
به گزارش اخبارپول، لیزینگ گردشگری در سال ۱۳۷۹ با نام لیزینگ “شید” به ثبت رسید و در سال ۱۳۹۸ تحت عنوان “لیزینگ گردشگری” تغییر نام یافت.
شرکت لیزینگ گردشگری (سهامی خاص) در حال حاضر تحت نظارت بانک مرکزی و با مجوز این بانک فعالیت می کند.
این شرکت از شرکت های گروه مالی گردشگری است و سهامداران عمده آن را “بانک گردشگری” و “گروه سرمایه گذاری میراث فرهنگی و گردشگری ایران”(سمگا) تشکیل می دهد.
سرمایه اولیه شرکت از ۶۰میلیارد ریال به ۱۸۰ میلیارد ریال افزایش یافته و در حال حاضر مقدمات افزایش سرمایه به ۵۰۰ میلیارد ریال نیز فراهم و سرمایه مذکور واریز و در مرحله ثبت قرار دارد.
کدخدا اعلام کرد: افزایش سرمایه از ۵۰۰ میلیارد ریال به ۳۰۰۰ میلیارد ریال به تصویب هیات مدیره رسیده و به زودی به تصویب مجمع فوق العاده خواهد رسید.
وی گفت: امروزه بانکها به تنهایی توان تامین مالی و کمک به تولید را ندارند، لذا شرکت های لیزینگ می توانند در این حوزه به عنوان بازوی کمکی فعالیت داشته و نقش بسزایی در تولید ایفا کنند.
مدیرعامل لیزینگ گردشگری حوزه فعالیت این شرکت را طبق مقررات بانک مرکزی، تامین مالی مشتری از طریق تهیه کالا اعم از منقول و غیرمنقول و واگذاری آن به مشتری صرفا در قالب عقود اجاره به شرکت تملیک یا فروش اقساطی در چارچوب قانون عملیات بانکی بدون ربا ذکر کرد.
کدخدا ادامه داد: از جمله برنامه های سال ۹۹ شرکت ، تامین مالی برای خرید ماشین آلات و تجهیزات معدنی، ادوات کشاورزی، ماشین آلات و تاسیسات صنعتی، تجهیزات پزشکی، دندانپزشکی و آزمایشگاهی، لوازم و تجهیزات ساختمانی، لوازم خانگی بادوام و تجهیزات کامپیوتری و ارتباطی است.
وی افزود: همچنین تامین مالی برای خرید خودروهای ایرانی و خارجی صفر و کارکرده، سبک، سنگین و نیمه سنگین، تاسیسات مواد غذایی، تجهیز دفاتر اداری، مطب پزشکان، دفاتر کار حسابداران رسمی، تسهیلات خرید دفاتر اداری و تجاری بخشی دیگر از برنامه های آتی شرکت در سال ۹۹ است.
مدیرعامل لیزینگ گردشگری گفت: از برنامه های راهبردی شرکت، بهره گیری از بازار پول و سرمایه درجهت تامین منابع بهینه، بهبود مستمر نظام اعتبارسنجی، افزایش بهره وری سازمانی، توسعه آموزش، ارتقاء تعهد سازمانی، وفاداری کارکنان، توسعه زیرساخت های سیستمی، الکترونیکی و ارائه بهترین خدمات به مشتریان، حداکثرسازی منافع و رضایت ذینفعان است.
کدخدا بیان کرد: توسعه زنجیره ارزشی لیزینگ و ارائه خدمات متنوع، گسترش سهم بازار در صنعت، تامین سود پایدار و مستمر و همچنین ورود شرکت به بازار سرمایه و قرار گرفتن در زمره شرکت سهامی عام سازمان بورس و اوراق بهادار، در زمره اهداف کلان شرکت است.
وی اظهار امیدواری کرد این شرکت با برنامه ریزی های صورت گرفته و تکمیل نیروی انسانی در سالجاری بتواند از منظر سودآوری، سهم بازار و افزایش ثروت سهامداران جهش قابل توجهی داشته باشد.
مدیرعامل شرکت لیزینگ گردشگری خاطرنشان کرد: این شرکت تصمیم دارد با ترمیم زیرساخت های الکترونیکی خود، مراجعه مشتریان به شرکت را به حداقل رسانده و با فراهم شدن شرایط در آینده، بدون مراجعه حضوری مشتری و صرفا از طریق ابزارهای الکترونیکی، ارتباط های مشتری و شرکت را برقرار کند.