رئیس اتاق اصناف ایران شرایط پرداخت ارائه تسهیلات ۳۰۰ میلیونی به کسبه پلاسکو را اعلام کرد و گفت: کسبه پلاسکو ۳ هفته فرصت دارند تا در مجتمع نور مستقر شوند.

رئیس اتاق اصناف ایران شرایط پرداخت ارائه تسهیلات ۳۰۰ میلیونی به کسبه پلاسکو را اعلام کرد و گفت: کسبه پلاسکو ۳ هفته فرصت دارند تا در مجتمع نور مستقر شوند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اخبارپول، علی فاضلی گفت: پس از استقرار کسبه و تایید اتحادیه ذیربط، اتاق اصناف ایران طی نامه ای کسبه را جهت دریافت تسهیلات ۳۰۰ میلیونی با بهره ۱۸ درصد به بانک عامل معرفی می کند.

رییس اتاق اصناف ایران خاطرنشان ساخت که شروع اقساط کسبه پس از یکسال تنفس آغاز خواهد شد.

وی افزود: کارگروهی متشکل از دولت و اتاق اصناف ایران، بنیاد مستضعفان و شهرداری تهران در خود دولت تشکیل شد که ریاست این کارگروه به عهده معاونت اجرایی رئیس جمهور بود.

فاضلی تصریح کرد: با توجه به اینکه حادثه پلاسکو در پایان سال رخ داد تا استقرار کسبه در محل مشخص شده تقریبا یک ماه و نیم طول کشید تا مجموعه نور در اختیار این کسبه قرار گرفت و تا استقرار کامل این عزیزان نیز دو ماه زمان برد و تسهیلات و تمهیداتی که در راستای حمایت از این دوستان اندیشده شده بود به زودی پرداخت می شود.

وی افزود: در آخرین جلسه کارگروه که در هفته گذشته در دفتر معاونت رئیس جمهور با حضور همه دست اندر کاران انجام گرفت بانک پارسیان متقبل شده تا پس از استقرار کسبه اجاره نامه کسبه را صادر و تحویل دهد.

رئیس اتاق اصناف ایران تصریح کرد: بخشودگی مالیات و به تعویق افتادن معوقه های مالیاتی کسبه بخشی از تصمیماتی بوده که در هفته گذشته اتخاذ شد.

وی از هیات مدیره اتحادیه پیراهن دوزان و اتحادیه پوشاک خواست شرایطی را فراهم کنند تا کسبه تحت پوشش ان اتحادیه در محل مورد نظر مستقر شوند و اجاره نامه ها هم به نام آنها صادر شود تا بتوانند از تسهیلات استفاده کنند.

فاضلی با تاکید بر اینکه هنوز کسی این وام را دریافت نکرده و ابتدا باید فرایند استقرار طی شود گفت: قبلا بنا بود تا پایان خرداد ماه کسبه هیچ گونه ای اجاره پرداخت نکنند ولی در جلسه اخیر به مدت ۳ ماه دیگر بنیاد مستضعفان پرداخت اجاره کسبه را تقبل کرد.

وی افزود :بر این اساس کسبه مستقر در مجتمع نور تا پایان شهریور هیچ گونه اجاره و شارژی پرداخت نمی کنند و این ها هم به عنوان تسهیلات جدید در نظر گرفته شده است.

فاضلی همچنین در خصوص کارگران پلاسکو گفت: دولت برای برخی از کارگران که بیمه نبودند پرداخت سه ماه حق بیمه کارگران را تقبل کرد و برخی از کسبه یکسری بخشودگی های معوقه، دیرکرد، اقساط بانکی وبیمه داشتند که هم از طریق بانک و هم از طریق بیمه به نتیجه رسید و هم در بحث مالیات قرار شد این معوقه ها مجددا به تعویق بیافتند و بخش دیگری از دیر کردها را ببخشند.

وی تاکید کرد: کارگروه تلاش کرده تا تمام شرایط و امکانات را فراهم کند و در طی مذاکراتی که با بنیاد داشته ایم برای ساخت ساختمان پلاسکو قول دادند به محض دریافت پروانه ساخت ظرف مدت ۲ سال این ساختمان ساخته خواهد شد.

انتهای پیام


لینک کوتاه : http://poolpress.ir/?p=94999
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما

( الزامي )

(الزامي)

شرایط اعطای وام به کسبه پلاسکو
شرایط اعطای وام به کسبه پلاسکو
شرایط اعطای وام به کسبه پلاسکو
شرایط اعطای وام به کسبه پلاسکو
شرایط اعطای وام به کسبه پلاسکو