- پایگاه خبری اخبارپول - http://poolpress.ir -

بورس تهران و وین همکار شدند

بورس تهران امروز همایش«جذب سرمایه گذاری خارجی برای تامین مالی شرکت‌های ایرانی در بازارهای جهانی»را با مشارکت موسسات”Scope Rating, KPMG” – بزرگترین شرکت رتبه بندی اروپا و همچنین بورس وین برگزار می کند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اخبارپول [1]، سیدروح الله حسینی مقدم معاون ناشران و اعضای شرکت بورس تهران به محور های این همایش اشاره کرد و گفت: در این نشست فرآیند جذب سرمایه گذار خارجی که شامل تهیه صورت های مالی بر اساس استانداردهای بین المللی گزارشگری مالی (IFRS)، استفاده از خدمات حسابرسان معتمد بین المللی، استفاده از رتبه اعتباری برای کاهش هزینه سرمایه و همچنین پذیرش سهام و یا انتشار اوراق بدهی در بورس های بین المللی است در خصوص شرکت­ های ایرانی مورد بحث و بررسی قرار خواهد گرفت.

وی افزود: در کنفرانس امروز همچنین درخصوص فرایند انتشار اوراق بدهی و پذیرش سهام بر مبنای استانداردهای جهانی، موضوع رتبه بندی و در نهایت بورس وین به عنوان پذیرش کننده اوراق در مورد موضوع تامین مالی بین‌المللی صحبت می شود.

معاون ناشران و اعضای شرکت بورس تهران اظهار داشت: بورس تهران در این کنفرانس، همکاری مشترکی با بورس وین کشور اتریش خواهد داشت که در مورد پذیرش متقابل سهام شرکت ها و همچنین پذیرش و انتشار اوراق بدهی در بازار سهام اتریش گفتگو خواهد شد.

بر اساس این گزارش، حسینی مقدم افزود: در حالی یکی از الزامات انتشار اوراق بدهی در بازار های بین المللی بر اساس رتبه بندی تعیین می‌شود که سه شرکت رتبه بندی بزرگ دنیا که آمریکایی هستند، چندان حاضر به همکاری با ایران نیستند، اما شرکت SCOPE جزو شرکت های رتبه‌بندی اروپایی است که مورد تایید همه بورس‌های اورپایی است؛ به این ترتیب بحث رتبه بندی که چالش شرکت های ایرانی برای پذیرش در بازار های خارجی است، می تواند از طریق این موسسه رتبه بندی برطرف شود.

انتهای پیام