- پایگاه خبری اخبارپول - http://poolpress.ir -

انهدام باند کپی‌کنندگان کارت عابربانک با ۶ میلیارد کلاهبرداری

فرمانده انتظامی استان البرز از دستگیری اعضای باند کپی‌کننده کارت عابربانک با شش میلیارد ریال کلاهبرداری در شهرستان ساوجبلاغ خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اخبارپول [1]، سردار کامرانی‌صالح گفت: به منظور مبارزه با قاچاق کالا و برخورد با قاچاقچیان، مأموران مبارزه با کالای قاچاق پلیس آگاهی استان در این مدت موفق به کشف انواع کالا به ارزش ۵۴۳میلیاردو۳۴۶میلیون و ۷۶۲ هزار ریال شدند.
وی افزود: این مقدار کالای کشف‌شده بیشتر شامل لوازم صوتی و تصویری، لوازم آرایشی و بهداشتی، انواع پوشاک، سیگار خارجی و فراورده‌های نفتی است که نسبت به مدت مشابه در سال گذشته ۶۸ درصد افزایش داشته است.
این مقام انتظامی گفت: در همین راستا ۷۶ دستگاه انواع خودرو سبک و سنگین توقیف شد و ۱۸۴ نفر که در قاچاق کالا فعالیت داشتند، دستگیر و تحویل مراجع قضائی شدند.
سردار کامرانی‌صالح در ارتباط با پرونده‌های تشکیل‌شده درخصوص کشفیات کالای قاچاق گفت: ۶۵ فقره پرونده بالای ۱۰ میلیون تومان، ۱۱ فقره بالای صد میلیون تومان و هفت فقره بالای ۵۰۰ میلیون تومان تشکیل شده است.
سردار کامرانی‌‌صالح در بخش دیگری از سخنان خود به کشف پنج هزار کیلوگرم انواع مواد مخدر از نوع پیش‌ساخته، سنتی و صنعتی در این استان اشاره کرد و گفت: از این مقدار مواد کشف‌شده، هزارو ۸۹۸ کیلوگرم تریاک، ۳۳۷ کیلوگرم حشیش، ۹کیلوو ۵۰۰ گرم هرویین و مابقی سایر مواد مخدر بوده است.
فرمانده انتظامی استان البرز با اشاره به شناسایی و انهدام ۱۷ باند تهیه و توزیع مواد مخدر در این مدت تصریح کرد: دستگیری پنج‌هزارو ۵۵۷ قاچاقچی، حمل‌کننده، توزیع‌کننده و نگه‌دارنده مواد مخدر و توقیف ۶۱ دستگاه خودرو سبک و سنگین از دیگر توفیقات ما از ابتدای سال تاکنون بوده است.
سردار کامرانی‌صالح گفت: پلیس استان البرز از ابتدای سال جاری ۱۰هزارو ۷۷۶ معتاد ولگرد و کارتن‌خواب پرخطر را از سطح استان جمع‌آوری کرده و به منظور بازگشت به زندگی عادی و اجتماعی تحویل مراکز بازپروری مجاز داده است.
فرمانده انتظامی استان البرز افزود: در پی شکایت تعدادی از شهروندان شهرستان‌های نظرآباد و ساوجبلاغ مبنی بر برداشت غیرمجاز از حساب آنها موضوع به صورت ویژه در دستور کار پلیس قرار گرفت. وی اضافه کرد: مأموران با انجام کارهای اطلاعاتی، استعلام از بانک‌های مربوطه و شناسایی محل‌هایی که خرید در آنها صورت گرفته بود، متوجه شدند تمام خریدها از کیوسکی در شهرستان نظرآباد صورت گرفته است. این مقام مسئول گفت: تیم پلیس به آدرس مذکور اعزام و مشخص شد مجرمان با اجاره مکان موردنظر در مدت دو ماه از حساب‌های بانکی خریداران برداشت و سپس مکان مذکور را
ترک کرده‌اند.
وی افزود: با توجه به اینکه متهمان به صورت حرفه‌ای و برنامه‌ریزی‌شده اقدام به کپی کارت و برداشت از حساب شاکیان کرده و سرنخی از متهمان وجود نداشت، بلافاصله رصد اطلاعاتی آغاز شد تا اینکه چهره سه نفر که اقدام به برداشت از کارت‌های کپی‌شده از طریق موبایل‌فروشی و طلافروشی‌های واقع در شهر کرج و تهران کرده بودند، شناسایی شد. سردار کامرانی‌صالح گفت: کارشناسان این پلیس با بهره‌گیری از شگرد‌های خاص پلیسی، اقدامات فنی و اقدامات شبانه‌روزی یکی از متهمان را دستگیر کردند و متهم اقرار کرد با همکاری چهار نفر دیگر موجودی کارت‌های کپی‌شده را برداشت و از طلافروشی‌های شهر تهران و کرج خرید کرده‌اند. این مقام انتظامی بیان کرد: تحقیقات پیرامون شناسایی چهار متهم دیگر آغاز و مشخص شد دو متهم به جزیره کیش و دو متهم دیگر به استان کرمانشاه متواری شده‌اند؛ بنابراین مأموران با کسب نیابت قضائی و پس از چندین روز تلاش شبانه‌روزی موفق به دستگیری متهمان شدند. سردار کامرانی‌صالح گفت: متهمان به جرم خود مبنی بر برداشت شش میلیارد ریال از کارت‌های بانکی ۵۰ نفر از شهروندان اعتراف و درخصوص شیوه سرقت‌ها اذعان کردند که با اجاره کیوسکی در شهر نظرآباد به مدت یک ماه با استفاده از دستگاه اسکیمر، کارت‌های بانکی شهروندان را کپی و سپس به شیوه خرید یا برداشت از عابربانک مبالغی از حساب شاکیان موردنظر برداشت کرده و سپس با فسخ قرارداد اجاره، به جزیره کیش و استان کرمانشاه متواری شدند.فرمانده انتظامی استان البرز گفت : از ابتدای سال تاکنون ۳۴۶ فقره کشفیات در حوزه جرائم اینترنتی صورت گرفته که نسبت به مدت مشابه در سال گذشته ۴۱ درصد افزایش داشته است.سردار کامرانی‌صالح همچنین افزود: در پی دریافت یک فقره پرونده از کلانتری ۱۵ رجایی‌شهر مبنی بر دستگیری سارقان داخل خودرو، تحقیقات تکمیلی از متهمان پرونده آغاز شد.وی از اعتراف متهمان به سرقت‌های متعدد بانکی به شیوه زاغ‌زنی از مشتریان بانک‌ها خبر داد و اذعان کرد: سارقان با دریافت فیش نوبت، منتظر سوژه‌های خود که اغلب وجوه زیادی دریافت می‌کردند، شده و پس از خروج از بانک، آنها را تعقیب می‌کردند.فرمانده انتظامی استان البرز ادامه داد: متهمان در یک فرصت مناسب پس ازترک خودرو توسط مال‌باخته، شیشه در خودرو را شکسته و وجوده نقد را به سرقت می‌بردند.
سردار کامرانی‌صالح بیان کرد: متهمان به ۲۹ فقره سرقت به شیوه زاغ‌زنی از مشتریان بانک‌ها و سرقت داخل خودرو اعتراف کردند.

انتهای پیام