به گزارش اخبارپول، از ابتدای امسال ربات هوشمند پاسخگو«چت بات» با هدف حذف مکالمات تلفنی، تقویت مدیریت دانش سازمانی و کمک به سلامت مشتریان و پیشیگری از ابتلا آنان به ویروس کرونا، در اختیار مشتریان بانک انصار قرار گرفته است.
بانک انصار با ارائه این محصول، رسماً گامی بلند در جهت دیجیتالی شدن امور و نیل به اهداف بلندتر بانکی برداشته است. پرواضح است بکارگیری این محصول مزایای بیشماری دارد که از آن جمله میتوان به جلوگیری از اتلاف زمان و هزینه های مربوط به منابع انسانی برای پاسخگویی مستقیم به سوالات کاربران و همچنین افزایش سطح رضایتمندی کاربران اشاره کرد.
ربات هوشمند پاسخگو یا «چت بات» یک محصول نرم افزاری مبتنی بر هوش مصنوعی و پردازش زبان طبیعی (NLP) است که کاملا بومی بوده و برای پاسخگویی آنلاین و ۲۴ ساعته به سوالات متداول کاربران و مشتریان کسب و کارهای مختلف، قابل استفاده است.
این محصول با یادگیری ماشینی از سوالات مشتریان به صورت خودکار ارتقا یافته و پایگاه قابل اتکا برای مشتریان کسب و کارهای مختلف خواهد شد.
کاربران می توانند از طریق آدرس اینترنتی زیر این خدمت را دریافت و سوالات خود را مطرح کنند:
برای استفاده از ربات هوشمند نیاز است تا کاربران اطلاعات خود را ( نام و نام خانوادگی، شماره تلفن همراه) وارد کرده تا ربات هوشمند برای احراز هویت اشخاص یک کد اعتبارسنجی به شماره موبایل آنان ارسال کند.
سپس کاربر می تواند با درج کد اعتبارسنجی به بخش پرسش از ربات دسترسی پیدا کند.
در این وضعیت کاربر می تواند تمامی سوالات خود را از ربات هوشمند بپرسد. هنگام نوشتن متن سوال توسط کاربر، لیست سوالات مربوطه به کاربر نمایش داده می شود.
کاربر هم می تواند با انتخاب یکی از سوالات پاسخ خود را دریافت کند. در خاتمه چنانچه سوال کاربر در میان سوالات پیشنهادی نبود ربات با الگوریتم های هوشمند خود به جستجو در پایگاه داده می پردازد.
اگر پاسخ سوال را بیابد جواب را برای کاربر نمایش می دهد و در غیر این صورت به کاربر اطلاع می دهد که قادر به پاسخگویی سوال مربوطه نیست.
در فاز دوم تکمیل این سامانه این ربات برای پاسخگویی آنلاین به سوالاتی که پاسخی ندارد کاربر را به مرکز خدمات مشتریان بانک ارتباط داده و پس از پاسخگویی به ایشان این سوال به پایگاه داده این ربات اضافه می شود.