خبر

فرصت سازی جدید با رشد بازار لوازم‌خانگی

به گزارش اخبارپول، محمود استقلال، رئیس کمیسیون صادرات در حاشیه نشست تخصصی فرصت‌های سرمایه گذاری ایران با کشورهای همسایه، اظهار کرد: این نمایشگاه‌ها رویدادی هستند با تنوع فراوان که یک مشکل اصلی آن مورد ارجاع قرار نگرفتن مشتریان برون مرزی و نام آشنا نبودن برندهای داخلی برای آنهاست.

وی گفت: ما باید کالاهای تولیدی خود را در نمایشگاه‌های خارجی، اتاق‌های مشترک و سفارت خانه‌ها بیشتر ارائه دهیم. ما با توانمندی‌های صنعتی و رشد ۱۰ درصدی این صنعت به جایگاه ۸۰۰  میلیارد دلاری در دنیا دست پیدا می‌کنیم ولی تاکنون سهم آنچنانی در صادرات دنیا نداریم.

استقلال بیان کرد: لوازم خانگی به دو دسته‌ی کوچک و بزرگ تقسیم می‌شوند که رشد لوازم خانگی بزرگ به نسبت بیشتر است. همچنین امضای تفاهم نامه ایران و عراق و موافقت با قرارداد ایران و ارمنستان تا یک سال آینده، می‌تواند فرصت‌های خوبی را در صنعت لوازم خانگی ایجاد کند.

وی با اشاره به اینکه امسال نسبت به سال‌های گذشته در امر صادرات و ارائه محصولات به کشورهای خارجی بهتر عمل کرده است، گفت: ما باید نگاه صادراتی داشته باشیم؛ در نمایشگاه‌ها کالاها به شکل ملموس دیده می‌شوند و مورد ارزیابی و رقابت قرار می‌گیرند.

دکترعباس هاشمی، دبیر انجمن صنایع لوازم خانگی نیز در حاشیه این نشست، گفت: این نمایشگاه در ۲۰ سالن و فضایی نزدیک به ۴۰ هزار متر مربع در اختیار تولیدکنندگان صنعت لوازم خانگی داخلی و خارجی برای عرضه‌ی محصولات تولیدی قرار گرفته است.

وی گفت: امضا تفاهم نامه با کشور عراق و نشست اقتصادی همکاری با کشورهای اوراسیا با موضوع سرمایه گذاری‌های مشترک در سالن مروارید انجام شد که بسیار موثر و مفید بود.

دکتر هاشمی افزود: ما در روز اول نمایشگاه که با حضور وزیر محترم صمت و معاونین محترمشان برگزار شد با استقبال خوبی از متخصصین و مردم روبرو شدیم که این امر در روز دوم با اقبال بیشتری روبرو شد و هم اکنون علاقمندان از غرفه‌ها بازدید و خرید می‌نمایند و این میزان بازدید در قیاس با سال‌های قبل چشم‌گیرتر بود.

وی خاطر نشان کرد: در روز دوم  دکتر خوانساری، رئیس اتاق بازرگانی، دکتر پرهام فر، معاون پیشگیری ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز، دکتر سیدی، مشاور امور بین الملل سازمان و طرف مذاکره کننده توافق ایران با اوراسیا و چند تن از مدیران و مسئولان نهادهای مختلف برای بازدید از این نمایشگاه به محل برگزاری نمایشگاه بین المللی لوازم خانگی ایران هامکس آمدند.

وی در پایان گفت: ما باید در بیشتر شدن صادرات تولیدات داخلی تلاش بیشتری کنیم تا کالای ایرانی جایگاه خودش را در جمع دیگر تولیدات جهانی و در بازارهای بین المللی پیدا کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا