در اولین روز معاملاتی این هفته شاخص کل با ۴۱۹ واحد افت مواجه شد.

احراز هویت غیرحضوری

در اولین روز معاملاتی این هفته شاخص کل با ۴۱۹ واحد افت مواجه شد در این روز خودرویی‌ها، فلزات اساسی و محصولات شیمیایی روند کاهش در قیمت پایانی را تجربه کردند اما قندی‌ها بار دیگر مخالف جریان بازار با رشد همراه بودند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اخبارپول، امروز یکشنبه شاخص کل بازده نقدی و قیمتی بورس اوراق بهادار تهران پس از ۴۱۹ واحد افت به رقم ۸۳ هزار و ۲۵۵ واحدی رسید. شاخص کل هم‌وزن نیز ۶۱ واحد افت کرد و تا رقم ۱۷ هزار و ۵۷۲ واحدی پایین آمد.

شاخص آزاد شناور نیز ۶۴۰ واحد پایین رفت و به رقم ۹۱ هزار و ۷۳ واحدی رسید و شاخص بازار اول و دوم نیز هر یک به ترتیب با ۴۳۸ و ۱۲۹ واحد کاهش همراه شدند.

در معاملات امروز ملی صنایع مس ایران، فولاد مبارکه اصفهان و معدنی و صنعتی گل گهر به ترتیب با ۱۴۳، ۶۶ و ۴۹ واحد تاثیر، بیشترین نقش کاهنده را روی دماسنج بازار سرمایه داشتند. در طرف مقابل شرکت ارتباطات سیار ایران، پتروشیمی جم و سرمایه‌گذاری نفت و گاز پتروشیمی تامین به ترتیب با ۱۴، ۱۳ و ۷ واحد تاثیر سعی کردند دماسنج بازار سرمایه را تا حدودی بالا بکشند.

امروز در گروه فلزات اساسی شاهد افت یکپارچه قیمت سهم‌ها بودیم. به طوری که تعدادی از سهم‌ها صف فروش را تجربه کردند. در این گروه ۶۵ میلیون سهم به ارزش بیش از ۱۴ میلیارد تومان مورد داد و ستد قرار گرفت. خودرویی‌ها نیز امروز با داد و ستد ۹۹ میلیون به ارزش بیش از ۱۲ میلیارد تومان مواجه شدند. در این گروه نیز قالب قیمت‌ سهم‌ها رو به کاهش بود.

امروز در فضایی که اکثریت گروه‌ها از جمله فلزات اساسی، خودرویی‌ها، محصولات شیمیایی و استخراج کانه‌های فلزی روند رو به کاهش در قیمت پایانی را تجربه می‌کردند، قندی‌ها یکدست با رشد قابل توجهی مواجه شدند به طوری که عمده نمادهای این گروه توانستند تا نزدیک به ۵ درصد در قیمت پایانی رشد داشته باشند و صف خرید را تجربه کنند. در این گروه در نهایت هشت میلیون سهم به ارزش دو میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان مورد داد و ستد قرار گرفت.

ارزش معاملات بورس تهران امروز به رقم ۱۴۳ میلیارد تومان رسید و حجم معاملات به رقم ۴۰۳ میلیون سهم و اوراق مالی قابل معامله بالغ شد. آیفکس نیز امروز ۵.۱ واحد افت کرد و به رقم ۹۴۳.۳ رسید. ارزش معاملات فرابورس ایران به رقم ۱۳۵ میلیارد تومان بالغ شد که این رقم ناشی از دست به دست شدن ۱۸۰ میلیون سهم و اوراق مالی قابل معامله طی ۳۵ هزار و ۱۷۹ نوبت داد و ستد بود.

انتهای پیام


لینک کوتاه : http://poolpress.ir/?p=97359
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما

( الزامي )

(الزامي)

افت شاخص بورس پس از تعطیلات
افت شاخص بورس پس از تعطیلات
افت شاخص بورس پس از تعطیلات
افت شاخص بورس پس از تعطیلات
افت شاخص بورس پس از تعطیلات