداری، انبارداری، درگاه پرداخت و امور بانکی را در یک پلتفرم ارائه میدهد. این خدمت رایگان، نشاندهنده تمرکز اقتصادنوین بر نوآوری و پاسخ به نیازهای دیجیتالی کاربران است.
پلتتفرم «فوربیکس» یک ابزار جامع برای مدیریت مالی کسبوکارهای کوچک و متوسط، فروشندگان آنلاین و اینفلوئنسرهاست. این طرح امکان مدیریت یکپارچه حسابهای بانکی، تراکنشها، فروش، حسابداری و صدور فاکتور را در یک اپلیکیشن موبایلی فراهم میکند. همچنین با اتصال تراکنشهای بانکی به اسناد حسابداری، فرآیندهای مالی را تسهیل کرده و امنیت بالایی ارائه میدهد.
هویت بصری نو و افتتاح شعب مدرن
در سال گذشته، بانک اقتصادنوین اقدام با بازسازی شعب خود با تکیه بر طراحیهای جدید و هویت بصری مدرن کرده که این اقدام در راستای بهروز کردن تجربه مشتری و ایجاد حس اعتماد و نوآوری انجام شده است. لازم به ذکر است که تجهیز و بازسازی شعب هم در تهران هم در سایر شهرهای کشور برای سهولت خدماتدهی به مشتریان با تکیه بر افزایش رضایت مشتری، صورت گرفته است.
افتخارات و عملکرد شفاف
بانک اقتصادنوین در ارزیابیهای فرابورس و سازمان بورس، امتیاز ۹۱.۲۵ از ۱۰۰ را کسب کرده و در جمع سه بانک برتر کشور از لحاظ شفافیت و حاکمیت شرکتی قرار گرفته است. رشد سود بانک اقتصادنوین نشاندهنده عملکرد موفق آن در مدیریت منابع و افزایش بهرهوری است. این روند صعودی میتواند موقعیت بانک را در صنعت بانکداری کشور مستحکمتر کند.
براساس این گزارش، بانک اقتصادنوین در بهمنماه سال جاری موفق به تحقق سودی معادل ۱,۵۱۵ میلیارد تومان شد که در مقایسه با ماه مشابه سال گذشته، رشد ۶۷ درصدی را نشان میدهد. آنچه که در سامانه جامع اطلاعرسانی ناشران (کدال)، منتشر شده نشان میدهد این بانک در ماه مذکور از محل واسطهگری پولی درآمدی بیش از ۴,۳۴۹ میلیارد تومان کسب کرد و سود خالص حاصل از عملیات واسطهگری پولی بانک در این بازه زمانی به ۱,۵۱۵ میلیارد تومان رسید. در اسفندماه سال جاری نیز این بانک موفق شد، از محل عملیات واسطهگری پولی ۵۲۳۲ میلیارد تومان درآمد کسب کند که سود خالص این عملیات به ۲،۳۸۳ میلیارد تومان رسیده و در مقایسه با اسفند سال گذشته رشدی معادل ۵۰ درصد را نشان میدهد. عملکرد بانک در دوره ۱۲ماهه منتهی به اسفندماه ۱۴۰۳ نیز حاکی از دستیابی به ۱۷،۳۷۰ میلیارد تومان سود از محل واسطهگری پولی است که در قیاس با دوره مشابه سال گذشته، افزایش چشمگیر ۶۵درصدی را تجربه کرده است.
همچنین این بانک برای چهارمین سال پیاپی عنوان «یاور اشتغال» را دریافت کرده که نشاندهنده نقش حمایتی آن در توسعه اقتصادی کشور است.
مسئولیت اجتماعی
برنامههای محقق شده یک سازمان در تحقق مسئولیتهای اجتماعی یکی از بهترین انواع تبلیغات است چرا که یادآور این نکته است که سازمان فقط شعار نداده و در عرصه عملگرایی نیز موفق عمل میکند. برهمین اساس، در بهمن ماه ۱۴۰۳ چهلوششمین مدرسه بانک اقتصادنوین در استان سیستان و بلوچستان در زمینی به مساحت ۲۰۰۰ مترمربع با ظرفیت پذیرش ۴۰۰ دانشآموز در شهرستان راسک افتتاح شد.
همچنین بانک اقتصادنوین در سال ۱۴۰۳ با هدف ترویج فرهنگ قرضالحسنه و تسهیل شرایط زندگی برای خانوادهها و افراد نیازمند، در پرداخت وامهای ازدواج، فرزندآوری و تسهیلات به مددجویان کمیته امداد امام خمینی (ره) و سازمان بهزیستی کشور اهتمام ویژهای داشته است. این بانک با ارائه تسهیلات حمایتی به مبلغ ۲۱.۷ هزار میلیارد ریال، نقش برجستهای در حمایت از اقشار مختلف جامعه ایفا کرده است. این بانک ۳۴۷۲ فقره وام ازدواج به مبلغ بیش از ۱۱.۴ هزار میلیارد ریال پرداخت کرده است که ۱۲۶ درصد تکلیف بانک مرکزی در این زمینه را محقق کرده است. همچنین ۷۱۰۴ فقره وام فرزندآوری به مبلغ ۵.۵ هزار میلیارد ریال پرداخت شده که نسبت به سال گذشته، رشد چشمگیر ۵۲ درصدی را نشان میدهد. علاوه بر این، ۳۴۱۳ فقره تسهیلات به مبلغ ۴.۸ هزار میلیارد ریال به مددجویان تحت پوشش کمیته امداد و سازمان بهزیستی کشور پرداخت شده است.
سخن آخر
بانک اقتصادنوین در سالهای گذشته، کمتر در عرصه تبلیغات حضور داشت و این به نوعی در سایه بودن منجر به آن شده بود که مخاطبان و مشتریان این بانک عمدتا مشتریان حقوقی باشند. اما در دوره مدیریتی جدید، این بانک برای بازسازی جایگاه برند در اذهان عمومی قدمهای مثبتی را چه در عرصه حضور در رسانهها و چه در عرصه ارائه خدمات نوین و تمرکز بر مسئولیتهای اجتماعی خود برداشته است. بنابراین این بازگشت پرقدرت، نه فقط در راستای تبلیغات، بلکه برای ارائه تصویر شفاف در اذهان عمومی به خصوص قشر جوان است.