- پایگاه خبری اخبارپول - http://poolpress.ir -

طلا ارزان می‌شود

برخی تحلیلگران اقتصادی به سرمایه گذاران و تجار هشدار می دهند که نسبت به افزایش قیمت طلا هیجان زده نشوند چرا که افت احتمالی قیمت طلا در پیش است.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اخبارپول [1]، به نقل از پایگاه اینترنتی کیتکو نیوز، لاکمن اوتونگا تحلیلگر ارشد موسسه اف ایکس تی ام در این باره تاکید کرد: به نظر می رسد تشدید مجدد تنش های سیاسی و لفاظی های اخیر رئیس جمهور آمریکا و رهبر کره شمالی تاثیر زیادی بر افزایش مجدد قیمت جهانی طلا داشته است.
وی در ادامه تصریح کرد: به نظر من روند صعودی قیمت طلا کاملا محدود و موقتی خواهد بود. پیش بینی من این است که با افزایش ارزش دلار در بازارهای بین المللی و گمانه زنی های مربوط به افزایش نرخ بهره فدرال رزرو در نشست دسامبر، قیمت جهانی طلا با کاهش روبرو خواهد شد.
این تحلیلگر ارشد اقتصادی افزود: سرمایه گذاران به دقت تحولات مربوط به قیمت طلا را زیر نظر دارند. سطح حمایتی قیمت طلا در شرایط کنونی ۱۲۸۰ دلار است و سطح مقاومتی نیز ۱۳۰۰ دلار خواهد بود. اگر سطح حمایتی ۱۲۸۰ دلاری شکسته شود قیمت طلا تا ۱۲۶۷ دلار در هر اونس کاهش خواهد یافت.
تازه ترین نظرسنجی موسسه سی ام ئی نشان می دهد که احتمال افزایش نرخ بهره فدرال رزرو در نشست دسامبر به بیش از ۹۲ درصد رسیده است. این رقم هفته گذشته به ۷۶ درصد رسیده بود.
فیلیپ استریبل تحلیلگر برجسته موسسه آر جی او فیوچرز تاکید کرد: انتظارات نسبت به افزایش نرخ بهره بیشتر شده و نمی توان در چنین شرایطی چندان نسبت به افزایش قیمت طلا امیدوار و هیجان زده شد. به نظر من بهترین فرصت برای فروش ذخایر طلا در شرایط کنونی، افزایش قیمت به ۱۳۰۰ دلار خواهد بود.
به نوشته طلا، وی افزود: علاوه بر افزایش ارزش دلار، انتشار آمارهای مثبت اقتصادی در آمریکا نیز موجب افزایش شاخص سهام شده که این عامل نیز بر قیمت طلا تاثیر منفی خواهد داشت. وی پیش بینی کرده است که قیمت طلا در کوتاه مدت تا ۱۲۵۰ دلار کاهش خواهد داشت.
پیش بینی می شود تقاضای فیزیکی در بازارهای نوظهور و در حال توسعه نیز تاثیر زیادی بر قیمت طلا خواهد داشت.

انتهای پیام