رییس سازمان بورس و اوراق بهادار گفت: سیاست‌های سازمان بورس و اوراق بهادار بر این است که همه اوراق در بازار با نرخی منطقی عرضه شود‌.

رییس سازمان بورس و اوراق بهادار گفت: سیاست‌های سازمان بورس و اوراق بهادار بر این است که همه اوراق در بازار با نرخی منطقی عرضه شود‌.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اخبارپول، شاپور محمدی گفت: از سیاست‌گذاران کلان خواستیم تا خارج از ظرفیت بازار، اوراق وارد نشود.

سخنگوی سازمان بورس با بیان اینکه مدیریت حجم اوراق سیاست اصلی ما در بازار سرمایه است، عنوان کرد: ورود اوراق به بازار کاهش نرخ تامین مالی در کشور را به همراه دارد و این موضوع یکی از پیامدهای مثبت اوراق بدهی در کشور است.

وی در ادامه گفت: حجم این اوراق برای سال جاری در قانون بودجه ۳۴هزار میلیارد تومان تعیین شده که ۱۶هزار میلیارد تومان اوراقِ قبل سر رسید خواهد شد.

محمدی همچنین تصریح کرد: این سر رسید کمک خواهد کرد که حجم کلی خیلی افزایش پیدا نکند از این رو ۱۶هزار میلیارد تومان جایگزین می‌شود و بخشی هم اوراق جدید منتشر خواهد شد.

وی در پایان افزود: در نمایشگاه کیش بیش از ۴۵مهمان خارجی حضور دارند که بسیاری از فرصت‌های ایران را به دنیا معرفی خواهد کرد و منطقه آزاد کیش به علت سهل بودن ورود و خروج سرمایه‌گذاران خارجی کمک خواهد کرد که این رابطه کاراتر برقرار شود.

مذاکرات جدید با بانک مرکزی برای راه اندازی بورس ارز
سخنگوی سازمان بورس و اوراق بهادار گفت: در حال حاضر بورس ارز به تصویب شورای عالی بورس رسیده و تنها تایید نهایی بانک مرکزی باقی مانده است.

سخنگوی سازمان بورس و اوراق بهادار گفت: در حال حاضر بورس ارز به تصویب شورای عالی بورس رسیده و تنها تایید نهایی بانک مرکزی باقی مانده است.

رییس سازمان بورس و اوراق بهادار افزود: بانک مرکزی موافقت کلی خود را در زمینه راه اندازی بورس ارز ابلاغ کرده اما اکنون در خصوص زمان اجرایی آن تردیدهایی وجود دارد.

محمدی اظهار داشت: به طور حتم طی چند وقت آینده مذاکراتی را درخصوص راه اندازی بورس ارز با بانک مرکزی خواهیم داشت.

سخنگوی سازمان بورس و اوراق بهادار افزود: بانک مرکزی تلاش های بسیاری را در این زمینه انجام داده که امیدواریم هر چه زودتر شاهد راه اندازی بورس ارز باشیم.

محمدی همچنین درباره آخرین تصمیمات راه اندازی صندوق ارزی در بازار سرمایه نیز به خبرنگاران گفت: برای شروع به کار صندوق هایی ارزی در بورس هیچ مانعی وجود ندارد و به زودی شاهد شروع به کار این صندوق ها در بورس خواهیم بود.

سپرده‌گذاری صندوق‌های بورسی در بانک‌ باید به ۵۰ درصد کاهش یابد
رییس سازمان بورس و اوراق بهادار اظهار داشت: در یک دوره‌ای صندوق‌ها ۹۰ درصد منابع جذب‌شده را سپرده‌گذاری می‌کردند، اما الان وضعیت بهبود یافته و حدود ۷۰ درصد منابع سپرده‌گذاری می‌شود که البته باید این عدد به ۵۰ درصد کاهش یابد.

شاپور محمدی اظهار داشت: در یک دوره‌ای صندوق‌ها ۹۰ درصد منابع جذب‌شده را سپرده‌گذاری می‌کردند، اما الان وضعیت بهبود یافته و حدود ۷۰ درصد منابع سپرده‌گذاری می‌شود که البته باید این عدد به ۵۰ درصد کاهش یابد.

تامین مالی پایدار ایران‌خودرو و سایپا از بازار سرمایه
رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار با تاکید بر این‌که صنعت خودرو یکی از صنایع پیشرو در بازار سرمایه قلمداد می‌شود، گفت: «۲ شرکت ایران‌خودرو و سایپا به‌عنوان ۲ قطب بزرگ صنعت خودرو در کشور، طی سال‌های گذشته حضور بسیار مناسبی در بازار داشته‌اند و می‌توانند تامین مالی بسیار مناسبی را از طریق انتشار اوراق انجام دهند.»

رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار با تاکید بر این‌که صنعت خودرو یکی از صنایع پیشرو در بازار سرمایه قلمداد می‌شود، گفت: ۲ شرکت ایران‌خودرو و سایپا به‌عنوان ۲ قطب بزرگ صنعت خودرو در کشور، طی سال‌های گذشته حضور بسیار مناسبی در بازار داشته‌اند و می‌توانند تامین مالی بسیار مناسبی را از طریق انتشار اوراق انجام دهند.

سخنگوی سازمان بورس، با اشاره به امکان بسیار مناسب بورس کالا برای عرضه خودرو، افزود: باتوجه‌به امکانی که بورس کالا فراهم آورد، سراتو به‌عنوان اولین خودرو در بورس کالا عرضه شد و قرار است دنا نیز به‌عنوان دومین محصول خودرویی در بورس کالا عرضه شود.

نمایشگاه بورس کیش؛ پیام رسان فرصت های سرمایه گذاری در ایران
رییس سازمان بورس و اوراق بهادار با اشاره به سیاست های روشن وزارت اقتصاد گفت: مهمترین سیاست وزارت اقتصاد و دارایی کمک به تامین مالی بخش خصوصی است و در همین راستا نقش بازار سرمایه باید در تامین مالی ارتقا پیدا کند.

رییس سازمان بورس و اوراق بهادار کشور، با تاکید بر اینکه بازار سرمایه با بخش واقعی اقتصاد همزمان باید مورد حمایت قرار بگیرد،افزود: دولت باید برای افزایش سودآوری بنگاه های اقتصادی تلاش کند البته با کمکی که دولت به شرکت های تولیدی داشته و حمایت هایی که از بخش تولید کشور می شود، سودآوری صنایع در حال بهبود است.

محمدی با اشاره به سیاست های روشن وزارت اقتصاد افزود: مهمترین سیاست وزارت اقتصاد و دارایی کمک به تامین مالی بخش خصوصی است، در همین راستا نقش بازار سرمایه باید در تامین مالی ارتقا پیدا کند.

وی در ادامه با اشاره به اینکه شفافیت یکی دیگر از موارد مورد تاکید وزیر اقتصاد بود، افزود: سازمان بورس وظیفه خودش را ارتقای شفافیت در بازار سرمایه می داند که با توجه به تاکید وزیر اقتصاد بر این مهم، تلاش می شود شفافیت بیشتر شود.

به گفته رییس سازمان بورس لایحه اصلاح قوانین بازار سرمایه در حال عبور از مراحل نهایی است و نظرات فعالان بازار سرمایه در حال جمع آوری است و بزودی در مسیر تصویب قرار خواهد گرفت.

سخنگوی سازمان بورس با تاکید بر اینکه یکی از مهمترین برنامه های ارکان بازار سرمایه جذب و پذیرش شرکت های جدید در بازار سرمایه است، افزود: در حوزه های مختلف به لحاظ قوانین و مقررات حمایت هایی نیاز داریم که البته در این رابطه کمیسیون های مختلف مجلس و نمایندگان مجلس از بازار سرمایه حمایت می کنند و امید است بزودی قوانین اصلاح شود.

سخنگوی سازمان بورس در خصوص برنامه های این سازمان در حوزه جذب سرمایه گذار خارجی گفت: ما ناگزیر از این هستیم که اقصاد دنیا را در اقتصاد ایران شریک کنیم و در اقتصاد دنیا نیز سهیم شویم. بازار سرمایه تا امروز نقش خوبی در این روند داشته و بیش از ۲ هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری خارجی از طریق آن جذب شده است.

وی با اشاره به اینکه تغییر عضویت ایران در آیسکو از عضو عادی به ناظر به طور جدی در حال پیگیری است، افزود: در زمینه تکنولوژی های مالی تفاهم نامه های متعددی با کشورهای مختلف داشتیم و امید است بتوانیم سامانه های معاملاتی بازار سرمایه را ارتقا دهیم.

محمدی با اشاره به اینکه نمایشگاه ها و همایش ها کمک می کنند فرصت های سرمایه گذاری ایران را به دنیا معرفی کنیم، اظهار داشت: امید است به سرعت این روند در فازهای عملیاتی تری قرار بگیرد.

وی با اشاره به اینکه از جمله برنامه های جذب سرمایه گذر خارجی، نمایشگاه بازار سرمایه در کیش است که هر سال برگزار می شود، افزود: مخاطبان از ۱۷ کشور با بیش از ۴۵ شرکت کننده در این گردهمایی، پیام رسان فرصت های سرمایه گذای ایران به دنیا خواهند شد.

این مقام مسول در خصوص آخرین وضعیت صندوق ارزی گفت: مقررات صندوق ارزی کامل و در هیات مدیره سازمان مصوب و ابلاغ شده است. در حل حاضر باید متقاضیان برای راه اندازی صندوق ارزی به سازمان بورس درخواست بدهند و سازمان بورس هیچ محدودیتی در این رابطه ندارد.

انتهای پیام


لینک کوتاه : http://poolpress.ir/?p=99141
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما

( الزامي )

(الزامي)

مدیریت حجم اوراق، سیاست اصلی بازار سرمایه
مدیریت حجم اوراق، سیاست اصلی بازار سرمایه
مدیریت حجم اوراق، سیاست اصلی بازار سرمایه
مدیریت حجم اوراق، سیاست اصلی بازار سرمایه
مدیریت حجم اوراق، سیاست اصلی بازار سرمایه