تحلیل

فصلی برای نو شدن

براساس تجارب موجود هر سالی که درایران انتخابات ریاست جمهوری برگزار می شود از یکسال قبل تمام ارگان ها وسازمان های دولتی به امید تغییر وتحولاتی که به واسطه این اتفاق قرار است در کشور رخ دهد دست از کار کشیده و در تعطیلات به سر می برند.

امسال هم که دوره یازدهم ریاست جمهوری برگزار شد متولیان و دست اندرکاران ارگانهای دولتی چیزی از سالهای قبل کم نگذاشتند و بی شک می توان گفت که این مساله به نوعی دامنه فعالیت اصحاب رسانه را دستخوش مشکلاتی به مراتب بیش از گذشته کرد.

در میان تمام بخش های اقتصادی مورد فعالیت حوزه بانک وبیمه در یکسال گذشته به مراتب با چالش های بیشتری مواجه بوده است چراکه درکنار وجود مشکلات و موانعی همچون نوسانات بیش از حد در بازارهایی مانند دلار و سکه وهمچنین محدودیت های اعمال شده برای ارایه اطلاعات در این دو حوزه ،عدم همکاری متولیان در این حوزه ها بیش از سایر حوزه ها بوده است.

به نظر می رسد این عدم پاسخگویی زیرمجموعه های این حوزه بیشتر به رئوس اصلی و سردمداران این هرم مانند بانک مرکزی و بیمه مرکزی باز می گردد که با رسانه گریزی و عدم ارایه هر گونه اطلاعات سرمشقی می شوند تا به زیرمجموعه های خود نشان دهند چگونه جا پای روسای خود گذاشته و شانه از بار مسئولیت خالی کنند.

نکته جالبتر در کنار این عدم تمایل متولیان مربوطه به ارایه مصاحبه و یا گزارش های آماری آن است که مدیران روابط عمومی های این مجموعه ها نیز با ارایه پاسخ هایی به مراتب سرکاری تلاش می کنند تا این پاسخ ها ،اقدام مدیران راس هرم خود را به نوعی بروکراسی اداری نسبت دهند و مدعی شوند که در حال پیگیری هستند و در اسرع وقت اقدام خواهند کرد.

هرچند این متولیان می کوشند تا عدم انجام وظیفه خود را به مسایل حاشیه ای نسبت دهند اما اصحاب رسانه به خوبی آگاهند که این اقدام مسئولین یادشده پیرامون رخت بر بستن و کوچ آنها از سمتهای کنونی خود است .

باتوجه به آغاز فعالیت دولت یازدهم امید می رود متولیان تازه نفس این حوزه ها با تدبیر بهتر و مطلوب تر راه را برای همکاری مسالمت آمیزتر با حوزه رسانه در پیش بگیرند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا