رئیس هیأت عامل سازمان خصوصی‌سازی‌ از انجام توافق میان دولت و مجلس برای تعیین تکلیف نحوه آزاد‌سازی‌ سهام عدالت خبر داد.

رئیس هیأت عامل سازمان خصوصی‌سازی‌ از انجام توافق میان دولت و مجلس برای تعیین تکلیف نحوه آزاد‌سازی‌ سهام عدالت خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اخبارپول، عصر دوشنبه نشستی در مجلس برگزار شد که درآن وزیراقتصاد و معاونانش به همراه اعضای کمیسیون اقتصادی برای حل و فصل سریع مشکلات اقتصادی به توافق رسیدند. یکی از مواردی که در این نشست درباره آن تصمیم‌گیری شد موضوع سهام عدالت بود.

ماجرای سهام عدالت؛ آنچه گذشت
براساس قانون کار آزاد‌سازی‌ سهام عدالت باید در سال ۹۴به پایان می‌رسد اما اکنون ۲سال گذشته است و خبری از آزاد‌سازی‌ سهام عدالت نیست. ۳سال پیش سازمان خصوصی‌سازی‌ لایحه‌ای را تدوین و در آن تکلیف آزاد‌سازی‌ سهام عدالت را مشخص کرد اما این لایحه در هیأت دولت به بن‌بست خورد. علت این موضوع هنوز مشخص نیست اما دولت بنا به دلایلی لایحه سهام عدالت را به مجلس ارسال نکرد. پارسال برخی مقامات مسئول از ارائه این لایحه به رهبری برای کسب تکلیف و دریافت اذن از ایشان خبر دادند اما بعدا برخی منابع دیگر این خبر را تکذیب کردند و تأخیر در ارسال لایحه آزادسازی سهام عدالت را به مسائل دیگری مرتبط دانستند. گویا اختلاف اصلی در مورد آزاد‌سازی‌ سهام عدالت بحث در مورد نحوه آزاد‌سازی‌ سهام عدالت است. در میانه این رویدادهاسازمان خصوصی‌سازی‌ از زمستان پارسال برنامه مدونی را برای تقسیم سود سهام عدالت تدوین کرد و از مشمولان سهام عدالت خواست برای دریافت کامل سهام عدالتشان ۵۰۰هزار تومان به خزانه دولت واریز کنند.

در نشست مشترک چه گذشت؟
در چنین شرایطی رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی از فرصت استفاده کرد و وزیر جدید اقتصاد را برای هماهنگی‌های اقتصادی بیشتر به کمیسیون اقتصادی مجلس دعوت کرد. میرعلی اشرف عبدالله پوری‌حسینی رئیس هیأت عامل سازمان خصوصی‌سازی‌ که در عین حال معاون وزیر اقتصاد هم هست در این نشست حضور داشت. او درباره نتایج این نشست به «همشهری» گفت: براساس توافق وزیر اقتصاد و رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس قرار شد زمینه‌های آزاد‌سازی‌ سهام عدالت بررسی و در نهایت نتایج کار تا ۳‌ماه آینده و در نشست بعدی جمع بندی شود. او درباره دلایل تأخیر پیش آمده در ارائه لایحه آزاد‌سازی‌ سهام عدالت به مجلس گفت: سازمان خصوصی‌سازی‌ به وظایف خود عمل کرده است و ما لایحه را تدوین و به دولت ارسال کرده‌ایم، حال برای ادامه کار، دولت باید لایحه را به مجلس بفرستد. از او پرسیدیم چرا دولت لایحه سهام عدالت را به مجلس ارسال نکرده است، او گفت: من دراین باره چیزی نمی‌دانم، باید در مورد این از خود مقامات مسئول بپرسید که علت ارسال نشدن لایحه به مجلس چیست. رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی هم گفت: مقرر شد با همکاری مشترک مجلس و وزارت اقتصاد، موضوع آزادسازی سهام عدالت و انتقال مالکیت آن به مردم در قالب طرح یا لایحه تا ۳‌ماه آینده به نتیجه برسد.

آزادسازی سهام عدالت تا ۳ماه آینده
محمدرضا پور ابراهیمی رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس هم در این‌باره گفت:در نشست عصر دوشنبه وزیر اقتصاد و معاونان او حضور داشتند و درخصوص برنامه‌های کاری این وزارتخانه در ۴سال آینده صحبت شد. او ادامه داد: اولویت مسائل اجرایی کشور درخصوص مسائل اقتصادی است و بر این اساس قصد داریم با تعامل و همکاری با وزارت اقتصاد براساس یک جدول زمانبندی به مشکلات اقتصادی رسیدگی شود. پورابراهیمی افزود: بحث آزادسازی سهام عدالت و انتقال مالکیت این سهام به مردم در نشست مشترک وزیر اقتصاد و مجلس مورد بررسی قرار گرفت و توافق شد بر این موضوع تا ۳‌ماه آینده طرح یا لایحه‌ای تدوین و به سرانجام برسد. این نماینده مردم در مجلس افزود: توجه جدی به‌خصوصی‌سازی‌ و کاهش تصدی گری دولت از دیگر موضوعاتی بود که در نشست کمیسیون اقتصادی مورد بررسی قرار گرفت. پورابراهیمی افزود: درصورت به سرانجام رسیدن طرح‌ها و لوایح که در کمیسیون اقتصاد مجلس در حال بررسی است تحولات اساسی در اقتصاد کشور ایجاد می‌شود.او ادامه داد: در این جلسه تأکید شد با همکاری وزارت اقتصاد و نهادهای مسئول به موضوعاتی مانند اصلاح نظام بانکی رسیدگی شود.

انتهای پیام


لینک کوتاه : http://poolpress.ir/?p=97026
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما

( الزامي )

(الزامي)

توافق دولت و مجلس برای آزاد‌سازی‌ سهام عدالت تا ۳‌ماه دیگر
توافق دولت و مجلس برای آزاد‌سازی‌ سهام عدالت تا ۳‌ماه دیگر
توافق دولت و مجلس برای آزاد‌سازی‌ سهام عدالت تا ۳‌ماه دیگر
توافق دولت و مجلس برای آزاد‌سازی‌ سهام عدالت تا ۳‌ماه دیگر
توافق دولت و مجلس برای آزاد‌سازی‌ سهام عدالت تا ۳‌ماه دیگر