
به گزارش اخبارپول، متقاضیان می توانند با مراجعه به سامانه ثبت و رسیدگی به شکایات بانک مرکزی به آدرس https://crm.cbi.ir/ و با انتخاب گزینه «ثبت درخواست» و تکمیل موارد درخواستی شامل: استان، شهرستان، موضوع، کد ملی، تاریخ تولد، نوع مشتری، شماره تماس، آدرس پستی و … نسبت به درج شکایت خود اقدام کنند.
ضروری است به منظور رسیدگی سریعتر به شکایات، در فیلد موضوع، گزینه «شکایت»، در فیلد نوع درخواست گزینه «مربوط به سایر بانکها» و در فیلد نام و کد بانک، بانک مورد شکایت را انتخاب کنند.
همچنین لازم است هموطنان گرامی با انتخاب تسهیلات بانکی به عنوان «موضوع اصلی» و تسهیلات قرضالحسنه فرزندآوری به عنوان موضوع «فرعی» نسبت به درج شکایت خود اقدام کنند. ضمناً پیش از این نیز امکان طرح شکایت در خصوص «تسهیلات قرض الحسنه ازدواج » در همین سامانه فراهم شده است و هموطنان گرامی با انتخاب تسهیلات بانکی به عنوان «موضوع اصلی» و تسهیلات قرض الحسنه ازدواج به عنوان موضوع «فرعی» می توانند شکایت خود را در این زمینه ثبت کنند.
گفتنی است، پس از ثبت شکایت، هم وطنان گرامی می توانند با استفاده از کد رهگیری دریافت شده، روند رسیدگی به شکایت مطرح شده را در بخش «پیگیری درخواست» مشاهده کنند.
تاکید می شود، باتوجه به مفاد قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت و قانون بودجه سال جاری، بانک مرکزی علیرغم محدودیت منابع قرضالحسنه شبکه بانکی، بر اولویت پرداخت تسهیلات قرضالحسنه فرزندآوری و همچنین لزوم تسریع و تسهیل آن تأکید داشته است.
گفتنی است تسهیلات فرزندآوری براساس قانون به پدر اطفالی که تاریخ تولد آنان از یک فروردین ۱۴۰۰ به بعد و در داخل ایران متولد شده اند تعلق می گیرد.