بانکخبر

ارتقا کیفیت و هم‌افزایی ارائه خدمات با بهره‌گیری از سامانه بانکداری باز

به گزارش اخبارپول، علی صالح آبادی مدیرعامل بانک توسعه صادرات نیز با بیان اینکه مشتریان بانکی همواره به دنبال دریافت خدمات مطلوب از بانک‌ها هستند اظهار کرد: امروزه کیفیت بالا در ارائه خدمات مطلوب تنها در بستر دیجیتال بانک رخ می‌دهد و بهره‌گیری از بستر بانکداری باز مقدمه ورود بانک توسعه صادرات در بستر دیجیتال است و معتقدیم مشتریان با ارائه خدمات مطلوب و با کیفیت، مشتریان پایدار و وفاداری برای بانک خواهند بود.

وی با بیان اینکه با راه‌اندازی این سامانه، تامین سرمایه تمدن؛ چهل و یکمین شعبه بانک توسعه صادرات شد تصریح کرد: با این سامانه از این پس شرکت تامین سرمایه تمدن با دسترسی به داده‌های بانک می‌تواند در کوتاه‌ترین زمان ممکن نسبت به ارائه خدمات بهتر و سرویس‌های قابل قبول به مشتریان خود اقدام کند و این اقدام خود، مقدمه‌ای برای ورود به بانکداری دیجیتال است.

مدیرعامل بانک توسعه صادرات با مثبت ارزیابی کردن این اقدام بانک به عنوان اولین بانک در نظام بانکی کشور ابراز امیدواری کرد تا در مدت ۶ ماه آینده عمده خدمات از این بستر به مشتریان ارائه شود.

صالح آبادی فرهنگ‌سازی و اطلاع‌رسانی دراین زمینه برای آشنایی هر چه بیشتر مشتریان را یک گام مهم و اساسی برشمرد و عنوان کرد: امیدواریم بانک توسعه صادرات با این نوآوری بتواند نسبت به جذب مشتریان جدید و توسعه ارائه خدمات خود اقدام کند و بی‌شک این اقدام یک تحول جدید در حوزه بانکدرای به شمار می‌رود.

هم‌افزایی در ارائه خدمات

در این مراسم محمودرضا خواجه نصیری مدیرعامل تامین سرمایه تمدن در مراسم رونمایی از بستر بانکداری باز در بانک توسعه صادرات بیان کرد: اجرایی و عملیاتی شدن سیستم بانکداری باز لایه‌های مختلف سیستم بانکی و سرویس‌های گسترده قابل ارائه از سوی نهادهای مالی را ایجاد خواهد کرد و برآیند این سیستم می‌تواند منجر به هم‌افزایی بیشتر در ارائه خدمات منجر شود.

نایب رئیس شرکت بورس با اشاره به اینکه هم‌افزایی در ارائه خدمات به مشتریان در سالهای اخیر از دیدگاه عملیاتی مورد توجه بوده است گفت: بهره‌گیری از این مهم در فعالیت‌هایی مانند تقسیم سود، نقل و انتقالات مالی به واسطه حجم بالای نقل و انتقالات و مهیا نبودن بستر لازم برای آن منجر به توقف در این هم‌افزایی می‌شد اما با استفاده از بستر بانکداری باز این دغدغه‌ها برطرف شده و می‌توان به سمت بزرگترشدن و توسعه خدمات گام برداریم.

وی افزایش حجم نقل و انتقالات و تمرکز بر نظام یافته شدن خدمات و سرویس‌های قابل ارائه به مشتریان و همچنین حذف کاغذ بازی و فرآیند بروکراسی را از جمله مزیت‌های این سامانه برشمرد.

خواجه نصیری با بیان اینکه بهره‌گیری از این سیستم می‌تواند لایه‌های مختلف را ایجاد تا خدمات متنوع تر ارائه شود افزود: این اتفاق به مفهوم توسعه بدون ساختار فیزیکی در بانک است که می‌تواند منجر به کاهش هزینه‌های بانک، افزایش سودآوری و پیشروی در توسعه خدمات بانکی شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا