بانکخبر

تلاش برای نهادینه شدن فرهنگ استفاده از بانکداری دیجیتال در جامعه کشاورزی

به گزارش اخبارپول، خدارحمی در این جلسه که با حضور معمارنژاد معاون امور بانکی و بیمه وزارت امور اقتصادی و دارایی برگزار شد، برخی اقدامات بانک کشاورزی در حوزه تحول دیجیتال از جمله ایمن سازی شبکه و پیاده سازی سایت بحران، راه اندازی سامانه دیجیتال تامین نهاده‌های کشاورزی (بازارگاه محصولات کشاورزی) با ۱۴ هزار میلیارد ریال مانده تراکنش‌های سه ماهه و عضویت پرورش دهندگان دام و طیور و تولیدکنندگان ذرت و دانه های خوراک دام و طیور کشور، فعال سازی رمز پویا، پرداخت وجوه گندم توسط سامانه جامع بدون مراجعه به بانک و بسیاری خدمات مالی و اعتباری دیگر که توسط سامانه های الکترونیکی به جامعه کشاورزی ارائه می شود را برشمرد و تصریح کرد: مجموعه این اقدامات، موجب نهادینه شدن فرهنگ استفاده از بانکداری دیجیتال در جامعه کشاورزی شده است و این یکی از دغدغه های بانک کشاورزی بوده است.

وی توضیح داد: جامعه کشاورزی ما امروز از لحاظ کاربرد روش های نوین تولید امتحانش را پس داده و از روش های ابداعی و جدید استقبال میکند و بانک کشاورزی تلاش میکند با برنامه ریزی و توسعه سامانه ها و خدمات دیجیتالی به کشاورزان، فرهنگسازی کند.

خدارحمی در ادامه سخنان خود با موضوع بانکداری آینده و تحول دیجیتال، اقدام وزارت امور اقتصادی و دارایی برای تحقق سند تحول دیجیتال را حرکت بسیار سازنده ای برای نظام بانکی دانست و گفت: بانکداری دیجیتال نیاز به یک محور هماهنگ‌کننده داشت و امیدواریم سند تحول دیجیتال این کار را بکند تا حرکت ها هدفمند تر شود.

وی با اشاره به تشکیل کارگروهی جامع در این بانک، اظهار کرد: از روز اول این حرکت را جدی گرفته ایم، کارهای موثری انجام داده‌ایم و کوشیده ایم طبق زمانبندی حرکت کنیم و کار را جلو ببریم و می‌کوشیم به پیشبرد این روند کمک کنیم.

مدیرعامل بانک کشاورزی سپس به تشریح ماموریت و استراتژی کلان بانک کشاورزی پرداخت و خاطرنشان کرد: بانک کشاورزی به اعتبار سابقه و نامش، هم بانک است وهم یک ماموریت ویژه دارد. از سال های ۷۷ و ۷۸ بانک تغییراتی را تجربه کرد و از یک بانک تخصصی صرف که عمدتا پرداخت کننده تسهیلات بود به یک بانک جامع نزدیک شد.

خدارحمی افزود: بانک کشاورزی در ارائه محصولات و خدمات بانکی یک بانک جامع است اما در حوزه ارائه خدمات تسهیلاتی و اعتباری به عنوان یک بانک تخصصی حوزه کشاورزی و صنایع مرتبط رفتار می‌کند.

وی با اعلام این خبر که منابع بانک کشاورزی از هزار هزار میلیارد ریال عبور کرده است و بخش قابل توجهی از این منابع ظرف دو سه سال اخیر تامین شده است، تاکید کرد: درحال حاضر جزو بانک های بزرگ کشور هستیم و خدمات خوبی را به مردم ارائه می‌کنیم ضمن این که مدیریت کلان بانک، تامین مالی پایدار بخش کشاورزی است و بیش از ۷۰ درصد نیاز مالی بخش کشاورزی توسط بانک کشاورزی تامین می شود.

مدیرعامل بانک خاطرنشان کرد: در حوزه اعتباری، تامین زنجیره‌های بخش کشاورزی و حمایت از آن ها، حمایت از طرح های نوین و اولویت دار بخش کشاورزی، توسعه گلخانه های مدرن، طرح های پیشرفته پرورش ماهی در دریا و ارائه بسیاری تسهیلات دیگر از خدمات بانک کشاورزی است و در حوزه بانکداری، علاوه برکاهش هزینه تمام شده منابع و توسعه دسترسی به خدمات بانکی برای مشتریان و جامعه، بانک کشاورزی یکی از سه بانک بزرگ به کار گیرنده بانکداری آنلاین و متمرکز است و ۳۰۰ شعبه آنلاین را در سال ۷۸ ایجاد کرده است. همچنین برای سیستم جامع Core banking بانک کشاورزی، برای اولین بار از یک نرم‌افزار پایه بین‌المللی استفاده شده است و تسهیل دریافت خدمات بانکی برای مشتریان، بهبود فرایندهای ارائه خدمات بانکی، توسعه بانکداری شرکتی و یکپارچه سازی فرآیندها نیز از دیگر خدمات و اقدامات بانک کشاورزی است.

این گزارش می‌افزاید: در ادامه این جلسه تمام اقدامات انجام شده در زمینه تدوین نقشه راه، وضعیت کلی بانکداری دیجیتال در بانک کشاورزی و برنامه های پیش رو برای تکمیل نقشه راه سند تحول دیجیتال در بانک کشاورزی تشریح شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا