به گزارش اخبارپول، سعیدی در سال ۱۳۵۵ به عضویت سندیکای نمایندگان بیمه ایران درآمد وبعد از انحلال این سندیکا در سال ۱۳۶۱، شورای نمایندگان بیمه ایران را تاسیس کرد که در هر استان توسط مدیر همانگی اداره می شد.
وی اقدامات زیادی در جهت توسعه بازار بیمه کشور و ارتقای جایگاه صنعت بیمه و نمایندگان بیمه در کشور، توسعه و گسترش فرهنگ بیمه از طریق افزایش نمایندگی های بیمه ایران و تاسیس انجمن های صنفی نمایندگان به عمل آورده است که از جمله آنها می توان به موارد زیر اشاره کرد:
بنیانگذاری انجمن صنفی نمایندگان بیمه ایران در سراسر کشور در سال ۱۳۷۲
بنیانگذاری کانون سراسری انجمن های صنفی نمایندگان
عضودر کمیته نمایندگان به مدت ۴ سال با حضور مدیر امور شعب، معاون امور نمایندگان ،مدیر حقوقی، مدیرحراست و مدیرامورایثارگران از سال ۱۳۹۱
عضو در کمیته بازنگری بیمه ایران به مدت ۲ سال از سال ۱۳۹۵
عضو کارگروه سلامت اداری (با حکم رئیس هیات مدیره و مدیر عامل بیمه ایران ) به مدت ۲ سال از سال ۱۳۹۵
موسس انجمن صنفی نمایندگان بیمه ایران در ۳۱ استان کشور
پیشنهاد و پپگیری تشکیل کمیته بازرسی با حضور نماینده انجمن های استانی
پیشنهاد و پیگیری تشکیل جلسات ماهانه انجمن های صنفی استان با مدیران استانی جت رفع مشکلات نمایندگان
ارتقای جایگاه نمایندگان از نظر فنی و عملیاتی از جمله افزایش سقف اختیارات بازدید اولیه در رشته های مختلف
اقدامات اساسی در جهت درجه بندی نمایندگان
برگزاری جلسه با محمدباقرنوبخت رییس سازمان برنامه و بودجه کشور برای پیگیری مسائل صنعت بیمه
برگزاری جلسه با معاون بانک و بیمه وزیر امور اقتصادی و دارایی برای پیگیری مسائل صنعت بیمه
شرکت در سمینارهای تخصصی در بیمه مرکزی
عضو هیات موسس نهاد مدنی کل نمایندگان صنعت بیمه کشور
رئیس هیات مدیره کانون سراسری نمایندگان بیمه ایران از زمان تاسیس تا کنون
تشکیل کمیته فنی با حضور مدیران ارشد و مدیر امور نمایندگان واعضای کمیته فنی هیات مدیره کانون
انتخاب اعضای هیات مدیره انجمن های صنفی استانهای کشور به عنوان پدر معنوی شبکه فروش و رئیس افتخاری دائمی کانون سراسری انجمن های صنفی کارفرمایی نمایندگان حقیقی و حقوقی
وی از سوی رئیس هیات مدیره و مدیر عامل بیمه ایران در سالن اجلاس سران در سال ۱۳۸۶ همچنین در سال ۱۳۹۶ مورد قدردانی قرار گرفته است.
اخذ مدال افتخار و لوح سپاس مزین به تمبر یادبود از طرف انجمن صنفی استان آذربایجان شرقی از دیگر افتخارات وی است.
ابوالفضل سعیدی در خصوص چالش های پیش روی نمایندگان بیمه و راهکارهای خروج از این چالشها، افزایش رضایتمندی مشتریان و بیمه گذاران، بازاریابی، تبلیغات بیمه ای و خودداری از اطلاع رسانی مقطعی برای جلوگیری از گسست در فرهنگسازی بیمه، عدم سرویس دهی مناسب در زمان بروز خسارات و صدمات ناشی از آن به صنعت بیمه، ضرورت سازگاری شرکت های بیمه با پدیده های نوین، راهکار های کنترل پرداخت خسارت در بیمه های شخص ثالث، اطلاع رسانی اصولی طرح های نوین بیمه ای، لزوم همیاری با انجمن های صنفی بیمه گران، فروش بیمه های زلزله با شرائط آسان، اصلاح ساختار واحد های فروش به نفع مشتریان واصلاح ساختار بیمه نا مه های شخص ثالث برای گسترش ضریب نفوذ بیمه و بازار بیمه کشور نظرات کارشناسی خود را در قالب مصاحبه با روزنامه های سراسری و همچنین به صورت پیشنهاد به شرکت های بیمه و بیمه مرکزی ارائه کرده است.