صندوق تثبیت بازار سرمایه با تصویب چارچوب کلی فعالیت و نحوه استفاده از منابع، آیین نامه‏ ها و بودجه توسط هیات امنا و امضای وزیر اقتصاد از روز گذشته به طور رسمی فعالیت خود را آغاز کرد.

وزارت امور اقتصادی و دارایی اعلام کرد: صندوق تثبیت بازار سرمایه با تصویب چارچوب کلی فعالیت و نحوه استفاده از منابع، آیین نامه‏ ها و بودجه توسط هیات امنا و امضای وزیر اقتصاد از روز گذشته به طور رسمی فعالیت خود را آغاز کرد.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اخبارپول، در چهارمین جلسه هیات امنای صندوق تثبیت بازار سرمایه به ریاست مسعودکرباسیان، وزیر امور اقتصادی و دارایی، چارچوب کلی نحوه استفاده از منابع، آیین نامه‏ ها و بودجه این صندوق، به تصویب رسید و فعالیت های این صندوق کار خود را آغاز کرد.
این صندوق که در راستای اجرای ماده ۲۸ قانون رفع موانع تولید رقابت پذیر و ارتقای نظام مالی کشور با هدف اطمینان بخشی و ایجاد ثبات در بازار سرمایه، در تیرماه ۱۳۹۶ بنای تاسیس آن گذارده شد تاثیر بسزایی در حمایت از سهامداران و پیشگیری از نوسان های شدید بازار دارد.
بر اساس این گزارش، هدف اصلی از راه اندازی این صندوق، اطمینان بخشی برای مقابله با مخاطرات و نوسان‏های قابل توجه در بازار سهام و پوشش ریسک‏های خاص وارده بر بازار به منظور کاهش آسیب سهامداران خرد است.
تشکیل این صندوق، به عنوان یکی از زیرساخت‎های بازاری کارآمد و عمیق، سبب افزایش ثبات، افزایش نقدشوندگی و کاهش ریسک بازار سهام کشور می‏ شود.

انتهای پیام


لینک کوتاه : http://poolpress.ir/?p=98270
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما

( الزامي )

(الزامي)

فعالیت صندوق تثبیت بازار سرمایه آغاز شد
فعالیت صندوق تثبیت بازار سرمایه آغاز شد
فعالیت صندوق تثبیت بازار سرمایه آغاز شد
فعالیت صندوق تثبیت بازار سرمایه آغاز شد
فعالیت صندوق تثبیت بازار سرمایه آغاز شد