بیمهخبر

مدیرعامل بیمه ایران: فروش بیمه‌های زندگی مشکل نقدینگی بیمه‌ها را حل می‌کند

به گزارش اخبارپول، مدیرعامل بیمه ایران اظهار کرد: در صنعت بیمه جهان، ارتباط مستقیمی بین بیمه و تولید ناخالص ملی و درآمد مردم وجود دارد و هر چه درآمدها افزایش داشته باشد اقبال مردم به بیمه بیشتر خواهد شد. از این رو با افزایش درآمد و بهبود شرایط اقتصادی و افزایش درآمدها، ضریب نفوذ بیمه نیز افزایش خواهد یافت.

رضایی، مراحل مختلف رشد صنعت بیمه در جهان را شامل مرحله سکون، رشد اولیه، رشد پایدار و مرحله بلوغ عنوان کرد و افزود: در مرحله رشد پایدار زیر ساختهای اقتصادی به طور کامل ایجاد شده، بازارهای بیمه به طور کامل فعالیت می‌کنند و در حال حاضر بیمه ایران و صنعت بیمه کشور در مرحله رشد پایدار قرار دارند، یعنی اقداماتی انجام شده و زیرساختها ایجاد شده است. اما برآورد جایگاه صنعت بیمه در دهه آینده نشان می‌دهد رشد کشور ما در بیمه­ های اموال قابل قبول بوده ولی در بیمه‌های زندگی مطلوب نبوده و نیاز به توجه بیشتری دارد.

وی درخصوص راهکارهای حل مشکلات و مسائل پیش روی شرکتهای بیمه، اضافه کرد: مهمترین الزامات صنعت بیمه در این شرایط ایجاد نقدینگی است و بیمه‌های زندگی به عنوان یکی از رشته‌های بیمه‌ای می‌تواند نقدینگی لازم را برای صنعت بیمه فراهم کند، بنابراین با اتخاذ استراتژی­های اصلاح پرتفوی و کسب مهارت­های عملیاتی و سرمایه­ گذاری واقدامات کلان استراتژیک در حوزه عملیات بیمه ­گری در بیمه ایران توانستیم تا حدود زیادی تاثیرات منفی بحران­ها را کاهش دهیم.

مدیرعامل بیمه ایران بیان کرد: با اتخاذ راهبردهای مناسب و همچنین استقرار سیستم جامع بیمه­ گری، استقرار درگاه الکترونیکی و توسعه حوزه SRM و دریافت مجوز افزایش سرمایه به ۱۱ هزار میلیارد تومان توانستیم تمامی تعهدات خود را انجام داده و نیازهای بیمه ­ای بیمه­گذاران را برآورده کنیم. در این راه به موفقیت­های زیادی نیز دست یافتیم که از جمله آنها می­توان به تسویه خسارت سیلاب استان­های گلستان، لرستان و خوزستان، اخذ گواهی قدمت و ثبت در خاطرات جمعی کیسیون ملی یونسکو، افتتاح مجتمع تخصصی بیمه های زندگی، جذب ایرلاین­ های بزرگ کشور، استقرار پایانه ­های خسارت در استان­ها و استقرار سیستم جامع مالی بیمه ایران اشاره کرد.

درادامه این نشست، مبرقعی عضو هیات مدیره و هر یک از معاونین نیز به تشریح عملکرد حوزه خود پرداخته و موفقیت و ماندگاری بیمه ایران در دوران فعالیت ۸۵ ساله این شرکت را نتیجه عملکرد مطلوب مدیران، کارکنان و برنامه­ های استراتژی ­های مناسب این شرکت دانستند.

مبرقعی با ابراز خرسندی و امیدواری از گزارش­ های ارائه شده توسط رضایی مدیرعامل، معاونین و مدیران پرتلاش استان تهران خاطرنشان کرد: رمز تاثیرگذاری و استمرار موفقیت ­آمیز حضور بیمه ایران به عنوان شناسنامه صنعت بیمه را توجه و تلاش همه ارکان شرکت به ضرورت اصل هم افزایی و کار توام با اشتیاق و همدلی برشمرد و تاکید کرد همراهی و هماهنگی کامل مدیران، کارکنان و نمایندگان پرتلاش شرکت در اجرای سیاست­های ترسیمی تداوم موفقیت­ها و دستیابی به اهداف متعالی را تضمین می‌کند.

عضو هیات مدیره در ادامه با اشاره به تقسیم کار دقیق و هدفمندی که در هیات مدیره به عنوان سیاستگذار و البته حمایتگر فعال بخش اجراء براساس برنامه و خط­ مشی­ ها صورت پذیرفته افزود: سرعت حرکت و پیشبرد فعالیت و امور در حوزه­ های مختلف فنی، مالی، بازاریابی و پشتیبانی بیشتر و حرفه ­ای­ تر شکل گرفته و هماهنگی ها و انسجام موثرتری خواهد گرفت.

وی با تبیین نقش و اهمیت کمیته مدیریت ریسک بعنوان یکی از راهبردهای مهم تصمیم­ سازی­ها در ساختار شرکت گفت، شکل­ گیری و فعالیت تخصصی آن ضمن آثار وضعی مثبت دراجرای حاکمیت شرکتی، فرآیند فعالیتها بویژه در بخشهای فنی و عملیاتی از انسجام و هماهنگی کامل­تر و موثرتری برخوردار می ­شود.

عضو هیات مدیره در خاتمه ضمن قدردانی از همه مدیران و همکاران پرتلاش بیمه ایران، با تاکید بر اینکه شرط اصلی مقبولیت و اثرگذاری برنامه ­ریزی و تلاش­ های هدفمند، توجه ویژه به نظارت مستمر و پیشگیری از هرگونه انحراف است، از یکایک مسئولان و مدیران درخواست کرد هوشمندانه درخصوص ارتقاء سلامت اداری و تقویت شفافیت در همه حوزه­ های کاری و در تمام سطوح حساس و دقت نظر ویژه داشته و این مولفه مهم و حساسیت مسئولانه را به تمام لایه ­های شرکت تسری دهند.

شایان ذکر است، حقیقی ­پناه مدیرکل هماهنگی امور استان­ها و شعب به عنوان دبیر این نشست در ابتدای جلسه به تشریح برنامه­ ها و اهداف آن پرداخت.

همچنین اکتیرایی در حوزه­ های فنی و آقای فکوری در حوزه­ های مالی و پشتیبانی از مدیران واحدهای اجرایی به نمایندگی از سوی مدیران شعب در حوزه­ های فنی، مالی و اداری مسائل و موضوعات خود را مطرح کردند.

در خلال مراسم نیز، لوح سپاس به رسم قدردانی به محمد حسین ملکی مدیر مجتمع ۱۵ آبان، محمد امیری رئیس شعبه ممتاز تهران­ نو، ارسلان افشار رئیس شعبه درجه یک شهریار و سید محمد صادق رضوی مدیر مجتمع خدمات بیمه ­ای فاطمی اعطا شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا