شاخص بورس، امروز (دو شنبه) با ۶۱ واحد افت به رقم ۸۷ هزار و ۸۴۳ واحد رسید.

شاخص بورس، امروز (دو شنبه) با ۶۱ واحد افت به رقم ۸۷ هزار و ۸۴۳ واحد رسید.
به گزارش  پایگاه اطلاع رسانی اخبار پول، پس از چند روز رشد مداوم، شاخص بورس امروز وارد مرحله اصلاح و استراحت شد و اندکی عقب نشینی کرد.
معاملات کم حجم و کم رمق همراه با کاهش معاملات از ویژگی های دیگر بازار امروز بود.
در معاملات امروز ۵۴۷ میلیون سهم، حق تقدم و اوراق بهادار به ارزش یک هزار و ۲۶۵ میلیارد ریال در ۵۳ هزار و ۹۱۰ نوبت خرید و فروش شد.
همه شاخص های اصلی بازار سرمایه نیز امروز قرمزپوش بودند. بر این اساس، شاخص قیمت (وزنی- ارزشی) که در آن ارزش سهام شرکت های بزرگ اثر بیشتری بر شاخص می گذارد، ۱۹ واحد و شاخص کل (هم وزن) که در آن ارزش و وزن همه شرکت های بزرگ و کوچک در محاسبه شاخص کل، یکسان در نظر گرفته می شود، ۳۶ واحد افت کرد.
شاخص قیمت (هم وزن) که بیانگر سطح عمومی قیمت سهام شرکت های پذیرفته شده در بورس است، ۲۸ واحد و شاخص آزاد شناور که بیانگر آن بخش از سهام شرکت هاست که قابل معامله در بورس باشد، ۴۹ واحد کاهش یافت.
شاخص بازار اول که به شرکت هایی اختصاص دارد که از نظر سرمایه، سودآوری و درصد سهام آزاد شناور شرایط بهتری دارند، ۲۶ واحد و شاخص بازار دوم بورس ۲۲۱ واحد پایین آمد.
گروه فلزات اساسی در معاملات امروز صدرنشین بورس شد. در این گروه ۸۹ میلیون سهم به ارزش ۱۸۹ میلیارد ریال داد و ستد شد.
گروه خودرو به ارزش ۱۷۳ میلیارد ریال و شیمیایی به ارزش ۱۱۶ میلیارد ریال جایگاه های بعدی را به خود اختصاص داد.
در رده چهارم، گروه محصولات فلزی با معاملاتی به ارزش ۹۸ میلیارد ریال جای گرفت. گروه فراورده های نفتی با معاملاتی به ارزش ۷۹ میلیارد ریال رده پنجم را از آن خود کرد.
نمادهای فاراک (ماشین سازی اراک) که امروز بازگشایی شد، فملی (ملی صنایع مس)، همراه (ارتباطات سیار ایران) و شبندر (پالایش نفت بندرعباس) با افت خود بیشترین سهم را در افت شاخص ایفا کردند، اما وبلمت (بانک ملت)، جم (پتروشیمی جم) و رمپنا (مپنا) با تاثیر منفی مانع کاهش بیشتر نماگر بازار سرمایه شدند.
بیشترین رشد قیمت در معاملات نیز به شسینا (صنایع شیمیایی سینا)، ختور (رادیاتور ایران) و خشرق (الکتریک خودرو شرق) تعلق گرفت، در مقابل، فاراک (ماشین سازی اراک) و غچین (کشت و صنعت چین چین) با بیشترین کاهش قیمت مواجه شدند.

انتهای پیام

 


لینک کوتاه : http://poolpress.ir/?p=99471
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما

( الزامي )

(الزامي)

اصلاح شاخص بورس با افت ۶۱ واحدی
اصلاح شاخص بورس با افت ۶۱ واحدی
اصلاح شاخص بورس با افت ۶۱ واحدی
اصلاح شاخص بورس با افت ۶۱ واحدی
اصلاح شاخص بورس با افت ۶۱ واحدی