- پایگاه خبری اخبارپول - http://poolpress.ir -

حذف دفترچه‌ بیمه درمراکز تامین اجتماعی

مدیر کل درمان تأمین اجتماعی استان تهران، گفت: از تیر ماه در تمامی مراکز ملکی درمانی تأمین اجتماعی در استان تهران دفترچه درمان حذف خواهد شد.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اخبارپول [1]، محمدتقی خسروانی مقدم درباره حذف دفترچه‌ها در مراکز ملکی تأمین اجتماعی، اظهار داشت: پس از ایجاد زیرساخت‌های لازم و استفاده از سیستم HIS در تمام مراکز ملکی روند حذف دفترچه‌های درمانی در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی تأمین اجتماعی آغاز شد.
وی ادامه داد: در حال حاضر بخش اعظمی از مراکز درمانی این سازمان از دفترچه‌های درمانی تأمین اجتماعی دیگر استفاده نمی‌کند و بیمه‌شدگان با مراجعه به این مراکز و ارائه کد ملی خدمات درمانی لازم را دریافت می‌کنند.
مدیر کل درمان تأمین اجتماعی استان تهران، گفت: از ابتدای تیر ماه در تمامی مراکز درمانی تأمین اجتماعی در استان تهران دفترچه‌های درمانی حذف و در مرحله نخست کد ملی جایگزین می‌شود.
خسروانی مقدم با اشاره به اینکه بیمه‌شدگان با حضور در مراکز درمانی تأمین اجتماعی باید دفترچه‌های درمانی را همراه داشته باشند، گفت: با توجه به اینکه هنوز در مراکز درمانی طرف قرارداد با سازمان تأمین اجتماعی و همین‌طور درمان غیرمستقیم، حذف دفترچه‌های درمانی اجرایی نشده است بنابراین دفترچه‌ها باید فعلاً همراه بیمه‌شدگان باشد.
وی گفت: به عنوان مثال بیمه شده‌ای که به مراکز درمانی تأمین اجتماعی مراجعه می‌کند بدون دفترچه تمامی خدمات را دریافت خواهد کرد ولی ممکن است نیاز به دارویی داشته باشد که در آن مرکز وجود ندارد بنابراین پزشک آن دارو را برای دریافت از سایر مراکز در دفترچه می‌نویسد.
مدیر کل درمان تأمین اجتماعی استان تهران،‌ افزود: البته ایجاد زیرساخت‌های لازم در درمان غیرمستقیم برای حذف دفترچه‌های درمانی نیز انجام شده است و به زودی عملیاتی می‌شود.
به گزارش فارس، خسروانی مقدم درباره ساخت دو بیمارستان جدید نیز اظهار داشت: مراحل ساخت بیمارستان‌های فیاض‌بخش و هدایت در حال انجام است و هم اکنون سرعت خوبی نیز داشته است و امیدواریم بتوانیم در حداکثر زمان نسبت به افتتاح این بیمارستان‌ها اقدام کنیم.

انتهای پیام