بانکخبر

استقرار سامانه حسابداری متمرکز در بیش‌از ۳۰۰۰شعبه بانک ملی

به گزارش اخبارپول، احمد صالحی اظهار کرد: سامانه حسابداری متمرکز سامانه یکپارچه مدیریت اسناد (سایما) از اواسط سال گذشته با هدف متمرکز کردن ثبت و صدور اسناد مالی باهدف ایجاد شفافیت، کاهش هزینه‌های شعب و جلوگیری از اعمال سلایق در ارائه خدمت در دستور کار بانک ملی ایران و شرکت داده‌ورزی سداد قرار گرفت.

وی گفت: این پروژه در سه فاز طراحی شد که در فاز اول آن سرفصل‌های بانک ملی باز مهندسی و بر اساس استانداردهای مرتبط با این حوزه سرفصل‌های بخش مالی و کسب‌وکاری تفکیک شد که در بخش مالی با رعایت استانداردهای بانک مرکزی امکان طبقه‌بندی سرفصل‌ها بر اساس استانداردهای بانک ملی نیز فراهم شد. همچنین در بخش کسب‌وکاری نیز در قالب مراکز هزینه موردنیاز برای تهیه صورت‌های مالی بانک ملی بر اساس فرمت جدید بانک مرکزی (IFRS) ظهور کرد.

صالحی یادآور شد: در فاز دوم دفتر کل(GL) متمرکز بانک به‌عنوان قلب سیستم‌های مالی شکل گرفت که امکان تهیه گزارش‌های اصلی نظیر خلاصه دفترکل بانک و سپرده قانونی و گزارش‌های تراز (ریالی، ارزی) را به تفکیک شعبه، ادارات امور و مرکزی و سیستم‌های متمرکز و غیرمتمرکز را فراهم می‌کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا