به گزارش اخبارپول، پیشتر مشتریان بانک ملی ایران برای دریافت خدمات خود به احراز هویت حضوری و فیزیکی نیازمند بودند؛ اما با راه اندازی خدمت تازه «گواهی امضای الکترونیک»، این نیاز تنها از طریق تلفن همراه برطرف می شود.
کاربر در گام بعدی باید با ارسال تصویر رو، پشت و سریال پشت کارت ملی، ثبت کد ملی، ثبت تاریخ تولد، ثبت کد پستی و احراز هویت تصویری دو مرحله ای، اطلاعات خود را تکمیل کند.
در گام نهایی، کاربر باید امضای خطی خود را بر روی صفحه تلفن همراه پیادهسازی کند و از این طریق، احراز هویت دیجیتال را به پایان برساند.
با این روند، مشتری دیگر برای انجام عملیات بانکی به احراز هویت فیزیکی نیازی نخواهد داشت و همه فرایندها از طریق امضای دیجیتال انجام خواهد شد.