بانکخبر

وظیفه بانک توسعه تعاون؛ ارائه خدمات تخصصی و بانکی به تعاون گران

به گزارش اخبارپول، حجت اله مهدیان با بیان اینکه برگزاری جلسات کاربردی و تخصصی ویژه هر اتحادیه راهگشای فعالیت برای بانک و اتحادیه خواهد شد بیان کرد: شنیدن صدای مشتریان و تبدیل کردن صدای مشتریان به خدمت مستلزم برقراری ارتباط منسجم و هدفمند است و با برگزاری جلسات، زمینه تحقق منافع مشترک برای اتحادیه و بانک توسعه تعاون فراهم می‌شود.

وی یادآور شد: عزم و اراده لازم در بانک توسعه تعاون برای تعامل بهتر و بیشتر با بخش تعاون وجود دارد و با وسیع شدن ارتباط و تعامل بهتر و بیشتر موجب تقویت و توانمندسازی هر دو گروه خواهد شد.

مدیرعامل بانک توسعه تعاون ضمن تأکید بر اینکه اشراف و آگاهی بر ظرفیت‌ها و توانمندی و نقاط قوت توأم بااطلاع بر محدودیت‌ها، مضایق، انتظارات و درخواست‌ها، اثربخشی خدمات را بهتر و بیشتر می‌کند اضافه کرد: سرعت در ارائه خدمات و تسهیل و تسریع در خدمات کمی و کیفی موردنیاز جامعه هدف به‌ویژه اتحادیه‌ها سراسری مستلزم درک متقابل و تفاهم و تعامل در امر عملیات و اجرا است.

مهدیان تصریح کرد: در حال حاضر یکی از مشکلات موجود بر سر راه فعالیت بانک توسعه تعاون، محدودیت منابع و سرمایه این بانک دولتی، تخصصی و توسعه‌ای است که متأسفانه ظرفیت سرمایه‌ای موجود بانک، پاسخگوی همه نیازها و انتظارات تعاون گران نیست و برای بهبود این وضع لازم است علاوه برافزایش سرمایه بانک توسعه تعاون و بالا بردن توان وام‌دهی بانک، منابع سپرده‌ای تعاون گران نیز به‌صورت منابع ارزان، پایدار و دیرپا در بانک توسعه تعاون تجمیع گردد تا با تلفیق سرمایه و منابع سپرده‌ای، این بانک بتواند نقش توسعه‌ای و تخصصی خود را در بخش‌های مختلف اقتصادی به‌ویژه در عرصه تولید و اشتغال به‌درستی ایفا کند.

وی در ادامه نقش اتحادیه بازرگانی شرکت‌های تعاونی درودگران و مبل‌سازان را در تأمین مواد اولیه اعضاء و کمک به رونق تولید و اشتغال قابل‌توجه دانست و دراین‌باره افزود: طی سال جاری قریب به ۴۰ میلیارد ریال تسهیلات اعتباری در قالب خرید دین و حد اعتباری برای تأمین سرمایه در گردش این اتحادیه پرداخت گردیده است که مسلماً این حمایت از سوی بانک اعمال خواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا