رییس سازمان بورس و اوراق بهادار گفت: این سازمان مصوبه‌ای در خصوص ۳۰ نماد متوقف بورسی داشته و با اصلاح قوانین، نمادها با ذکر شروطی خاص به زودی بازگشایی می‌شوند.

احراز هویت غیرحضوری

رییس سازمان بورس و اوراق بهادار گفت: این سازمان مصوبه‌ای در خصوص ۳۰ نماد متوقف بورسی داشته و با اصلاح قوانین، نمادها با ذکر شروطی خاص به زودی بازگشایی می‌شوند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اخبارپول، شاپور محمدی در دیدار مدیران ارکان بازار سرمایه با وزیر امور اقتصادی و دارایی، با اشاره به فعالیت‌های اخیر این سازمان گفت: دستورالعمل پذیرش اوراق بهادار در بورس تهران و فرابورس، دستورالعمل نحوه انجام معاملات و دستورالعمل افشا اطلاعات اصلاح شده و به زودی موضوع زمان توقف در محدوده زمانی ۶۰ تا ۹۰ دقیقه در مورد عموم نمادها اجرا می شود.

رییس سازمان بورس و اوراق بهادار افزود: همچنین این سازمان مصوبه ای در خصوص ۳۰نماد متوقف بورسی داشته و با اصلاح قوانین، نمادها با ذکر شروطی خاص به زودی بازگشایی می شوند.

وی در خصوص راه اندازی صندوق تثبیت بازار سرمایه نیز گفت: راه اندازی این صندوق در مدت اخیر انجام شده است. در همین خصوص طی دو هفته گذشته صندوق تثبیت بازار سرمایه مطابق ماده ۲۸ قانون رفع موانع تولید، به وظیفه خود عمل کرد.

رییس سازمان بورس با بیان اینکه برای اولین بار در تاریخ بازار سرمایه صندوق تثبیت با پشتوانه قانون وارد ثبات بخشی به بازار سرمایه شده است اضافه کرد: در شرایطی که در طی مدت گذشته پیش بینی می شد جریانات سیاسی بازار را با کنش منفی همراه کند، اما رفتار منطقی بازار و عملکرد قانونی این صندوق توانست ریسک را کنترل کرد.

محمدی به پذیرش مجدد اوراق خزانه اسلامی اشاره کرد و یکی دیگر از فعالیت های اخیر سازمان بورس را اصلاح و تدوین کارمزدها ناشی از معاملات برشمرد و گفت: در حال حاضر کارمزد معاملات تا حد زیادی کاهش یافته که این موضوع به افزایش رونق معاملات و روان تر شدن بازار کمک شایانی می کند.

رییس سازمان بورس در ادامه با بیان این که بازارگردان‌ها طبق قانون رفع موانع تولید در خصوص پرداخت ۰.۵ درصد مالیات معاف هستند که به تبع آن کارمزد و هزینه های آن‌ها کمتر است، افزود: از دیگر فعالیت‌های این سازمان تدوین و تصویب مقررات مربوط به تاسیس صندوق ارزی است که دستور العمل آن از سوی هیئت مدیره سازمان ابلاغ شده است.

وی همچنین از تدوین دستور العمل مربوط به موسسات رتبه بندی خبر داد و گفت: در این خصوص حدود سه موسسه رتبه بندی با شرکای خارجی فعالیت می کنند و دارای مجوز هستند. ضمن این که تعدادی دیگری از این شرکت ها نیز درخواست خود را ارائه داده که پیش بینی می شود تا پایان سال مجوزهای لازم به این شرکت ها داده شود.

رییس سازمان بورس در خصوص الزام به وجود بازارگردان ها نیز گفت: بحث بازارگردانی هم طی این مدت از مباحث مهم سازمان بورس و اوراق بهادار بوده است؛ چرا که پیش‌تر شرکت‌ها که به بازار سهام وارد می شدند بدون حضور بازارگردان‌ها فعالیت داشته اند. بر این اساس در این زمینه طبق دستورالعمل جدید، هر شرکت یا موسسه برای ورود به بازار سهام ملزم به معرفی یک بازارگردان است.

سخنگوی سازمان بورس در ادامه با اشاره به این که صندوق های خطرپذیر در زمینه تامین مالی شرکت های دانش بنیان فعال هستند گفت: در حوزه صندوق‌ها نیز فعالیت‌های خوبی صورت گرفته است و این زمینه روز گذشته سومین صندوق خطرپذیر مجوز فعالیت خود را دریافت کرد.

محمدی در زمینه اصلاح ساز و کار صندوق‌ها نیز گفت: پیش‌تر صندوق‌ها بیش از ۸۰ درصد از سپرده های خود را در بازار پول سرمایه گذاری می کردند، اما در حال حاضر این رقم به ۵۰ درصد کاهش یافته است.

وی در پایان اذعان داشت: در سازمان بورس اصلاح رفتار صندوق‌ها بطور کامل انجام شده است، به عنوان مثال در خصوص افشای فعالیت آن‌ها، فاصله زمانی را به حداقل رسانده‌ایم که علت این موضوع نیز صیانت از حقوق افرادی است که در این صندوق‌ها سرمایه‌گذاری کرده‌اند، تا اجازه داده نشود معاملاتی از قبیل معاملات ضربدری در این صندوق‌ها رخ دهد.

انتهای پیام


لینک کوتاه : http://poolpress.ir/?p=99031
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما

( الزامي )

(الزامي)

۳۰ نماد متوقف به زودی به بورس بازمی‌گردند
۳۰ نماد متوقف به زودی به بورس بازمی‌گردند
۳۰ نماد متوقف به زودی به بورس بازمی‌گردند
۳۰ نماد متوقف به زودی به بورس بازمی‌گردند
۳۰ نماد متوقف به زودی به بورس بازمی‌گردند