به گزارش اخبارپول، از جمله مهم ترین اقدامات ستاد مقابله با کرونا بیمه ایران که با حضور بلند پایه ترین مقامات شرکت شکل گرفته و جلسات منظم هفتگی دارد، میتوان در بخشهای مختلف به موارد زیر اشاره کرد:
حوزه کسب و کار:
– تمدید الکترونیکی بیمه نامه های شخص ثالث اتومبیل بیمهگذاران بدون دریافت حق بیمه به مدت دو ماه؛
- پرداخت تمامی هزینههای درمان مرتبط با ویروس کرونا از محل بیمه نامه های درمان گروهی؛
- اضافه کردن پوشش بیمهای بیماری covid-19 به تعهدات بخش بیماریهای خاص بیمه نامه های زندگی؛
- افزایش مدت اعلام خسارت بیمه گذاران از ۵ روز به ۳۰ روز در راستای کاهش ترددها و حفظ سلامتی مردم؛
- پرداخت و واریز بموقع صورتحساب و هزینه های ارسالی بیمارستانها و مراجع درمانی کشور؛
- عدم اعمال جرایم دیرکرد اقساط بیمه گذاران بیمه نامه های زندگی بدلیل شیوع ویروس کرونا؛
– برقراری مدل تعلیق در بیمهنامه آتش سوزی و سایر بیمه نامه ها بجای فسخ بیمه نامه ها؛
– اجرای موفق طرح بزرگ «سپاس از حافظان سلامت» به منظور حمایت همه جانبه بیمهای از کادر درمان کشور؛
– ارائه تسهیلات ویژه به حدود ۱۲۰۰۰ شبکه نمایندگی بیمه ایران و تعویق بدهی آنها بابت فروش اعتباری انواع بیمه نامه ها؛
- حذف برخی از مقررات بازدید اولیه کارشناسی و امکان افزایش سرمایه بدون انجام بازدید؛
- عدم اعمال جریمه صندوق تامین خسارتهای بدنی در دوره ۲ ماهه وقفه ایجاد شده در تمدید بیمه نامه های بیمه شخص ثالث اتومبیل؛
– راه اندازی و توسعه عملیات فروش الکترونیکی بیمه نامه ها و ارائه پوششهای بیمه ای غیرحضوری(از طریق سامانه my.iraninsurance.ir)
– راه اندازی اولین مرکز رسیدگی الکترونیکی و پرداخت خسارت در بخش بیمه های اتومبیل
اقدامات درون سازمانی:
– ابلاغ شیوه نامه اجرایی فعالیت کارکنان و شبکه فروش متشکل از نکات بهداشتی، مراقبتی، بهره برداری از سیستمهای اتوماسیون اداری و ایمیل؛
- ابلاغ پروتکل اجرایی پیشگیری از ابتلای کارکنان شرکت به ویروس کرونا؛
– عملیاتی کردن روش دورکاری کارکنان با اولویت کارکنان دارای بیماریهای زمینهای و بانوان؛
– کنترل و تب سنجی کارکنان، غربالگری و تست آنان، اجرای پروتکل درمانی مبتلایان و ناقلان
– ارائه بستههای بهداشتی رایگان به کارکنان و ارائه ماسک به ارباب رجوع؛
– اجباری کردن استفاده از ماسک در تمامی واحدهای اجرایی بیمه ایران در سراسر کشور برای کارکنان و ارباب رجوع؛
-ضدعفونی مداوم محیط کار و خودروهای سازمانی شرکت؛
-نظارت، کنترل و بازرسی بر حسن اجرای مقررات و ضوابط ابلاغی؛
- اجرای برنامه های آموزش مجازی به نمایندگان بیمه زندگی(غیرحضوری)؛
– بهرهبرداری حداکثری از خدمات واحد S.R.M شرکت در جهت پاسخ به بیمه گذاران و زیاندیدگان (شماره تلفن ۰۹۶۶۸)
بیمه ایران، هم اکنون با نوآوری و طراحی مدلهای جدید در پی تامین آرامش گسترده مردم عزیزمان در مقابله با ویروس منحوس کرونا است و با لبیک به ندای رهبر انقلاب، کماکان پیشتاز در خدمت رسانی و ایفای مسئولیت های اجتماعی بویژه در حمایت از مدافعان سلامت جامعه خواهد بود. بدون تردید با استفاده از ماسک و رعایت پروتکل های بهداشتی، فاصله گذاری اجتماعی، عدم ایجاد تجمعات غیرضرور و رویکرد های پیشگیرانه، یقینا کرونا را شکست خواهیم داد.