مدیرعامل بانک سپه از نهایی شدن اقدامات برای اخذ مجوز از بانک مرکزی و راه اندازی طرح آزاد راه مراغه – هشترود در استان آذربایجان شرقی با مشارکت این بانک خبر داد.

مدیرعامل بانک سپه از نهایی شدن اقدامات برای اخذ مجوز از بانک مرکزی و راه اندازی طرح آزاد راه مراغه – هشترود در استان آذربایجان شرقی با مشارکت این بانک خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اخبارپول، محمد کاظم چقازردی در دیدار با اسماعیل جبارزاده استاندار آذربایجان شرقی ضمن اعلام خبر فوق، افزود: آزاد راه مراغه – هشترود با مشارکت وزارت راه و مسکن و شهرسازی ، بانک سپه و شرکت سومی که اضافه می شود پس از اخذ مجوز از بانک مرکزی عملیاتی خواهد شد.
وی میزان سرمایه گذاری بانک سپه در احداث آزاد راه مراغه – هشترود را هزار و ۵۸۰ میلیارد ریال اعلام کرد و گفت: مابقی سرمایه مورد نیاز نیز توسط سایر شرکا تامین خواهد شد .
رئیس هیئت مدیره بانک سپه ضمن اشاره به عملکرد موفق نظام بانکی در کمک به طرح رونق اقتصادی کشور برای تحقق سیاست های اقتصاد مقاومتی ، تصریح کرد: سال گذشته مجموعه مسئولان بخش صنعت و بازرگانی، استانداران محترم و نظام بانکی در ایجاد رونق اقتصادی کشور تعامل مطلوبی باهم داشته و نظام بانکی مبلغ ۱۸ هزار میلیارد تومان تسهیلات به ۲۵ هزار واحد تولیدی پرداخت کرد.
چقازردی به عملکرد مطلوب بانک سپه در شاخص های مختلف اشاره کرد و افزود: بانک سپه در کنار بهبود شاخص های عملکردی خود گامهای موثر و مهمی در اجرای سیاست های اقتصادی دولت در زمینه های مختلف نظیر؛ کمک به دولت محترم برای خرید محصولات کشاورزی، پرداخت تسهیلات قرض الحسنه ازدواج و نوسازی ، بهسازی و مقاوم سازی مسکن شهری و روستاها و همچنین حمایت از طرحهای کمیته امداد امام خمینی (ره) برداشته است.
ریئس هیئت مدیره بانک سپه در خصوص نقش این بانک در کمک به توسعه استانهای مختلف از جمله آذربایجان شرقی گفت: هم اکنون تعداد قابل توجهی از طرحها با حمایت بانک سپه در حال فعالیت و پروژه های مختلفی در حال راه اندازی است .
وی ادامه داد: برای بررسی مشکلات و درخواست های مشتریان ؛ هیات مدیره و مدیران ارشد بانک در استان آذربایجان شرقی حضور یافته و در این خصوص جلسات تعاملی با مشتریان عمده بانک در این استان برگزار خواهد شد.
مدیر عامل بانک سپه تاکید کرد: این بانک برای حمایت از توسعه استان آذربایجان شرقی و پیشبرد پروژه ها اعلام آمادگی کرده و بحمدالله از وضعیت نقدینگی و ثبت خوبی برخوردار است.

پرتوافکنان : ۱۳ طرح کلان اقتصادی آذربایجان شرقی با مشارکت بانک سپه در حال اجرا است
در ادامه این دیدار عضو هیئت مدیره بانک سپه گفت: بانک سپه علیرغم اینکه بانک تجاری است به یک بانک توسعه ایی در حوزه های صنعت و کشاورزی تبدیل شده است .
مصطفی پرتوافکنان اظهار داشت :سیزده طرح کلان اقتصادی استان آذربایجان شرقی با اختصاص هزار و ۸۰۰ هزار میلیارد ریال منابع توسط بانک سپه در حال اجراست.
وی ضمن دعوت از فعالان اقتصادی استان آذربایجان شرقی برای استفاده از ظرفیت های بانک سپه در حوزه های مختلف به ویژه فعالیت ارزی خاطر نشان کرد : بانک سپه سال گذشته ۶ میلیارد دلار گشایش اعتبار اسنادی مستقیم به واسطه فراهم شدن شرایط مطلوب بعد از رفع تحریم ها ، در قالب برات اسنادی، حواله های کالایی و ال سی داخلی انجام داد.
پرتوافکنان یادآور شد: با حمایت بانک سپه بزرگترین پالایشگاه گازی کشور پس از ۱۲ سال توقف ، راه اندازی و امکان برداشت روزانه ۳۵ هزار بشکه نفت خام از میدان مشترک نفتی سروک آذر فراهم شد .

*احداث نیروگاه هریس با حمایت ۱۰ هزار میلیارد ریالی بانک سپه
وی ضمن تاکید برمسئولیت پذیری بانک سپه در کمک به توسعه استانهای مختلف کشور ، تصریح کرد: در حال حاضر نیروگاه هریس در آذربایجان شرقی با حمایت ۱۰ هزار میلیارد ریالی بانک سپه در حال احداث بوده اعتبارات اسنادی واردات تجهیزات آن در این بانک گشایش یافته است.

*پرداخت تسهیلات مصوبه ای به ۵۵ شرکت در استان آذربایجان شرقی
پرتوافکنان اظهار داشت : ۵۵ شرکت استان آذربایجان شرقی با صدور مجوز از سوی اداره کل تسهیلات بانک ، ۵ هزار میلیارد ریال تسهیلات در قالب سرمایه در گردش از بانک سپه دریافت کرده اند .

*پرداخت ۲۸۰۰ فقره تسهیلات برای نوسازی و بهسازی مسکن روستایی استان
وی درخصوص عملکرد بانک سپه در بخش مسکن استان آذربایجان شرقی گفت : بانک سپه برای نوسازی، بهسازی و مقاوم سازی ۲ هزارو ۸۰۰ مسکن روستایی در این استان تسهیلات پرداخت کرده است.

*پرداخت بیش از ۳ هزار وام ازدواج در استان آذربایجان شرقی
پرتوافکنان رقم تسهیلات پرداختی قرض الحسنه ازدواج بانک سپه در استان آذربایجان شرقی از اول سال جاری را ۳ هزار و ۱۵۰ فقره اعلام کرد و افزود: هزارو۳۰۰ فقره از این تسهیلات فقط طی چند روز اخیر در قالب طرح ضربتی پرداخت شد .

*تبریزی ها مشتریان خوش حساب بانک سپه هستند
پرتوافکنان از مشتریان استان آذربایجان شرقی به عنوان خوش حساب ترین مشتریان بانک سپه یاد کرد و گفت : اگر مشکلات ناشی از افزایش قیمت نرخ ارز نبود امروز بانک سپه در استان آذربایجان شرقی هیچ گونه مطالبات معوق نداشت .

*شعب خارجی بانک سپه آماده ارائه خدمات است
عضو هیئت مدیره بانک سپه گفت : بعد از رفع تحریم کلیه شعب خارجی بانک سپه به لحاظ امکانات سرمایه و نیروی انسانی مجهز شده و در حال حاضر آماده ارائه خدمات بانکی به مشتریان است.

* روزانه ۲ هزار وام ازدواج در شعب بانک سپه پرداخت می شود
عضو هیئت مدیره بانک سپه با بیان اینکه تمامی ثبت نام کننده تسهیلات قرض الحسنه ازدواج در سامانه تعیین شعبه شده اند، خاطر نشان کرد : ۳۸ درصد از ثبت نام کنندگان وام خود را دریافت کرده اند .
وی افزود: در شعب بانک سپه در سراسر کشور روزانه ۲ هزار فقره تسهیلات قرض الحسنه ازدواج پرداخت می شود.

*در پرداخت تسهیلات ازدواج جزو سه بانک اول کشور هستیم
عضو هیئت مدیره بانک سپه اظهار داشت: از ۵۱۴ هزار ثبت نام کننده در سامانه تسهیلات قرض الحسنه ازدواج که بانک سپه را انتخاب کرده بود ۱۶۴ هزار نفرتسهیلات خود را دریافت کردند.
وی افزود : در پرداخت تسهیلات قرض الحسنه ازدواج به لحاظ سهم درصد جزو سه بانک اول کشور هستیم .
عضو هیئت مدیره بانک سپه درخصوص پرداخت هزینه خرید گندم از سوی نظام بانکی گفت : از ۱۱۰هزار میلیارد ریال مبلغ پرداختی بابت خرید گندم در سال جاری ، حدود ۷۰ هزار میلیارد ریال آن توسط نظام بانکی کشور به کشاورزان پرداخت شده است .

*جذب منابع ۹۰درصد رشد داشته است
وی ضمن اشاره به بازسازی ساختارهای بانک سپه در مقطع زمانی تحریم تصریح کرد: مجموعه دارایی این بانک از ۲۰۰ هزار میلیارد ریال در قبل از تحریم با ۴ برابر رشد به ۸۰۰ هزار میلیارد ریال افزایش یافته است.
پرتوافکنان در خصوص جذب منابع بانک سپه گفت : منابع این بانک از ۴۰۰ هزار میلیارد ریال در آذر ماه سال ۹۴ به ۷۵۰ هزار میلیارد ریال رسیده است که رشد ۹۰ درصدی را نشان می دهد.

*انعقاد ۱۰میلیارد دلار قرار داد ارزی با صندوق توسعه ملی
عضو هیئت مدیره بانک سپه اظهار داشت: به پشتوانه منابع جذب شده، این بانک۱۰ میلیارد دلار قرارداد ارزی با صندوق توسعه ملی امضاکرده است.

جبارزاده: از توانمندیهای بانک سپه از نوسازی صنایع آذربایجان شرقی استفاده می کنیم
استاندار آذربایجان شرقی هم در این دیدار ضمن قدردانی از بانک سپه به خاطر کمک به توسعه استان، خاطرنشان کرد: عملکرد این بانک در زمینه اعطای تسهیلات به واحدهای تولیدی و پرداخت تسهیلات قرض الحسنه ازدواج در استان آذربایجان شرقی قابل ستایش است.
دکتر اسماعیل جبارزاده به دقت عمل مجموعه استانداری آذربایجان شرقی در تخصیص منابع بانکها به واحدهای صلاحیت دار استان اشاره و ابراز امیدواری کرد: با تدوام همکاری بانکها به ویژه بانک سپه استان آذربایجان شرقی در تحقق شعار مد نظر مقام معظم رهبری یعنی تولید و اشتغال گامهای مهمی بردارد.

*در پرداخت تسهیلات سومین استان کشور هستیم
وی با تاکید بر ضرورت اطلاع رسانی در خصوص عملکرد مطلوب بانک سپه در حوزه اعطای تسهیلات قرض الحسنه ازدواج، خاطر نشان کرد: اقدامات مختلف بانک سپه در خدمات رسانی به مردم به ویژه پرداخت تعداد قابل توجه وام برای کمک به ازدواج جوانان در مقطع زمانی کوتاه در ذهن مردم این استان باقی خواهد ماند.
جبارزاده با اشاره به رتبه سوم کشوری آذربایجان شرقی در پرداخت تسهیلات، اظهار داشت: برای استفاده بهینه از تسهیلات پرداختی در تحقق تولید و اشتغال، تیم هایی از بخش صنعت و معدن و معاونت اقتصادی استانداری فعالیت واحدهای اقتصادی تسهیلات گیرنده را به طور مرتب رصد می کنند.

*حمایت از نوسازی واحدهای موفق صادرات محور استان
وی کمک به توسعه واحدهای تولیدی موجود و حمایت از نوسازی واحدهای موفق صادرات محور را اولویت های استانداری آذربایجان شرقی اعلام کرد و افزود: البته برای کمک به تولید استان بخشی از منابع هم در قالب سرمایه در گردش به واحدهای تولیدی اختصاص می یابد.
جبارزاده به ضرورت سوق منابع سپرده گذاران به سمت بانکهای بزرگ دولتی اشاره و توصیه کرد: بانکهای بزرگ در کنار ارائه خدمات مطلوب بانکی برای جذب بیشتر مشتریان بسته هایی تشویقی عرضه کنند.

* طرحهای بزرگ استان را به بانک سپه معرفی می کنیم
استاندار آذربایجان شرقی ضمن اشاره به توانمندیهای بانک سپه تصریح کرد: این بانک به واسطه داشتن شعب خارج از کشور به ویژه در آلمان و همچنین داشتن امکان ارائه خدمات ارزی می تواند کمک شایانی در نوسازی صنایع استان آذربایجان شرقی داشته باشد.
وی در پایان تاکید کرد: استانداری آذربایجان شرقی با توجه به ظرفیت ها، تجارب و مسئولیت پذیری بانک سپه، اجرای پروژه های مهم نظیر: طرح توسعه پتروشیمی تبریز ، بهسازی خطوط تولید پالایشگاه تبریز با مشارکت یک میلیارد و ۶۰۰ میلیون یورویی کره جنوبی و راه اندازی خط اتیلن غرب با اعتباری بالغ بر ۳۰۰ میلیارد تومان را به بانک سپه معرفی خواهد کرد.

انتهلی پیام


لینک کوتاه : http://poolpress.ir/?p=96595
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما

( الزامي )

(الزامي)

آمادگی بانک سپه برای کمک به توسعه آذربایجان شرقی
آمادگی بانک سپه برای کمک به توسعه آذربایجان شرقی
آمادگی بانک سپه برای کمک به توسعه آذربایجان شرقی
آمادگی بانک سپه برای کمک به توسعه آذربایجان شرقی
آمادگی بانک سپه برای کمک به توسعه آذربایجان شرقی