علل افزایش سود “آپ” در نیمه اول سال

معاون مالی آسان پرداخت پرشین درباره تاثیراتی که ممکن است تغییرات کارمزد POSها بر این شرکت به دنبال داشته باشد گفت: هزینه تراکنشها بر شرکت های PSP بی تاثیر است زیرا با توجه به ماهیت این شرکتها که ارائه دهنده خدمات هستند، تغییر یا اصلاح مبلغ کارمزدها تاثیری بر درآمدهای شرکت های پرداخت الکترونیک نخواهد داشت.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اخبار پول، سعید جهانشاهلو افزود: یکی از بانکها در اقدامی پیشنهاد تغییر در کارمزد دستگاههای صندوق-های فروشگاهی یا POSها را به بانک مرکزی ارائه کرده که به وسیله آن کارمزدها مانند گذشته به صورت یک درصد از مبلغ خرید به صورت حداقل ۵۰۰ ریال و حداکثر ۲۵۰۰ ریال است. اما به جای آن که بانک پذیرنده تمام این کارمزدها را پرداخت کند در تراکنشهای خرد یعنی کمتر از ۵۰ هزار تومان توسط خریدار و در تراکنشهای متوسط یعنی بین ۵۰ هزار تومان تا ۲۰۰ هزار تومان توسط فروشنده کارمزد پرداخت میشود و بانک پذیرنده تنها در تراکنشهای بالا یعنی بیش از ۲۰۰ هزار تومان پرداخت کننده باشد.
وی درباره سایر اثرات این تغییرات گفت: این نظاممندی باعث تطبیق نظام کارمزد با مدل بین-الملی و اخذ درست کارمزد از مرجع صحیح خواهد شد ودر نهایت شاهد جهش مثبتی در درآمد شرکتهای psp خواهیم بود.
روند سودآوری ادامه خواهد داشت
جهانشاهلو در پاسخ به این پرسش که چرا سود سال جاری شرکت با رشد قابل توجهی نسبت به سال قبل در نظر گرفته شده ابراز داشت: رشد سودآوری آپ در سال جاری را میتوان تحت تاثیر چند عامل دانست. در درجه اول بهبود خدمات ارائه شده در اپلیکیشن آپ و همچنین رابط کاربری ساده در این نرم افزار موجب این افزایش سود شده است. ضمن این که در سال جاری سعی کردیم تا سبد خدماتی شرکت را نسبت به سال گذشته متنوعتر سازیم. در کنار این عوامل استقبال مناسب مردم از پایانههای فروشگاهی و افزایش POSها توسط شرکت آسان پرداخت پرشین نقش به سزایی در افزایش سودآوری شرکت در سال جاری داشته است.
او در ادامه به تاثیر کاهش هزینههای ثابت در افزایش سود شرکت اشاره کرد که ناشی از بالا بردن ضریب بهرهوری دستگاههای کارتخوان آپ به وجود آمده است.
معاون مالی آسان پرداخت پرشین در خصوص این که آیا جهش سودآوری شرکت در نیمه اول امسال نسبت به مدت زمان مشابه سال قبل در نیمه دوم نیز ادامه خواهد داشت اظهار کرد: اقدامات و برنامهریزیهای مختلفی در زمینه گسترش سبد خدمات در اپلیکیشن و همچنین ارائه خدمات به کاربران در شرکت صورت گرفته که میتواند ما را به تداوم رشد سودآوری شرکت امیدوار کند.
او در ادامه با اشاره به استراتژیهای آتی شرکت تاکید کرد: در آینده از تمرکز آسان پرداخت پرشین به کارمزد شاپرکی رفته رفته کاهش خواهد یافت زیرا بازارهای جدید به سمت کارمزد خدمات ارائه شده پیش خواهند رفت.
جهانشاهلو در پایان درخصوص برخی از شنیدهها درباره آپ مبنی بر ورود این شرکت به سایر حوزههای خدمات انفورماتیکی گفت: شرکت خدمات جدیدی را در دست اقدام دارد که هم اکنون در مرحله آزمایشی است. چنانچه بررسیها به پایان برسد در آینده خبرهای مناسبی در این خصوص اطلاع رسانی خواهد شد.