برای بیمه‌کردن یک آپارتمان متوسط ١٠٠متری به ارزش ٢٠٠‌میلیون تومان حق بیمه سالانه آن حدود ١٣۵‌هزار تومان الی ١۵٠‌هزار تومان خواهد شد.

چند روز گذشته دو خبر به شرح زیر درخصوص زلزله مورد توجه قرار گرفت:
١- کمک بلاعوض ۵‌میلیون تومانی برای روستاییان و ۶‌میلیون تومان برای مناطق شهری، ٣‌میلیون تسهیلات و ٢‌میلیون تومان وام بلاعوض برای خرید مجدد لوازم خانگی از سوی دولت.
٢- مصاحبه آقای همتی رئیس‌ کل بیمه مرکزی که عنوان کرده بود «لایحه بیمه حوادث طبیعی، که توسط بیمه مرکزی پیشنهاد شده، سال‌هاست که بین صنعت بیمه، دولت، مجلس و شورای نگهبان درحال رفت و برگشت است.»
همه نیک می‌دانند که یکی از مهمترین لوایحی که هرساله دولت به مجلس ارایه می‌نماید، لایحه بودجه است.
در این لایحه کلیه اقدامات مالی دولت ذکر و چنانچه مورد تأیید مجلس و شورای نگهبان قرار گیرد، به مورد اجرا گذاشته می‌شود.
جالب است بدانیم برای بیمه‌نمودن اثاث منزل در مقابل زلزله و آتش‌سوزی به میزان ٣۵‌میلیون تومان که نزدیک ٧برابر کمک دولت است، سالیانه هزینه‌ای حدود ٣۵‌هزار تومان حق بیمه آن خواهد شد.
همچنین برای بیمه‌کردن یک آپارتمان متوسط ١٠٠متری به ارزش ٢٠٠‌میلیون تومان حق بیمه سالانه آن حدود ١٣۵‌هزار تومان الی ١۵٠‌هزار تومان خواهد شد؛ یعنی با هزینه‌ای حدود ١۵٠هزار تومان، خدای نخواسته بعد از حادثه چیزی نزدیک ۴٠برابر کمک دولت، به فرد داده خواهد شد تا جبران خسارت به وجود آمده را انجام دهد.
این مهم به نظر می‌رسد به راحتی از سوی دولت می‌تواند از طریق قبض تلفن‌همراه یا برق که همپوشانی زیادی در شهرها و روستا‌ها دارد یا هر طرق ممکن دیگری به فرد پیشنهاد شود، در صورت موافقت فرد در قبض مربوطه درج و مبلغ دریافتی به بیمه مرکزی منتقل شود.
درهرحال علاوه بر راه فوق شهرداری و شورا‌های شهر نیز می‌توانند طی توافق با بیمه مرکزی این عدد را در فیش نوسازی خانه‌ها درج کنند.
شایسته است دولت محترم ابنیه و ساختمان‌های بخش خصوصی که در جریان زلزله غرب بیمه بوده‌اند را نه‌تنها سریعا نسبت به پرداخت حق بیمه آنها اقدام بلکه تشویق و به مردم معرفی تا این فرهنگ خوب توسعه یابد.

منبع: شرق

 


لینک کوتاه : http://poolpress.ir/?p=99956
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما

( الزامي )

(الزامي)

زلزله، بیمه و سایر بلایا
زلزله، بیمه و سایر بلایا
زلزله، بیمه و سایر بلایا
زلزله، بیمه و سایر بلایا
زلزله، بیمه و سایر بلایا